Kapitel 35 Livet Utan Dig!

Ur Isabells perspektiv.

 

Jag och Harry satt på min veranda och snacka det var skönt att vara hemma igen det enda jag inte saknat var min familj dom är SÅ pinsama seriöst jag må vara 20 men liksom det är hemskt mamma behandlar mig som om jag vore 3 eller något.

-"Så när ska du vissa mig runt här?"Frågar Harry.

-”Ja visst”Svarar jag han säger att han bara ska gå på toa .Jag sätter mig ner på trappan och ser hur Alexander och hans ”gäng” kommer nere på vägen och jag hoppas för allt i världen att dom inte ska se mig men sjävklart gör dom det och Alexander sätter genast av stegen mot mig….kan han inte bara låta mig vara i fred?

-”Jag ser att du är tillbaka Isabell var det kul att träffa din lilla ”pojkvän” nere i London?”Frågar han och jag suckar nu börjas det igen om att dom inte tror mig att jag har en kille men jag börjar vänja mig efter som det alltid vart så att dom är stora feta IDIOTER hela bunten.

Jag tittar på han och han puttar ner mig så att jag ramlar ner på gruset vi har nedanför trappan jag satt på.

-”Vad fan gjorde du så där för?”Säger jag och han ler överlägset innan han sätter sig bredvid mig.

-”Det är fult att ljuga Isabell det vet du så sluta med det”Fräser han fram innan han slår mig i bak huvudet med handflatan och det svider.

-”VAD FAN GÖR DU?!”Hör jag Harry skrika och alla tittar upp på han kanske för att han snacka engelska och för att han skrek på dom.

-”Men oj du är den där killen min syrra har hela rummet fullt av bilder på Harry någonting”Säger Alexander och tittar på Harry som tittar ursingit på han.

-”Vad menar du med det nu då eller var det bara ett konstation för din egen sida?”Frågar Harry surt och Erik en av dom i Alexanders gäng kommer fram till killarna som står och snackar.

-”Min flickvän är ett sjukt  stort fan skulle du liksom kunna skriva en autograf som jag kan ge till henne?”Fråga han tyst och Harry tittar surt på han innan han hjälper mig upp på fötter.

-”Gick det bra”Frågar han mig när jag står upp och jag nickar och han ler lite mot mig.

-”Våga inte röra henne igen”Väser han åt killarna som snabbare än jag nåsonsin har sett dom försvinna försvinner bort från min gård.

-”Vilka var dom?”Frågar Harry undrarnde och jag tittar ner i marken vad ska jag säga till han jag vet ju inte hur han kommer reagera om jag berättar att dom alltid har mobbat mig.

-”Bara några killar i min gamla klass”Svarar jag tyst mot han och han drar in mig i en varm mysig Harry kram en sån som bara han kan ge.

-”Vill du fortfarande se Grängesberg?”Frågar jag och han nickar och ler sitt underbara leende som jag ÄLSKAR så sjukt mycket. Jag tar hans hand och rycker med han ner för den långa backen som leder os ner till Björkalén. Jag tittar mig omkring och bestämmer mig för att vissa han lekparken jag ALLTID gick till när jag var mindre om man nu kan kalla det lekpark efter som dom tagit bort både klätter stälningen och gungorne då det finns inte så mycket kvar snart är väl hela jävla lekparken borta och alla mina barndoms minnen med den.

Jag sätter mig ner på en av dom slitna gröna bänkarna och tittar mig omkring och det första som kommer upp i mitt huvud det är när jag och Isabelle…..Lite komiskt att vi har samma namn men att det skiljer en bokstav.Jaja tillbaka till ämnet vi brukade sitta i den nu mera kattskits fulla sandlådan och leka med hennes lilla syster Amanda.Isabelle är några år yngre mig hon är 17 men vi va ändå alltid bästa vänner när vi va små men jag vet inte vad hon håller på med längre.Hon bor ju fortfarande granne med mig men jag tror hon är mycket i stallet efter som hon är VÄLDIGT häst intresserad precis som hennes lilla syster Amanda som nu är 9.Dom båda rider men Amanda rider bara för skojskull.

Jag tittar på Harry som har satt sig bredvid mig med et GLATT leende på läpparna som får mig att skratta till lite.

-”Vi kan hyra film snälla”Säger han och jag skrattar men nickar och vi börjar gå fram på byn där vi ska till maken där dom hyr ut filmer och så kan vi ju ALLTID köpa något vi kan äta under filmen det skulle vara bra.

-”Vilken film?”Frågar jag och Harry håller upp titanic och gör hundvalps minnen och försöker få mig att säga ja.

-”SNÄLLLA SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLA”Ber han mig och jag skrattar åt han innan jag nickar.

Han gör någon slags glädje dans och jag skrattar mer och Harry ler stort mot mig.

-”Harry du är konstig riktigt konstig”Säger jag och han skrattar bara åt mig innan jag går och hyr filmen medans Harry väljer dricka och godis.

Jag ler mot han när han kommer med en stort cola och godis han är för go han.

När vi fixat allt går vi hem åt vilket tar sin lilla tid efter som Harry klagar typ hela tiden även fast det inte är han som bär påsarna.Jag skrattar mäst åt hur töntigt det låter när han frågar var 5 minut om vi är framme snart det är som en liten 5 åring som sitter i en bil och vill komma fram men får bara NEJ som svar.

-”Harry du gick hela vägen ditt utan att klaga vad fan är det för fel nu då?”Frågar jag och Harry tittar på mig innan han ler och rodnar.

-”Jag vill se på film med dig”Säger han samtidigt som han tittar ner och ler mot marken och jag skrattar till och tänker på what make you beautiful det ör så typiskti att det ska komma uppp i mitt huvud just nu liksom inte alls läge just här.

 

Ur Nialls Perspektiv.

 

Jag kliver in i rättsalen och sätter mig på den platsen jag blivit till sagt att jag ska sitta på och som den lilla ducktiga pojken jag är så lysnar jag.

Jag märker hur salen snabbt fylls med folk och jag blir bara mer och mer nervös att få veta vem det var som dödade Annie.

Efter 5 minuter är hela salen full och alla  tystnar snabbt när dommaren kommer in i salen.

Jag sitter på helspän och hör inte ett ord vad han säger och helt plötsligt öppnas dörren och in kommer ingen mindre än Amanda vad fan gör hon här är det hon som dödat min underbart vackra och värdefulla Annie?

-”Ja vad har du och säga till dit försvar Amanda?”Frågar dommaren henne och hon går fram så att alla kan se henne……Blyghet har ju ALDRIG vart hennes sak.

-”Jag gjorde det för att hon inte förtjäna att leva hon gjorde det surt för alla ända sen hon gick på dagis har hon vart en stor JÄVLA plåga för oss alla hon har alltid vart den där tjejen som ingen ville vara med om man bortser från alla killarna för dom ville väldigt gärna vara med henne. Sen när hon blev större och hennes bror dog så flytta hon till Mullingar och tog det som betyder mäst för mig min blivande man Niall Horan han må inte vetat att jag fanns och jag må inte vetat vem han var fören 2010 då han blev min stora kärlek bara för han var medi x Faktor men sen när jag fick veta att han var tillsammans med Annie Jones så fick jag seriöst nog hade hon inte förstört mitt liv nog.Så när hon kom tillbaka till Paris för att hälsa på sin syster så tog jag chansen och såg till att bli av med mina problem och efter som hon inte frivilligt ville göra slut med Niall så fick jag henne att inte ha något val.Sen så fick jag ju jobb som model och då ville Will att jag skulle spela Nialls flickvän och jag hade INGET i mot det efter som jag hade Niall som stor kärlek och igentligen gjorde jag er alla en tjänst genom att göra mig av med henne och jag skäms inte för det jag gjorde och ångrar det inte heller för det var precis det hon förtjäna så mycket hon förstört för så många genom att vara som hon är tro att hon inte är någon särskild person sen få ett sånt perfekt liv”

Jag slutar lyssna på henne och fattar inte hur hon kan säga att Annie hade ett perfekt liv hon förlorade sin bror och allt men det enda bra var väl att hon hittade kärlek och att hon gjorde mig hel och att jag gjorde henne hel.Jag vet inte vad jag ska säga men jag vet en sak jag visste redan från början att jag inte gillade Amanda jag visste att det var något fel på henne hon hade alldeles för bra självförtroende för att det skulle vara bra för henne liksom man ska ha sjävlförtroende det säger jag inte att man inte ska ha men man ska inte ha sånt självförtroende att man tror att man är så mycket bättre än alla andra man ska våga vara sig själv men fan heller vara som HENNE.

Jag sitter i mina egna tankar hela rättegången och dom dömer henne till physiskt sjuk precis som jag tänkte hella tiden när hon berätta sin historia om VARFÖR hon gjorde det mo tAnnie…Min underbara Annie.

Jag reser mig upp och går ut ur rät salen när det typ bara var jag kvar.Jag vet att jag kommer behöva snacka med killarna om saken senare men jag årkar värkligen inte med att snacka med dom nu.

Jag går sakta hem åt jag vet igentligen inte varför dom hade rätegången här i Mullingar när hon kommer från Paris men det kan ju vara för att dom flästa av Annies släkt och det bor här och är här just NU.

Jag känner hur någon lägger en hand på min axel så jag vänder mig om och där står Annies mamma.

-”Niall jag är ledsen att jag inte gillade dig förut och tack för att du tog hand om Annie när jag inte gjorde det”Säger hon och jag hör att hon är nära till tårar när hon snacka mer mig liksom. Jag var Annies kille den som tog hand om henne när hennes mamma dissade henne fast det var ju på grund av mig hon dissade henne också men endå.

 

Ur Harrys perspektiv.

 

Jag kommer ÄNTLIGEN fram till Isabells hus hon är väldigt gullig när hon är irriterad för det märktes det att hon var på mig.Jag vet inte hur jag ska kunna säga till henne att jag gillar henne men jag måste göra det för liksom jag klarar inte av att se henne utan att veta att hon inte är min och kunnat vara det om hon nu vill vara min förstås hon kanske är kär i någon annan kanske någon av tuffingarna som var på henne i dag.

Jag blir sur av bara tanken på att dom slog henne hur kan man göra något så elakt mot någon så underbar som Isabell hon har väl ALDRIG gjort dom något liksom.

När vi kommer in i huset så märker vi att ingen är hemma och jag ler lite för mig själv det ska bli kul att ha lite ENSAM tid med Isabell .

-”Ska vi se på film nu Harry du som har velat det hela tiden?”Frågar Isabell och hon använder en röst man använder till små barn och jag suckar bara men nickar självklart för att se på film med henne är precis det jag vill göra så.

Hon drar med mig ut i vardags rummet och jag sätter mig i soffan medans hon går fram och fixar med dvd. Jag ser hur hon ler lite för sig själv.

Hon kommer och sätter sig vid mig och när det kommer till att välja språk sätter hon på engelskt tal och svensk text och jag är glad att hon inte gjorde tvärtom efter som hon kan lite engelska i alla fall medans jag inte kan ett enda ord svenska.

-”Du Isabell du måste lära mig svenska”Säger jag och hon ler.

Hon berättar lite under reklamen och jag följer varenda liten rörelse hon tar.

-”Isabell jag gillar dig”Säger jag helt plötsligt och inser försent att jag sa det högt.

Hon tittar på mig innan hon rodar.

-”Jag gillar dig med Harry”Säger hon tyst samtidigt som hon tittar ner i sina händer.

Jag tar hennes ansikte i mina händer.

-”Våga inte gömma ditt vackra ansikte igen”Säger jag allvarligt och hon rodnar ännu mer men hon gömer det inte och jag ler mot henne hon är så sjukt gullig.

Under filmen sitter Isabell och gråter på vissa ställen och ja tröstar henne självklart efter som jag vill inte att hon ska vara ledsen även fast det bara är en film som får henne så ledsen.

-”Tänk dig att förlora någon du älskar”Säger hon helt plötsligt och jag kommer och tänka på Niall han var ju på rätte gång i dag undera hur det gick igentligen vem var den som dödat Annie.

-------------------------------------------------------------------------
Det är exakt 2216 ord i den och ni fick ett kapitel endå för att Chloe här som är min bästis liksom.....ÄLSKAR min novell och ville att jag skulle skriva mer så jag skrev ett långt kapitel av den enkla anledningen att jag hade lust.
kommentera nu DUCKTIGT

Kommentarer
Postat av: Isabell

Jättebra :) btw såg du vad jag skrev vad Alexander till hans killkompisar på mejlet? :)

2012-09-22 @ 22:15:57
Postat av: Olivia

Sjukt bra! Mer ;)

2012-09-23 @ 01:33:08
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Anonym

Meer! Den e sjukt bra!! :D

2012-09-23 @ 16:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0