Kapitel 4 Skate Girl

Ur Nicoles perspektiv.

Nu är det några dagar sen Kim och jag sacka han har försökt få kontakt med mig men det går inte särskillt bra för han efter som jag vägrar svara i min mobil och han vågar inte komma hem till mig för pappa och så kan han ju inte ringa på hem telefonen.
-"Gumman kan du vara underbart gullig att komma ner hitt?"Frågar min pappa från nedervåningen och jag går sakta ner för trappan.
-"Ja?"Säger jag och tittar mig omkring och ser att både mamma och pappa sitter i köket med massa papper framför sig.
-"Jo nu är det så här att vi måste berätta en sak för dig"Säger mamma med gråten i rösten och jag tittar på henne och sen på papprena och det som fångar min uppmärksamhet är mitt namn som står högst upp men det är inte det att det står Nicole Linné Utan att det står Nicole Horan.....Vad fan betder det att jag inte heter Linné?
-"Jo det är så här att du..är adopterad"Säger min pappa och jag glor på han med stora ögon.
-"VAD ÄR DET DU SÄGER!!!"Skriker jag rakt ut och han tittar på mig.
-"Du kommer från en familj som bor på irland dom har redan 2 söner och kunde inte ta hand om dig så do var tvungna att adoptera bort dig men nu är det så att duär 117 och du kan få bo hos dom"Säger mamma och jag vet inte äns om jag kan kalla henne det eller om jag bara ska säga Tara?
-"Vad menar du?"Säger jag frågande och känner den där känslan som jag haft ända sen jag var tolv den känslan jag passar inte in jag är inte en del av den här familjen......Jag trodde det bara var en känsla.
-"Och vi vill ju att du ska få träffa din familj så vi besämde att du skulle flytta ditt"Säger Tara...Eller mamma eller vad hon  nu är till mig.
Jag nickar och allt sjunker in och jag reser mig från stolen jag satt mig ner på.
-"Jag måste få ränsa tankara men ni har rätt det kommer bli bra för mig så snälla paka mina grejer...Det är ju inte så mycket"Säger jag och tar tillfälle i akt efter som jag VÄRKLIGEN inte vill bo kvar här jag har alltid bett om en ny chans och det är den jag får nu...eller?
 
Ur Nialls Perspektiv.

Jag och mamma har snackat om min syster jag vetat att jag haft länge men som dom var tvungna att adoptera bort.Hon ska ju komma till Irland nästa vecka 3 dagar innan jag kommer till Irland och 19 dagar innan jag måste tillbaka till jobbet igen.
-"Niall ska du till din familj när vi får ledigt?"Frågar Liam som hjälper mig med att laga mat till killarna som ska komma i kväll.
-"Japp jag ska få träffa Nicole"Svarar jag och han tittar frågande på mig.
-"Min syster"Förtydligar jag och han skiner upp jag har berättat om henne innan men jag vet typ inte så mycket om henne.
----------------------------
BAM BAM BAAAAA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0