Kapitel 6 Just one dream

Ur Mathildas perspektiv.
 
Jag ler stort mot Niall när han hjälper mig på med halsbandet.
-Det är underbart fint Niall(Jag)
Han ler det där leendet jag inte kan sluta tänka på.
Vi går ut från London Eye och det första som händer är en massa kamera blixtar Niall tar av sig sin röda keps och sätter den på mitt huvud och jag försöker täka mitt ansikte så mycket som det går.Niall tar min hand och vi springer därifrån hem till Harry och Louis som bor närmast Niall knackar på och Harry öppnar med förvånad min.
-Niall Mathilda(Harry)
-Jag berättar sen(Niall)
Han drar in mig i hallen och Harry stänger.
-Så berätta nu vad som hände(Harry)
-paparazzi(Niall)
Harry nickar sen ler han mot mig när han ser halsbandet.
-Snyggt halsband(Harry)
-Tack(Jag)
Jag och Niall sätter oss i soffan och Harry slår på en skräck film.
-snälla Harry jag gör vad som helst bara vi ser en annan film(Jag)
-Ta det lugnt Mathilda jag är här om du blir rädd(Niall)
Jag ler inte för att det gör mig ett dug lättad jag hatar skräck filmer och har alltid gjort det.
Jag skriker varje gång det kommer upp något läskigt på skärmen och Niall håller om mig så jag inte ska hoppa upp i taket av rädsla.
När filmen äntligen är slut så går Niall med mig hem det är ju inte så långt från Louis och Harry.
När vi kommer in så hör vi små snarkningar från Fridas rum och jag fattar att Frida och Malin sover.
Niall följer med mig in i mitt rum vi snackar tills klockan ärmar sig halv 2.
-Jag kanske borde gå hem(Niall)
-Nej snälla stanna jag kommer inte kunna sova pågrund av det där jävla skräckfilmen(Jag)
Niall ler innan han lägger sig ner bredvid mig och lägger sin arm runt min midja.
-Jag låteer inget hända dig(Niall)
Jag ler mot han och pussar han på näsan.
Innan jag somnar tänker jag Bästa födelsedagen någonsin.
 
Ur Fridas perspektiv.
 
Jag ska gå in och väcka Mathilda när jag får världens chock i sängen ligger inte bara Mathilda utan Niall självaste Horan jag vet ju att dom gilla varandra och så men att han sov här det visste jag inte.
-VAKNA SÖMN TUTOR JAG HAR GJORT FRUKOST(Jag)
Båda två flygger upp när dom hör ordet frukost.
-Vad är det för frukost jag måste veta om det är värt att gå upp för(Mathilda)
-Pankakor(Jag)
Både Niall och Mathilda är ute ur rumet på bara några sekunder och jag kan inte hålla mig för skratt.
Jag går ner för trappan och får se Malins förvånade ansikte av att se Niall hon som inte gjort sig i årdning.
-Hej Niall vad gör du här(Malin)
-Jag sov här precis som du(Niall)
Mathilda ler och tittar på Niall det är då jag märker halsbandet hon har runt halsen det är ett N på en silver kedja så vakert.
-Mathilda vi måste snacka nu(Jag)
Hon reser sig pussar Niall snabbt på munnen och skyndar ikapp mig ut i vardags rummet.
-Vad hände igentligen mellan dig och Niall(Jag)
-Vi snakcade efter att ha sett en skräck film hos Harry(Mathilda)
-Du hatar ju skräkisar(Jag)
-Det är därför Niall sov här(Mathilda)
Jag nickar och går mot köket men vänder mig i dörr öppningen.
-Fint halsband föresten(Jag)
Hon skinner upp och ett fint leende kommer upp på hennes läppar.
Jag tar upp min mobil och loggar in på twitter och det första jag ser är bilder på Niall och Mathilda det här är inte bra.
-Niall Mathilda titta(Jag)
Jag vissar dom bilderna Niall ser jätte orolig ut när han tittar på Mathilda jag tror inte han vet att hon inte bryr sig vad andra tycker om henne och att det viktigaste är att hon gillar sig själv.
-Niall du behöver inte oroadig för att Mathilda ska få hat hon tar inte åt sig av något det viktigaste för henne är vad hon själv tycker om sig själv(Jag)
Niall slappnar av litte och Mathilda fortsätter äta sina pankakor som om inget har hänt.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
I dag ska vi ha en intevju det ska bli kul att jobba igen men jag kommer sakna Mathilda.
Jag undrar vad hon jobbar som det har jag inte frågat.
Jag vänder mig till Mathilda och ler när jag ser att hon tittar på mig.
-Vad jobbar du som(Jag)
-Jag jobbar inte jag behöver inte jobba(Mathilda)
-Hur menar du(Jag)
-Jag har ärvt massa pengar från min morfar han va miljonär men när han dog så fick mamma pengarna och sätter in pengar på mitt konto varje månad så jag inte behöver jobba(Mathilda)
-Jag har jobb idag jag men kan inte du följa med snälla(Jag)
Hon nickar och jag ler stort.
*
När vi sitter på intevjun så kommer självklart frågan om vilka som är singlar upp jag tittar på Mathilda med en blick som säger"ska jag berätta om oss" hon nickar lätt och den enda som håller på handen är Harry.
-Så Harry är den enda singeln så vem är den lyckligt lottade Niall(Intevjuaren)
-En tjej jag gillar mycket som heter Mathilda(Jag)
Det kommer upp en stor bild på oss från igår då vi håller hand och jag ler när jag ser Mathilda på skärmen hon är så vacker.
-Är det där hon(intevjuaren)
Jag nickar.
Intevjun fortsätter och jag ler hela tiden och när jag tittar bort mot Mathilda ler hon med mot mig och jag blir varm i hela kroppen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0