Kapitel 8 Just one dream

Ur nialls perspektiv.
 
Jag vaknar med ett ryck och tittar mig omkring jag är i mitt rum.
Alla dom här jävla drömmarna om Mathilda dom förstör min sömn jag har inte sett henne sen jag lämna henne i Mullingar innan X Faktor.Jag visste inet hur hon såg ut eller något men en sak är säker jag gillade henne fortfarande även fast det gått 2 år.
-Niall kommer du det är idag vi ska till studion och spela in(Liam)
Allt va bara en dröm jag har aldrig träffat Mathilda efter att jag stack fan jag skulle gö vad som helst för att se henne men så fort jag kom hem från X Faktor så var hon borta hon och hennes mamma hade flyttat.
Jag reste mig sakta upp jag vet inte vad jag ska ta mig till utan henne är jag liksom inte hel.
*
När vi kommer ut från studion skriker fansen jag föröker leta efter Mathildas röst men hon är inte här så det är lönlöst jag kanske aldrig mer får se henne.
 
Ur Louis perspektiv.
 
När jag kom hem så gick jag en promenad och till min förvåning inga fans alls.
Jag fick ett sms jag kollade ner i telefonen och just då går jag in i någon.
-Oj jag är ledsen jag såg dig inte(Jag)
-Det är  lugnt(tjejen)
-Här låt mig hjälpa dig upp(Jag)
-Vänta är inte du typ med i det där bandet One Direction(Tjejen)
-Jo Jag heter Louis(Jag)
-Mathilda jag var nära vän till Niall innan han var med i X FAKTOR(Mathilda)
Då slog det mig är det här den Mathida Niall saknat så mycket det måste vara omöjligt det kan inte va hon.
-Jag ska nog gå nu(Mathilda)
-Kan du inte följa med och överaska Nial hon är nog i min och Harrys lägenhet nu(Jag)
-Bor Niall här i London(Mathilda)
Jag nickar.
-Visst jag följer med(Mathilda)
Hon gårr tyst med mig när jag öppnar dörren så hör jag killarnas glada skratt.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
-Niall jag har en överaskning till dig(Louis)
-Vad då har du med dig mat till mig(Jag)
-Nej något bättre(Louis)
-Som om det finns något bättre i Nialls värld(Harry)
Louis kommer in i vardags rummet.
-Seriöst Louis vad är det(Jag)
Han ler och flyttar sig bakom honom står tjejen jag drömmt om sen jag lämnat henne tjejen som har dom vakraste gröna ögonen jag någonsin sett.
-Niall Louis tog med en tjej till dig varför gör han inet det till mig(Harry)
Jag tittar på tjejen upp och ner innan jag reser mig upp och kramar om henne.
-Gå inte för snabbt på nu Nialler(Harry)
Jag släpper henne och hon vissar mig det underbara leendet jag dörmt om varje natt.
-Harry,Liam,Zayn och Louis det här är Mathilda(Jag)
Allas hakor åker i golvet förutom Louis som står och ler stolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0