Kapitel 18 Just one dream

Ur Mathildas perspekitv
 
Kära Niall 
Jag skriveer inte kära dagbok efter som jag skriver till dig Niall.Idag ska jag och Frida åka och shoppa det ska bli kul men Frida snackar bara om hur himla söt Harry är seriöst jag förstår mig inte på henne jag tror hon är lite kär i Harry men vågar inte erkänna det så det är bäst att du inte säger till någon om det för jag fick igentligen inte skriva det.
Jag funderar på att göra en dip dye i röd eller mörk brun men jag är inte riktigt säker vi får nog se om det blir något av det.
Jag saknar dig sjukt mycket och hoppas du har det bra jag älskar dig din Mathilda.
 
Jag lägger i från mig boken och ler jag saknar han men jag har en känsla av att dom här två veckorna kommer gå fort jag vill värkligen att dom ska lyckas bra och då kan jag ju inte säga att han inte får åka det är lika bra att vara stötande än att gråta för det hjälper inte det ger dom bara skuld känsler och kan inte göra lika bra ifrån sig.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
HEJ
Jag sitter på planet på väg till LA jag tänker mycket på dig Mathilda ditt leende och ditt skratt.
Liam sitter bredvid mig men jag vet inte riktigt om han sover eller är vaken jag ska nog i alla fall väcka han när det är mat eller så gör jag inte det och tar hans mat själv där var jag ju lite smart.
Vi ska spela i LA i morgon det ska bli kul men jag vet inte riktigt vara det vägrar Paul berätta för oss vilket är synd för då kan jag ju inte skriva det här och berätta det för dig men det kommer du väl få veta sen när vi snackar i telegfon.
Jag tänker ringa senare jag älskar dig det hoppas jag att du vet jag har sakt det många många gånger tidigare men det gör väl inget om jag skriver det igen.
 

-OH Niall skriver att han älskar en bok oh så när ska ni gifta er(Harry)
-Käften jag älskar inte boken jag älskar Mathilda jag ska ge den till henne när vi kommer tillbaka och föresten hur länge har du sutit där och läst vad jag skrivit(Jag)
-Ungefär sen du börja skriva vad gulligt av dig att skriva till Mathilda hon värkar vara en toppen tjej så när ska du och Mathilda gifta er då?(Harry)
-Du måste ju ha några stora fel Harry vi ska inte gifta oss jag vet inte ens om vi är tillsammans(Jag)
-Och du skriver att du älskar henne går du inte för snabbt fram jag vet att hon är snäll men du kanske skrämmer henne LITE!(Harry)
-Du är störd Harry  visste du det och jag lyckas i alla fall hitta en tjej som inte är 15 år äldre och snart en tant(Jag)
Han ger mig en mördande blick och jag ler stolt.
 
Jag ägde ut Harry nyss han blev ganska sur efter som jag nämnde Caroline Flack.
Jag saknar dig men det är ganska svårt att skriva till dig efter som man inte får ha ett eget liv utan alla killar ska veta vad som händer.
Föresten Harry undrade när vi skulle gifta oss.
 
När vi lämnar flyget ler jag efter som jag kan ringa Mathilda så det gör jag.
-Hallå det är Mathilda(Mathilda)
-MATHILDA(Jag)
-Hej Niall hur är det i USA(Mathilda)
-Det är bra hur är det hemma i London då(Jag)
-Det är väl okej jag har haft det bättre men det blir bra så fort du kommer hem igen(Mathilda)
Jag skrattar och ler lite när Harry rycker i från sig min mobil.
 
Ur Mathildas perspektiv.
 
-Hej Mathilda det är jag Harry jag har bara en liten fråga när ska du och Niall gifta er och får jag vara brun tärna då med vit kläning och allt(Harry)
Jga börjar genast garva han är för go.
-Harry jag lovar dig att du får vara brudtärna när jag och Niall gifter oss bara om du lovar att ha kläning på dig en rosa och fluffig sådan(Jag)
-Jag gör det om Louis gör det(Harry)
Dom är för goa asså men jag är inte 18 än det blir jag samma dag som killarna kommer hem.
Jag hör Niall skrattaoch sen hör jag hur han tar mobilen från Harry.
-Jag är ledsen för det men det skulle va kul att se han i kläning(Niall)
-Ja det skulle det värkligen(Jag)
-Du fyller väl år snart snälla säg att jag är hemma på din födelsedag(Niall)
-Du kommer hem på min födelsedag Niall(Jag)
-JAAAAA (Alla killarna)
-Niall har du på högtalare(Jag)
-Kanske(Niall)
Jag tar genast på högtalare jag med så att Frida ska kuna höra.
-Hej killar(Frida)
-F-F-Frida(Harry)
Alla börjar skratta förutom Harry då.
Vi lägger på efter kanske 2 timmar det var värkligen roligt att snacka med killarna nästan som om dom va här även fast dom inte va det.
 
Två Veckor senare Mathildas födelsedag klockan 03:30!
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Vi landar på flygplatsen och jag ler över att vi kommer kunna väcka Mathilda efter som Frida bor hos henne och vi ringde hennee för en stund sen och hon va vaken vilket förvånar mig.
-Killar nu drar vi hem till Mathilda och överaskar henne på hennes födelsedag och vill ni veta vad jag är glad att hennes mamma inte är hemma hon skulle nog inte vara så glad att få besök runt 4 på morgonen(Louis)
Alla skrattar och sätter oss i bilen så vi kan åka ditt och jävlar vad jag saknat Mathilda under dom härr två veckorna jag har vart borta undra hur det blir när vi ska vara borta längre kommer jag sakna henne lika mycket då fast det sägs ju att kärlek blir starkare när man är i från varandra.
Jag sätter mig bredvid Zayn som sitter och smsar med perrie som vanligt alltså men det får vi nog vänja oss vid nu när Perrie och Zayn är ett par.
 
När vi kommer till Mathildas hus är klockan 5 över 4 haha Frida öppnar och ler stort när hon ser Harry är jag förvånad NEJ.
Vi går in och ser att Frida har gjort pankakor Mathildas favorit frukost.
-Kom nu går vi och väcker Mathilda(Harry)
-Klockan halv 5 på morgonen är du dum i huvet eller hon kommer döda oss(Frida)
Alla förutom Harry börja skratta efter som hon frågade han om han va dum i huvet vilket jag redan vet att han inte är men han kanske är det på sätt och vis alla kanske är det på sätt och vis.
Vad fan tänker jag på igentligen det där är ju iksom inte logiskt.
 
När klockan slår 5 årkar vi inte vänta mer så vi springer upp och väcker Mathilda som bara ligger och sover i en tröja och troser.
-Godmorgon killar och Frida(Mathilda)
hon kliver upp ur sängen och jag ser hur Louis och Harry glor på henne så jag börjar genast att garva.
-Seriöst jävla pervon sluta glo(Mathilda)
Dom går ut ur rummet och kvar står bara jag och Mathilda.
-Du får titta bort medans jag bytter om(Mathilda)
-Måste jag det(Jag)
-JAA(Mathilda)
Jag vänder mig om men efter kanske 2 minuter hör jag Mathilda säga"Jävla BH"
-Behöver du hjälp(Jag)
-Ja(Mathilda)
Jag vänder mig om och ser Mathilda stå där i sin BH och att den inte är knäppt jag går fram och hjälper henne.
-Tack(Mathilda)
-Det va så lite(Jag)
Hon tar fram en tröja som är gul där det står Sverige Älskar Musik och att rocka.
Jag skrattar och hon ler mot mig när hon tar på sig sina gröna shorts som är väldigt snygga på henne även fast hon är så himla kort.
-Kommer ni snart eller annars kommer jag in och hämtar er(Louis)
-Du kan komma in inget händer(Mathilda)
Han kommer in och tittar skäptiskt på oss och vi bryter ut i ett stort stort garv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0