Kapitel 11 Just one dream

Ur Mathildas perspektiv.
 
Min mobil ringer och jag ser direkt att det är Tina Fridas mamma.
-Hej Tina något nytt om Frida(Jag)
-Hon har vaknat och jag ville bara att du skulle få veta det(Tina)
-Det är ju underbart(Jag)
Jag känner att jag har världens största leende jag må ha förlorat min bror,pojkvän och pappa men jag va så nära att förlora min barndoms bästis att det gjorde ont varje gång någon nämnde hennes namn men nu när hon va vid liv och skulle bli sig själv är alla problem borta.
-Men vi hörs Mathilda(Tina)
-Ja det gör vi (Jag)
Jag lägger på och ler stort.
-Vem var det(Niall)
-Jag måste tillbaka till Irland nu jag kan inte sitta här jag måste(Jag)
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Hon säger det med en så lycklig röst att jag inte fattar vad hon snackar om.
-Vad har hänt(Jag)
-Frida hon har vaknat(Mathilda)
Jag kramar om henne.
-Jag måste åka ditt och träffa henne jag tänker fan heller lämna henne nu(Mathilda)
-Då följer jag med dig(Niall)
-Vad snackar du om(Mathilda)
-Du kan inte åka ditt själv (Jag)
-Men du måste arbeta jag lovar dig dett kommer gå bra jag bor bara hemma hos Frida ta det lugnt Nialler jag kommer vara tillbaka om en vecka jag lovar dig det(Mathilda)
Jag nickar och jag slår vad om att det kommer vara den jobbigaste veckan i hela mitt liv jag kommer inte klara mig utan henne jag har gjort det i 2 år och aldrig ska jag göra det igen det lovade jag mig själv när jag träffade henne.
 
Ur Mathildas perspektiv.
När jag vaknar nästa morgon klockan 6 så kör mamma mig till flygplatsen och jag ler stort.
Jag går och tittar på tidningar och ler när jag ser en om One Direction den är jag ju bara tvunge att köpa den är ju så himla gullig och Niall finns ju med i den.
Varför tänker jag så jag gillar ju inte Niall mer än vän eller?
*
Jag sitter på flyget som går till irland det avgår om en halv timme jag sätter i musik i öronen.
Det kommer en man och sätter sig bredvid mig och jag får en chock när jag ser vem det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0