Kapitel 22 Just one dream

Ur Harrys perspektiv.
 
Jag sitter i köket och har Niall som glor på en och då menar jag glor det börjar bli lite läskigt men inte jätte läskigt.
-Tänker du berätta eller inte(Niall)
-Jag har inte gjort något(Jag)
-Det förklarar ju varför Mathilda gjorde som hon gjorde eller?(Niall)
Jag hör fotsteg i trappan och hoppas för allt i världen att det inte är Mathilda jag har värkligen inte lust att snacka med henne för då skäller hon säkert ut mig igen och det va inte särskilt bekvämt.
In i köket kommer en förstörd Frida.
-Frida vad har hänt med dig(Jag)
-Snacka aldrig någonsin med mig igen jag är bara här för att hämta vatten(Frida)
Hon ger mig en arg blick och Niall höjer på ögonbrynen.
-Inte gjort något säger du(Niall)
-Är det vad du säger Harry att kyssa mig för pångar det är ju som att va en jävla hora som kysser folk för pengar du gör säkert så med varenda jävla tjej du kanske sätter på dom för pengar också(Frida)
Jag rycker till och fattar att hon måte hört mitt och Louis samtal fan jag gillar ju henne verkligen men nu tror hon att jag går och kysser vem som hälst för penagar.
-Inte gjort något nej nej(Niall)
Han går upp till Mathilda och jag fattar inte varför alla kan va lyckliga förutom jag.Jag vill va lycklig med Frida men hon hatar mig antagligen just nu undra varför jag aldrig kan göra någonting rätt.
-Hej då Harry(Frida)
Hon pussar mig lätt på kinden och sorgen i hennes röst försöker hon inte ens dölja jag hatar mig själv just nu varför ska det alltid vara så.
 
Ur Louis perspektiv.
 
Jag som trodde jag hjälpte Hazza men det vissade sig som om jag bara satte han i en stor knippa jag inte vet om jag kan hjälpa till med jag har ställt till med tillräkligt.
-Killar i måset til studion tjejer ska ni med(Liam)
-JA(Mathilda)
Frida och Mathilda kommer ner för trappan och jag ser hur Frida ler även fast hon är djupt djupt sårad av Harry som igentligen inte menade något illa.
 
När vi kommer till studion så sätter sig tjejerna i en av dom sjukt bekvämma sofforna tro mig jag vet att dom är sjukt bekvämma.
-Killar vi kör "moments" NU(Paul)
Seriöst dom måste skoja med oss det syns lång väg att Harry inte gillar låt valet efter som Frida kommer vara där och han värkar inte veta om hans röst kommer hålla under hela låten.
 
Ur Fridas perspektiv.
 
Just när dom börjar spela låten så reser jag mig upp och Mathilda tittar på mig.
-Kom(Jag)
Hon reser sig upp och vi går tillsammans ut i hallen jag vet att killarna inte kan höra oss även fast vi är där inne men jag vill inte att dom ska se vad vi snackar om.
-Varför tror du han gjorde det(Jag)
-Jag vet inte vem sa du att han slog vad med(Mathilda)
-Louis(Jag)
-Där är förklaringen Louis LOUIS(Mathilda)
-Vad snackar du om(Jag)
-Harry gillar dig Louis såg det när Louis kom med förslaget fick Harry en anledning att kyssa dig och på köpet få pengar och Louis skulle tro att ahn gjorde det för pengarna medans du och han visste det värkliga anledningen(Mathilda)
-VARFÖR KOM DU INTE PÅ DET TIDIGARE(Jag)
Vi går in igen och jag ser hur Harry följer mig med blicken och släpper mig inte med blicken när han börjar sjunga.
Fy hans röst är underbar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0