kapitel 4 Just one dream

Ur Nialls perspektiv.
 
Jag blev gald av att höra Mathildas röst när vi snackade vi skrattade och löjlade oss hon är värkligen jätte söt.
-Så har du bestämt om du ska skriva ett brev till din pappa(Jag)
-Japp jag ska göra det han har skrivit till mig många gånger men jag har aldrig svarat(Mathilda)
-Okej saknar du han inte(Jag)
-Jo lite men han sitter inne i 3 år till(Mathilda)
-Hur länge har blev han dömd(Jag)
-Först var det 8 år men sen stämplades han som mental sjuk och ska bo på psyket ett bra tag efter att han blivit utsläppt han bor ju där nu med men han får inte komma hem efter 6 år som dom sänkte dommen till(Mathilda)
Jag går fram och kramar om henne och jag känner hur hon skakar lite och då slår det mig vad var det hon sa att hennes bror hette.
-Vad sa du att din bror hette(Jag)
Jag känner paniken växa inom mig.
-Kevin(Mathilda)
-Kevin Molin?(Jag)
-Ja hur visste du det(Mathilda)
-Jag va mycket med han innan jag blev antagen till X-faktor(Jag)
-Visste du inte om att han dog?(Mathilda)
Jag skakar på huvet och känner hur en tår rinner ner för min kind och jag känner sen Mathildas små armar runt mig.
-Ta det lugnt Niall du visste inte att han va död och du måste gå vidare för det har gått 3 år utan att du vetat det du måste fortsätta som vanligt(Mathilda)
Jag nickar och jag ser hur ett leende sprider sig på hennes läppar.
-Nando´s?(Mathilda)
-JAA(Jag)
Vi skyndar oss till Nando´s och jag blir så glad av att vara här med Mathilda.
*
När jag kommer hem senare på kvällen så möts jag av Liam i dörröppningen.
-Hej Niall så hur gick det med Mathilda(Liam)
-Det gick bra och vi ska gifta oss(Jag)
-ska ni?(Liam)
-Nej din idiot det ska vi inte (Jag)
-Berätt allt(Liam)
-Det börja med att jag spelade för henne sen spela hon för mig och........
Jag berätta allt ända tills vi kom till då vi började snacka om Kevin då började tårarna rinna längs min kind.
-Niall vad är det(Liam)
-Mathildas bror va min bästa vän  hemma i Mullingar(Jag)
Liam kramar mig och jag tårkar bort tårarna .
Min mobil ringer och jag ler stort när jag ser att det står Mathilda the best på den.
-Hallå(Jag)
-Hej Niall det är jag Frida jag ringer från Mathildas mobil för jag måste säga dig en sak och det är viktigt att du inte säger något till Mathilda för hon vet inte att jag har hennes mobil(Frida)
-Okej(Jag)
-Du gillar Mathilda mer än vän va(Frida)
-Ja (Jag)
-Jag visste det och hon gillar dig det syns det enda du behöver göra är att bjuda ut henne på en dejt(Frida)
-Men jag vet inte vad vi ska göra(Jag)
-Det vet jag du upfyller bara hennes dröm(Frida)
-Vad för dröm(Jag)
-Ta henne till London Eye och kyss henne när ni är högst upp(Frida)
-Okej(Jag)
Hon lägger på och jag ler stort Mathilda gillar MIG.
-Vad ler du åt(Liam)
-Inget(Jag)
jag skriver ett sms till Mathilda.
 
Ur Mathildas perspektiv.
 
Jag går ut duchen och in på mitt rum när jag tar upp min mobil har jag ett nytt medelande där det står:
"Hej Mathilda jo jag undrar om du kanske vill gå ut med mig som  på en dejt xx Niall"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0