Kapitel 2 Just one dream

Ur Nialls perspektiv.
 
Jag skynda mig att ta på mig kläder jag årkade inte ta på mig något ordäntligt snyggt så jag tog på mig min usa one piece.
Jag for upp som ett skott när det plingade på dörren jag öppna och där står Mathilda i en GUL one piece.
-Hej på dig Niall(Mathilda)
-Hejsan Mathilda vad fint kläda vi är eller vad säger du(Jag)
-Jätte vi borde gå på gala(Mathilda)
Vi bröt ut i skratt och Liam kommer ner för trappan och tittar på mig innan ha höjer på ögonbrynen.
-Mathilda hej på dig kul att se dig vi träffades ju inte så mycket i går (Liam)
-Ska vi spela xbox(Jag)
-JAA(Mathilda)
Vi skyndade oss in i vardags rummet och tog varsin kontroll sen börja vi spela på blodigaste allvar.
*
-Så Niall hur känns det att bli slagen av en tjej(Mathilda)
-HEMSKT(Jag)
-Så vad får jag för pris(Mathilda)
-Lunch på Nando´s?(Jag)
-JAA(Mathilda)
Jag gillade mycket hur hon kunde vara så tjejig samtidigt som hon va lite killig hon va en pojkflicka.
*
När vi kommer till Nando´s så beställer vi mat när vi ätit färdigt får Mathilda ett sms.
-Det är Frida hon är ganska arg på mig jag lovade att diska och städa men glömde liksom helt bort det(Mathilda)
-Haha det låte lite som mig(Jag)
-Det enda bra med att bo med Frida är att hon i alla fall tvingar mig till det annars skulle jag nog aldrig göra det och då skulle jag inte kunna bo kvar och vara tvungen att flytta tillbaka till min mamma i Mullingar och det gör jag helst inte för inte årkar jag bo där utan att börja böla(Mathilda)
-Jag kommer från Mullingar (Jag)
-Vad kul det är fint där jätte fint(Mathilda)
Jag hör att hon låter lite frånvarande när hon snackar.
-Vill du snacka om det?(Jag)
-Min bror Kevin dog när jag var 14 och pappa gjorde dumma grejer efter hans död och sitter i fängelse och det värsta är att jag inte vågar träffa han för jag vet inte vad jag ska säga och mamma ber mig hela tiden gå och snacka med han(Mathilda)
-Jag finns alltid här för dig det vet du väl(JAG)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0