Kapitel 2 Skate Girl

 
Ur Amelies perspektiv.

När vi kommer fram till rampen ser jag Nicole direkt och blir genast rasande när jag ser vad hon har i handen ....en ciggaret.
-"NICOLE"Ropar jag och hon tittar upp och fimpar ciggen snabbt innan hon kommer fram och kramar om oss.
-"Hej tjejer killarna ska ha ett party i kväll SNÄLLA kan vi gå och Amelie jag lovar jag kommer bli full och därför tycker jag att vi upphäver det där JÄVLA löftet om att vi inte ska göra saker innan vi blir 18 för i helvete vi var 8 när vi kom på det snälla"Säger hon och jag suckar bara jag vet redan att jag inte har en chans att säga nej det kommer ändå bli som Nicole vill det blir det alltid.
-"Visst"Svarar jag och försöker få mig själv attinte låta så besviken som jag är på henne...Hon beter sig som en riktig tonåring och liksom jag som mamma vi är inte bästa väner längre det har mer blivit att jag är hennes barnvakt.
-"Det kommer bli kul"Säger Emelie som är precis lika som Nicole älskar att göra saker som hon egentligen inte får.
Hon tar sin bräda och börjar åka iväg mot Nicole och jag suckar innan jag bestämmer mig för att jag sticker här i från hem till Fredrik där jag i alla fall får vara någon annan än en mamma.
-"JAG DRAR TILL FREDDE"Ropar jag och får massa hej då tillbaka när jag börjar gå.
Jag ser hur Nicole och Emelie står och posar för en kamera som killarna har med sig och jag kommer i håg när jag också var med dom...Det var innan killarna böörjade dricka och röka.Då hade vi bara kul men nu handlar det om att vara värst vilket jag INTE är.
Jag ser det stora röda huset tona upp sig framför mig och ett leende sprider sig på mina läppar jag är värkligen KÄR i Fredrik han är så omtänksam.
Jag går upp för den vita grusgången som leder till huset där jag av gammal vana bara kliver in efter som det är så jag och Fredrik gör hos varandra efter som vi snart vart tillsammans i 5 år.
Jag går upp för trappan och möter Max Fredriks bror.
Jag nickar som hej och han nickar tillbaka som vanligt alltså.
-"Hallå"Hör jag in i från Fredriks rum när jag knackat på dörren.
Jag kliver in och hittar han framför datorn...Som alltid jag ler lite innan jag går fram och kysser han lätt på kinden.
-"Varför är inte du med Nicole och Emelie?"Frågar han sen och jag berättar om festen och han fattar direkt jag är inte direkt en fest person.
 
Ur Nicoles perspektiv.

Jag och Emelie står hemma hos mig i mitt STORA vita hus och ska äntligen ut och festa det var så längesen nu efter som Amelie vart med oss så mycket hon är som en mamma för oss och jag är tacksam för det men i bland blir det bara för mycket.
-"Så är du redo att ta Liverpool med storm?"Frågar jag och hon nickar och vi börjar fixa oss.Jag sätter i plat tången i kontakt utaget och börjar platta håret.

Kommentarer
Postat av: Stephanie!!

Jättebra vill ha meeeer NU!! LÄNGTAR till nästa kapitel!! :)

2012-10-03 @ 19:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0