Kapitel 12 Livet Utan Dig!

Ur Nialls perspektiv.
 
Jag sätter mig på en bänk och tar upp boken som jag håller i ett krampgräpp i handen ALDRIG ska jag släppa den det är något Annie ville att jag skulle ha tillsammans med dom andra grejerna.
 
9/7 -09 Hej Niall
Jag har inte skrivit p evigheter jag vet men jag har inte kunnat jag har gått i skolan det vet du ju efter som du gtt där med mig.Sen nu är det ju sommar jag har umgåts varje dag med dig men just nu är du och dina andra kompisar ute och kampar bara ni grabbar.Jag saknar dig MYCKET det är svårt att vara utan dig fu betyder ALLT för mig Niall.Min syster ska flytta till Paris i slutet av sommaren för att Markus och hans bror kom in på någon PROFSIG skola som hon vill utrycka det.Mamma tycker det är helt okej efter som Markus är en sån bra kille enligt henne.Tro mig Niall jag vet att hon inte gillar dig och att du vet det men jag tänker inte lämna dig inte fören döden skiljer oss åt och det har jag sagt till henne....Ja det var ju kanske inte det bästa ord valet i det här samman hanget nu när jag faktiskt inte finns vid din sida mistolka det inte jag kommer ALLTID finnas vid din sida bara inte där vid dig.
Jag vill bara på mina dig om att jag Älskar dig mer än något annat och jag hoppas att när du läser det här att vi fortfarande är tillsammans för jag vill spendera varje minut med dig.
Jag älskar och saknar dig Kram Din Annie.
 
Ur Lena(Annies mamma)s Perspektiv.
 
Jag börjar bli orolig jag vet att jag sa att jag ALDRIG skulle förlåta Annie om hon flyttade med han Niall till London.Jag har igentligen inget i mot Niall men jag vill bara inte att min Annie ska växa upp.Annie har inte ringt på två dagar hon kanske har gett upp hoppet om att jag ska svara....Men så kan det väl inte vara hon har ringt varje dag i 2 år men nu har hon inte ringt på 2 dagar det enda jag vet är att hon är vid sin syster i Paris(Frankrike)
Jag tittar upp mot Fredrik min nya man som vet om att Annie finns men Annie vet inte om att han finns.
-"Annie du har telefon"Säger han och räker fram telefonen och jag ser att det är dolt nummer.
-"Hej det är Lena"Säger jag.
-"Hej jag heter Maria och ringer från......"Hon fortsätter babla på och jag fattar inte ett ord det enda jag fattar är att hon ringer från ett sjukhus i paris.
-"Ville du mig något särskillt?"Frågar jag efter massa skit snack.
-"Jo jag undrar när ni ska börja planera begravningen"Säger hon och jag blir bara mer och mer förvirrad vad är det som har hänt.
-"För vem..?"Frågar jag med skackig röst har det hänt Lovisa eller Annie något?
-"För Annie Lovisa Jones det är väl er dotter hon avled för 2 dagar sen har ingen berättat"Säger tjejen och jag känner hur tårarna rinner jag har sagt att jag inte bryr mig i min dotter om vad hon gör att hon lämna oss men nu är hon död.
Jag snackar ett tag med kvinnan innan jag lägger på och vet inte vad jag ska göra.Jag sätter mig framför tv för att tänka på allt annat än min lilla flicka jag vill inte gråta över henne.
Jag slår på tv och det första som  kommer upp är något nyhets program om dom där killarna One Direction som Niall är en av.Jag ska just byta kanal när jag hör vad dom säger.
-"Den världs berömda Niall Horan kommer inte avsluta deras turné det blir bara Harry,Liam,Louis och Zayn som kommer vara med....Vi vet inte varför Niall inte kommer vara med men under den senaste dagen har man sett Niall sitta i en park och gråta.
Jag sitter och tittar stumt på tv sa hon just att Niall inte ska göra det han älskar för att han är ledsen för Annie.
 
Ur Nialls Perspektiv.
 
Jag ställer mig upp på skackiga ben innan jag börjar gå lite och då ser jag effeltornet det skulle Annie ha älskat det är UNDERBART vackert men inte likavacker som Annie.

 
Jag kliver in i hallen och hör att killarna är i vardagsrummet så jag går upp på Annies rum det enda stället där allt luktar som Annie.
Jag öppnar dörren och får syn  på ett brev som ligger på sängen.Jag öppar det och känner genast igen handstillen.
------------------------------
Okej nu har jag en avgörande fråga ska det vara lite så här ovärkligt eller ska allt vara värkligt?
Svara snälla behöver veta hur ni tycker för antingen ska brevet vara från killarna eller Annie
4 till nästa
 

Kommentarer
Postat av: Chloe!

ANNIE! Ps. Miss U!<3

2012-09-06 @ 17:11:30
Postat av: Stephanie!!

Annie! Skriv meer!! Älskar dina noveller!! <3

2012-09-06 @ 17:43:11
Postat av: ayya

Anne!! älskar din novell <3<3<3 ;-)

2012-09-06 @ 18:10:23
Postat av: Nessa <3

Skriv meer!! dör här av gråt :'( <3 Älskar dina noveller spc denna novellen!! <3

2012-09-06 @ 18:23:27
Postat av: Olivia

Grymt! Jag tycker att Annie ska ha skrivit brevet eftersom det låg i hennes rum.. ;)

2012-09-06 @ 19:05:38
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Olivia

Grymt! Jag tycker att Annie ska ha skrivit brevet eftersom det låg i hennes rum.. ;)

2012-09-06 @ 19:05:39
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Emma! <33

Annie! Älskar denna så skriv mer!! :) Jag gråter i sönder!! :) <33

2012-09-09 @ 10:34:08
URL: http://thisismylifeinwords.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0