Kapitel 12 Just one dream

Ur Mathildas perspektiv.
 
Jag tittar länge på mannen bredivd mig för att bli säker.
-Pappa(Jag)
Jag säger det knappt hörbart men manen tittar på mig med förvånade ögon.
-Mathilda(Pappa)
-Vad gör du här(Jag)
-Jag är på väg hem och du vart ska du och vart är din mamma(Pappa)
-Jag är på väg till Frida och mamma är inte med(Jag)
-Varför kommer inte Frida till dig då(Pappa)
-Vet du inget som har hänt jo om du vill veta det så har Frida legat i koma och föresten jag har träffat Niall igen(Jag)
-Niall Horan(Pappa)
-Ja pappa Niall Horan killen jag va med när jag va liten killen som krossa mitt hjärta(Jag)
Han tittar konstigt på mig sen fortsätter vi prata tills vi landar då han är så snäll att han kör mig till sjukhuset.
-Tina(Jag)
-Mathilda(Tina)
Jag springer fram och kramar henne sen går vi tillsammans in i Fridas rum där hon sitter och tittar runt och så fort hon ser mig ler hon och jag får tårar i ögonen.
-Frida(Jag)
-Mathilda jag har saknat dig så(Frida)
-Jag har saknat dig mer du har vart borta från mig i ett helt år(Jag)
 
Ur Nialls perspektiv.
 
-Killar ska vi gå på klubben i kväll(Harry)
-Ja(Zayn)
Vi andra nickar och Harry börjar jubla.
*
När jag står i mina bega chinos och min röda pike tröja så blir jag och tänka på Mathilda det är bäst att jag inte dricker så mycket för jag gillar henne och jag skulle inte kunna förlåta mig om jag kysste någon annan än Mathilda nu när jag vet att det finns en chans att hon blir min.
Jag springer ut till bilen där alla killar väntar.
-Hej killar hur är läget(Jag)
-Niall nu partar vi(Harry)
Alla jublar och börjar dansa lite kul och jag kan inte hålla mig för skratt vi är värkligen ett udda gäng och jag är glad över att jag va med i X Faktor och blev i hopsatt med dom här underbara personerna.
-Killar vi är frame så låt oss festa(Louis)
-YEE PARTY TIME(Jag)
Vi går in i klubben och hör att dom spelar Up all night och vi börjar sjunga med och allla börjar glo på oss där vi står och sjunger precis rätt dom flästa vet nog att vi är One Direction men dom som inte vet det får nog en liten chock.
 
Jag och Liam går fram till baren och köper en varsin cola och Liam tittar på mig med en frågande blick.
-Niall du brukar ju dricka alkohol vad har hänt(Liam)
-Inget jag tänkte bara festa som du för en gångs skull(Niall)
Han skrattar och skakar lite på huvet och jag kommer på att jag inte kommer vakna med en baksmälla.
 
Ur Lovisas perspektiv.
 
Jag går ut och klubbbar lite nu när Mathilda är borta.
Jag kommer in i klubben och jag ser Harry och Louis från One Direction och då måste ju Niall också vara här.
Jag går fram till baren för att köpa en cola när jag ser Liam och Niall sitta där då är jag tvungen att går fram till dom.
Liam tittar på mig med en blick som jag inte kan tyda och Niall tittar på mig samtidigt som han ler.
-Niall eller hur(Jag)
Han nickar och jag ler mot han.
-Min kompis har berättat så mycket om dig(Jag)
-Har hon(Niall)
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag vet inte vem den här tjejen är jag har aldrig sett henne förut och nu säger hon att hennes kompis snackar mycket om mig vem är hon.
-Oj förlåt jag glmde presentera mig jag heter Lovisa en av Mathildas bästa kompisar(Lovisa)
Jag hoppar till av att höra Mathildas namn och sen blir jag och le stort det blir jag gämt när någon nämner Mathilda hon är liksom underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0