Kapitel 9 Just one dream

Ur Nialls perspektiv.
 
-Mathilda hej jag trodde jag aldrig skulle få se dig igen(Jag)
Hon tittar på mig meed den där blicken bara hon har.
-Jag måste gå mamma bad mig komma hem tidigt i dag vi ska få gäster från sverige(Mathilda)
Hennes irlänska dialekt får mig att smälta den är så underbar.
-Kan jag få ditt nummer det försvann när jag bytte nummer och mobil(Jag)
Hon tittar på mig innan hon nickar.
Hon skriver in sitt nummer i min mobil och allt jag vill är att krama och hålla henne nära men det kan jag inte för vi har aldrig vart något mer än vänner.
-Vi kanske kan hitta på något i morgon(Jag)
-Ledsen kan inte jag ska ut med Robin min kille(Mathilda)
Jag nickar men jag känner hur en kniv stiker in i mitt hjärta jag har alltid gillat henne mer än vän men hon har alltid haft någon annan och jag vart för feg för att säga.
Jag tittar mot hennes hals och ler när jag ser halsbandet jag gav henne innan  jag åkte det är ett litet guldhalsband med ett litet N på.
*
När jag sitter hemma i min lägenhet så känns allt så hopplöst tänk om hon aldrig skulle kunna gilla mig mer än vän.
 
Ur Mathildas perspektiv.
 
Jag kan inte fatta det jag har träffat Niall min bästa vän som jag tappade kontakten med efter X Faktor då jag flyttade till Sverige och bodde där i 2 år sen flyttade hitt till London.
-Mathilda vad tänker du på(Lovisa)
-Inget(Jag)
Lovisa är min bästa kompis men jag vet inte hur jag ska berätta det.
-Är det han Niall han har det säkert bra han är ju känd(Lovisa)
-Jag gick in i Louis i dag(Jag)
-Menar du Louis Tomlinson killen i One Direction(Lovisa)
Jag nickar sen ler jag mot henne.
-Och jag träffade Niall och dom andra med(Jag)
-Du gjorde vad då du träffade Niall det är ju underbart(Lovisa)
*
När jag vaknar nästa morgon så klär jag på mig och springer ner till köket äter frukost sen så skydar jag mig ut och träffar Robin.
-Hej Robin(Jag)
-Mathilda hej(Robin)
jag sätter mig i passagerar sättet och ler stort mot han.
 
Två veckor senare.
 
Jag har träffat Killarna och Niall mycket det är jätte kul att vara med dom.
I dag ska jag va med Robin det kommer bli fantastiskt.
-Mathilda jag ska ta med dig till det lyxigaste stället i stan(Robin)
-Okej(Jag)
Jag ler stort och sätter mig bredvid han.
*
När vi kommer in i den stora resturangen så ler Robin mot mig.
-Mathilda det är så här att jag trivs inte med att du är med dom där killarna i One Direction(Robin)
-Varför inte då dom är mina vänner(Jag)
-Dom är killar så snälla sluta träffa dom för min skull eller rättaresakt för vår skull(Robin)
-Nej dom är mina vänner(Jag)
Jag kan inte fatta att han vill att jag ska sluta träffa mina vänner.
-Om du inte slutar träffa dom så är det slut mellan oss(Robin)
Han reser dig och innan jag hinner tänka har han slagit mig på kinden.
Jag känner tårarna rinna ner för mina kinder.
-Mathilda det var värkligen inte meningen jag vet inte vad det va som flög i mig(Robin)
-Du är en idiot Robin och det borde jag fattat för länge sen om jag inte får träffa mina vänner är det väl lika bar att det är slut mellan oss för gott(Jag)
Jag går ut u resturangen med bestämda steg och tittar mig omkring och ser att jag inte alls är långt i från Nialls lägenhet.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag sitter hemma själv och ser på tv när det plingar på dörren jag går ditt även fast jag inte väntar besök.
Jag öppnar dörren och får en chock där står en gråtande Mathilda det första jag gör är att ta in henne i en varm vänlig kram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0