Kapitel 6 You and Me Forever and Ever!

Ur Eleanors perspektiv.

Jag tittar mig omkring det är ett stort hus som jag säkert kommer trivas i det är fint rött med vita knutar.
-"Eleanor kan du komma ett tag"Hör jag mamma ropa och jag tar upp den sista flyttkartongen och går in i huset.Jag ställer ner kartongen på en stol innan jag går ut i köket där mamma och pappa sitter och snackar med varandra.
-"Jo vi hade tänkt efter som du ska träffa Harry om 1 timme kanske han kunde komma över på middag i kväll det var ju evigheter sen vi träffades"Säger hon leendes och jag skrattar med nickar i alla fal.
-"Ja det skulle vara kul"Säger jag och hon ler mot mig.
Jag går in på mitt rum och tittar på alla kartonger och får känslan av nytt.
Just när jag står och tänker som mäst hör jag hur dörren öppnas det måste vara Zarah som vart ute och jobbat när vi kom. Jag springer ner för trappan och ser henne där nere med ett löjligt leende på läpparna.
-"Hej"Säger hon och tittar bort mot Lexie som tittar surt på henne.
 
Tumblr_marismifyk1re6fv2o1_250_large
 
Jag krama om henne och hon skrattar ett av dom där underbara skratten som bara hon kan.
-"Jag måste tuvär skynda mig jag är ledsen Zarah jag ska träffa Harry efter som han åker i morgon.
Jag ser hur hon och Lexie byter blickar som är allt annat än snälla.
-"Vad händer mellan er två?"Frågar jag och Lexie fnyser.
-"Jag måste dela badrum med henne"Säger hon och pekar på Zarah och jag bryter ut i gappskratt förut var et jag som fick dela med Zarah och fick vänta i år för att hon skulle bli klar.
Jag ler mot dom båda innan jag tar på mig mina skor och börjar gå mot parken där jag bestämmt att jag skulle träfffa Harry.
-"HEJ HARRY"Ropar jag så fort jagfår syn på han och han vänder sig snabbt om med ett stort leende på läpparna.
-"EL"Ropar han tillbaka och innan jag vet ordet av så lyfter han upp mig iluften.
-"Oj någon har tränat"Skämtar jag och han skrattar.
-"Eller så är det någon som gått ner i vikt"Säger han sten seriöst med lite oro i rösten.
Jag åt inte så mycket förut och fick ligga på sjukhus för det men så är det inte lägre.
-"NEJ jag har inte gått ner i vikt rättare sagt upp "Svarar jag glatt och hans oroliga min byts ut mot en glad min.
-"Föresten mamma undra om du ville hänga med hem på middag senare efter som det var evigheter sen du träffa dom"Säger jag och han ler stort.
-"Bara om du kan hänga med på filmkväll hemma hos mig och killarna efteråt du kan sova vid mig och Louis SNÄLLA du måste träffa killarna"Säger han och jag skrattar.
-"Visst det skulle vara kul"Svarar jag leendes och han gör någon slags seger dans som får mig att skratta ganska mycket.
---------------------------------------------------
Kapitel 6 Uppe nurå  det här går ju bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0