Kapitel 1 You and Me Forever and Ever!

Ur Eleanors perspektiv.
 
Jag heter Eleanor Jane Calder och är 20 år jag är född den 16 juli.
Jag har en stor familj min mamma jane(43) , min pappa Johan(45) och så har jag en massa syskon.
Malin(15)
Lexie (17)
Tara(13)
Nina(16)
Max och Simon(12)
Lovisa,Nadja och Nesie(14)
Mick(18)
Ron(7)
Zarah(19)
 
Ja det där är min syskon allihoppa vissa kanske inte har samma mamma och pappa men i alla fall jag ÄLSKAR dom endå och just ja så har vi ju mig.
Jag och min familj har alltid bott i manchester men nu ska vi flytta till London det ska bli...Kul.
Jag vill liksom komma i från skolan och sånt för liksom alla är på mig för jag är snygg...och modell.
Alla tror typ att jag kan fixa så dom får träffa kändisar men ska jag vara ärlig så har jag inte träffat så många kändisar jag är liksom inte SÅ känd än.
***
Jag tittar mig en sista gång i spegeln och ler mot min spegel bild det får duga liksom jag kan ju inte ALLTID vara på topp.
-"Eleanor kan du köra mig till skolan snälla det är sista dagen och jag missa bussen"Säger Tara som kommer upp bakom mig med ett litet svagt leende på läpparna och jag nickar vad gör jag inte för mina syskon.
-"Tack du är bäst"Säger hon och jag ler mot henne hon är väl för gullig.
Jag tar på mig en tröja sen springer jag ner för trappan och ut i bile där Tara rean sitter och väntar på mig med ett stort leende.
-"Ska det bli kul att få sommar lov?"Frågar jag henne och hon nickar.
-"Du kommer väl i kväll?"Frågar hon mig och jag nickar jag skulle inte för allt i världen missa mina små syskons skolavslutning liksom det vore absurt i min familj.
Jagparkerar bilen utanför skolan och ler mot Tara.
-"Tack El du är bäst et vet du va"Säger hon och jag skrattar men ler mot henne.
-"Skyna dig nu så att du inte kommer försent"Säger jag och hon skrattar men springer snabbt bort till den stora porten och hinner precis in igenom den när klockan ringer.
På vägen hem så slår jag på radion och den här låten What Make You Beautiful kommer upp och det på minner mig att jag måste ringa Harry senare och berätta om att jag ska flytta till London om någon vecka med min familj.Harry är medlem i Bandet One Direction och han och jag är väldigt bra vänner.
Jag lyssnar på låten och efter som det inte är så långt hem så är jag snart hemma där jag genast springer upp på mitt rum och tar mobilen som har legat på ladning.
Jag slår in Harrys nummer och väntar på att han ska svara.
Jag kommer till röst brevlådan och bestämmer att jag INTE lämar ett medelande för hur ofta tittar egentligen igenom sina medelanden på mobilen....Juste typ ALDRIG.
jag tittar mig om kring i rummet och bestämmer mig för att paka ner det sista som är kvar av alla grejer.
----------------------------------------
Första Kapitlet på You and Me Forever and Ever 
Vda tycker ni?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra mer

2012-09-24 @ 16:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0