Kapitel 5 You and Me Forever and Ever!

Ur Eleanors perspektiv.

Jag log mot mina systrar som gick bredvid mig med STORA leenden jag fattar inte hur Malin kan vara så glad.
-"MALIN"Hör jag hur en killröst ropar glatt och jag behöver inte vända mig om för att veta att det är Oscar som ropar på henne.
-"Vad vill du"Väser hon tillbaka och han tittar ledset och sårat på henne medans hon tittar med en blick fyld av hat på honom det ser faktiskt ganska roligt ut.
-"Varför så arg?"Frågar han henne och jag ser hur ilskan kokar i min syster.
-"DU ÄR ETT SVIN SOM TROR ATT DU SKA FÅ TILLBAKA MIG ÄR DU STÅR OCH KYSSER AMELIA"Skriker och innan hon vänder på klacken och drar med oss in i närmaste butik och ni annar inte HUR kul det där va.
-"ÅH TITTA SKORNA"utbrister Nadja och springer fram med Nesie och Lovisa till ett par skor.
 
 
 
-"Se vad underbara utbrister hon och jag börjar skratta för ska jag vara ÄRLIG tycker jag dom inte var särskillt underbara det var LITE förmycket för min stil men dom 3 är typ fjortisar så vem vet vad dom gillar.
Jag går bort till Tara som står och granskar Malin och Lexie som står och diskuterar om någon sko storlek dom har och inte har.
-"Vart tog Nina vägen?"Frågar jag henne och hon ler mot mig.
-"Hon skulle snacka med Mick om något med flytten"Svarar hon och jag nickar.Jag vet att Mick och Nina typ är bästa vänner precis som jag och Tara.Det är liksom så att alla har ett speciellt band till någon i familjen och Tara och jag har ALLTID vart där för varandra även fast det är en bit åldersskilnad.
-"Så vad tycker du om att flytta till London?"Frågar jag och hon ler stort mot mig.Jag vet att hon blivit mobbad så att hon vill här i från så fort som möjligt.
-"Jag vill att det ska gå så fort som möjligt"Svarar hon och jag skrattar.
 
Morgonen då dom ska flytta

Jag vaknar med ett ryck av både väckarklockan och att Ron hoppar upp och ner i min säng.
-"Det är dags nu"Säger han och jag nickar och lyfter ner han och han skriker när jag tar han under armarna när jag lifter ha för han är liksom VÄLDIGT kittlig.
Jag tittar runt i mitt rum och ler det enda som står kvar är sängen som ska vara kvar sen är allt annat borta jag har inget kvar det här är väkligheten.
Jag gar och tar på mig kläderna jag lagt fram tidigare och tar på mig dom.
-"Dom är underbara på dig"Säger Tara när hon kommer in i rummet.
-"Tack Tara"Svarar jag leendes och hon skrattar lite åt mig.
Det ska bli kul att träffa Harry senare i dag.
--------------------------------
Där har ni kapitel 5

Kommentarer
Postat av: Ida

MEEERRR

2012-09-24 @ 22:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0