Kapitel 5 Just one dream

Ur Mathildas perspektiv.
 
Jag läser igenom det flera gånger innan jag går in på svara och skriver:
"Det skulle jag gärna göra XXMathilda"
Efter att jag skickat det börjar jag hoppa runt jag ska på dejt med Niall killen jag värkligen gillar och inte för att ahn är känd utan för att han är just han.
Jag får ett nytt sms där det står:
"Hämtar upp dig vid 7 i morgon okej xx Niall"
to Niall The Best:
"Det låter sjukt bra"
From Niall the best:
"Bra ses i morgon vid 7 då"
jag går och lägger mig med världens leende på läpparna jag kan inte fatta att jag ska på dejt med Niall irländska Niall.
*
När jag vaknar nästa morgon känner jag lukten av pankakor och jag springer fort ner i köket där MALIN står.
-Grattis på födelsedagen Mathilda(Malin)
Hon ställer fram pankakor till mig och jag ler tackande mot henne sen kommer jag på vad hon sa grattis på födelsedagen det är ju min födelsedag i dag.
-Tack(Jag)
-Några planer för i dag bruden(Frida)
-Inte fören klockan 7 hur så(Jag)
-Vad ska du göra vid 7(Malin)
-Jag ska på en dejt(Jag)
-Med Niall(malin)
Jag nickar och hon ler ett leende som faktist är äkta och jag ler tillbaka.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag loggar in på twitter och ser att Frida twittrade för ett tag sen det är en bild på Mathilda i köket där hon sitter och äter pankakor och ler stort.
Till bilden står det:
Grattis gumman äntligen 18 år älskar dig@MathildaTheBest
Jag ler lite och kommer på att det är hennes födelsedag det sa hon faktist när vi snackade första gången.
Jag skyndar mig ut i köket äter frukost sen går jag ner på stan för att köpa något till henne.
 
Ur Mathildas perspektiv på kvällen.
 
Jag står med mitt ljus bruna hårr utsläppt och på mig har jag ett par gula shorts och en röd pösig tröja.
Jag ler mot min spegel bild jag skiter i smink som alltid.
Det plingar på dörren och jag springer och öppnar där står Niall.
-Hej vad fin du är(Niall)
-Du är inte så illa själv(Jag)
Jag tar på mig mina röda converse.Niall tar min hand och vi börjar gå och när jag ser vart vi är på väg så ler jag bara ännu störe vi är på väg till London Eye.
-WOW(Jag)
*
Vi åker upp i det stora parise hjulet och högst upp i parise hjulet så står jag och tittar ut.
Jag känner Nialls händer på min midja jag vänder mig mot han och tittar rakt in i dom mäst underbara ögonen jag någonsin sätt.
Jag blundar och efter bara några sekunder käner jag Nialls mjuka läppar mot mina han KYSSER mig högst upp i London Eye min enda dröm att bli kysst av killen jag gillar högst upp i London Eye.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag kysste henne jag vågade jag var lite osäker först om jag skulle våga men se jag vågade.
När vi sist avslutar kyssen så ler hon och jag kan inte låta bli att le mer än vad jag redan gör om det ens är möjligt.
-Juste jag har en present till dig(Jag)
Hon tittar nyfiket på mig när jag tar upp den lilla asken ur min ficka.
Hon öppnar den sakta och när hon ser vad det är i ler hon stort det är ett halsband med ett N på.
-Det är underbart Niall det är underbart(Mathilda)
Hon kysser mig och jag blir varm inombords.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0