Kapitel 14 Just one dream

Ur Mathildas perspektiv.
 
Det gjorde ont och det gör det fortfarande det gjorde ont att skriva brevet men det var det ända rätta och nu har jag inget val jag bor med min pappa och hans nya fru och barn.
-Mathilda du har telefon(Mia)
-Vem(Jag)
-Frida(Mia)
Mia är min syster hon är ett fan av One Directon precis som alla andra va mina syskon den enda som inte är det är Simon min bror han kan jag snacka med för han flippar inte så fort man nämner Nialls namn.
Jag går sakta ner för trappan och tar telefonen.
-Hallå(Jag)
-Mathilda du fattar inte hur jävla mycket ditt brev sårade Niall han är helt jävla förstörd(Frida)
-Vad va inte jag då när han slutade ringa(Jag)
-Han gjorde det inte äns med vilje Mathilda ni måste snacka(Frida)
-Jag måste inget det är bara att inse fakta frida det finns inget som Niall kan säga som får mig att ändra mig(Jag)
Det var inte riktigt sant bara av att höra hans röst skulle få mig att ändra mig jag skulle göra vad som helst för att det ska va som förut men det kommer det inte vara.
-Jag måste gå men jag ringer dig sen(Jag)
Jag behöver frisk luft och det är nu jag klarar inte av det här längre jag klarar inte av all press jag måste ha luft och ensamhet.
Jag skyndar mig ut utan skor eller något jag bara springer bort från allt jag klarar det inte det är bara så vad ska jag göra jag kommer ju dö utan Niall men det kanske är lika bra då hamnar jag på samma ställer som Kevin och slipper allt.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
-Vi måste åka till Irland nu jag måste ditt(Jag)
Jag har känt Mathilda i många många år jag kan inte låta det här förstöra för oss jag älskar henne och hon måste få veta att jag älskar henne annars kanske det är försent det får inte vara försent.
-Vi fixar det Niall ha inte så brotom(Liam9
-Jo Liam det är brotom riktigt brotom du fattar inte Mathilda är inte sig själv det har hon inte vart sen hennes bror tog själv mord det enda hon någonsin velat är att se han igen fattar du inte(Jag)
Liam reagerar direkt och vi skyndar oss att åka till flygplatsen Liam försöker få tag i sista minuter biljeter och lyckas kanske för att vi är One Direction och just i det här tillfället så jär jag sjukt lycklig över att vara det för om något händer Mathilda så skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv.
*
Så fort vi landar på Irland känner jag mig hemma men jag kan inte tänka på det vi måste ta oss till Mullingar och det är fort innan det är försent.
-Vi kan ta en taxi(Liam)
-Det är vår enda chans(Frida)
Vi får tag i en taxi ganska snabbt och Frida ringer Mathilda och till min lättnat svarar hon.
 
Ur Mathildas perspektiv.
 
Jag sitter på en park bänk i parken det kanske inte är så ovanligt.
Jag rycker till av att min mobil ringer och den spelar Baby när Niall sjunger den jag blir glad men endå sjukt ledsen.
-Hallå(Jag)
-Mathilda hej hur mår du(Frida)
-Piss och du(Jag)
-Okej jag saknar dig vad gör du just nu(Frida)
-Sitter på en park bänk i en park(Jag
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0