kapitel 1 Life?

Jag fattar inte hur man kan lova saker och inte hålla dom min mamma lovade mig att jag skulle få vara med och välja om vart vi ska flytta men fan heller får jag det nu ska jag flytta från Malmö till London seriöst jag vill inte lämna allt bara för att mamma lyckats hitta en jävla kille.
-Mamma jag vill inte flytta fattar du inte att det är sjukt jobbigt(jag)
-Kom igen Amanda ge det en chans du kan ju alltid få nya vänner eller vad säger du?(mamma)
-Ja jag är ju absolut den alla vill vara med den knäppa tjejen från Sverige som inte kan något som hatar deras skola sjukt kul mamma(jag)
Jag springer upp till det som har vart mitt rum men det känns inte som mitt rum mer det känns bara fel för seriöst inget mer än min säng står kvar.
Vi åker i morgon och jag kanske aldrig mer gå i skola här och leva med mina vänner och med Mira min aldra bästa vän.
Jag vet att tårarna rinner ner för mia kinder men vad ska jag göra då jag älskar värkligen det här stället och nu tvingar min mamma mig att flytta från de.

Jag slänger mig på sängen och låter tårarna rinna.
Jag måste ha somnat för jag vaknar klockan 6 nästa morgon ut av att mamma kommer in och ruskar på mig.
-Det är dags att åka till flygplatsen nu gumman(mamma)
Jag reser mig utan ett ord jag vill inte snacka med henne.

5 timmar senare:

Jag stiger av flyget och det första jag ser är hur mamma skiner upp och springer fram till en man eller vad man ska säga.Jag går sakta efter och när jag kommer fram tittar jag surt på han.
-Hej du måste vara Amanda mitt namn är Paul(Paul)
Jag nickar och följer efter ut till en bil där han lastar in min och mammas väskor.
Jag sätter mig i bilen och lyssnar på musik i hörlurar.
Jag märker inte att vi stannat fören Paul säger:
-Vi är framme.
Jag kliver ur och tar min väska.
När jag kommer in i huset hör jag glada killröster från baksida så jag går ditt och ser världens pool med 5 ganska snygga killar i dom brottas och har vatten krig.
Jag känner hur jag får vatten på mig och skriker till dom tystnar genast och glor på mig innan dom säger:
-ÖH vem är du?
-Ska väl ni ta och skita i(jag)
Jag väner mig om och går där i från och in till huset då jag träffar Paul.
-Hej Amanda jag ser att du träffat grabbarna(Paul)
-Vart är mitt rum jag måste byta om jag vill inte gå i blöta kläder.
Han vissar mig ett rum som är inret i rosa och svart mina favorit färger jag älskar det.
Jag byter till en neon grön sommar kläning innan jag går ner och hittar alla dom duma killarna sittande i soffan och ser på tv.
-Nej men seriöst vem är den här tjejen hon kan ju inte bara komma in klampande i vårt hus(en av killarna)
-Va inte så dum nu Harry hon kanske bara va ett fan och Paul vissade henne ut(en annan kille)
Jag harklar mig och dom tittar på mig och killen som värkar heta Harry ger mig en arg blick.
-Ursäkta men fans får inte vara i vårt hus bara så du vet.
-Ert hus du det är lika mycket mitt hus sm det är erat.
-Öj vad bråkar ni om(Paul)
-Paul vem är den här duma tjejen igentligen ser du inte på henne att hon är ett fan(Harry)
-Hazza hazza jag är ledsen men du får nog stå ut med Amanda ett tag till hon är nämligen Tinas dotter(Paul)
-Du sa inget om någon dotter(Harry)
-Jag drar nu Paul jag vill inte vara kvar här(Jag)
Jag går ut ur rummet och ut ur huset tar upp min mobil och slår in Miras nummer.
-Hallå det är Mira(Mira)
-Mira kan du inte komma hitt jag klarar det inte utan dig(jag)
-Om jag får så kommer jag(Mira)
-Det är klart du får du är alltid välkommen här(jag)
Vi snackar ett  tag sen går jag hem för mamma smsa jätte mycket om vart jag va och att det va mat.

Jag sätter mig vid mat bordet och ser att alla andra sitter där med och Harry värkar inte lika sur som tidigare han sitter bara och glor på mig hela tiden.
-Mamma Mira kommer hitt(jag)
-Det visste jag inget om(Mamma)
-Nähä så får hon inte komma då eller så du menar att jag ska bo här helt forever alone och inte få ta hitt min bästis för om det är de du menar så flyttar jag hem till pappa nu på en gång(jag)
Jag reser mig upp och går upp på mitt rum och tar fram min väska.Mamma kommer in i rummet och tittar på mig och suckar.
-Hon får komma men lova mig att du sköter dig med killarna då för dom har mycket att göra(Mamma)


Jag står på flygplatsen med killen som heter Louis bredvid mig han lovade mig att hämta Mira.
Jag tittar mot där Mira ska komma och så fort jag ser det röda håret så springer jag fram till henne och kramar om henne länge.
-Åh Amanda jag har saknat dig sjukt mycket(Mira)
-Och jag dig men kom nu så drar vi hem(jag)

När vi kommer inanför dörren så kommer Niall ner för trappan och hälsar typ den enda som  hälsar på Mira.
-Ska vi bada Mira?(jag)
Jag behöver inget svar jag vet att hon vill så vi springer upp och bytter om till badkläder och hoppar i poolen.

Ur Harrys Perspektiv:

Jag kan inte fatta hur Amanda kan vara så lugn med oss men hon kanske inte vet vilka vi är och det är väl bra tills hon blir uthängd i tidningarna.
Jag vet faktist inte varför jag va så elak mot henne hon har ju inte gjort något hon är ganska söt liksom hennes brun blonda hår och dom underbart blå ögonen jag har aldrig trot att en tjej kunde ha så söt ansikte.
Jag går mot poolen när jag ser två tjejer  den ena är Amanda och jag antar att den andra måste vara Mira.
-Hej Harry vill du bada med oss?(Amanda)
Vänta nu frågade Amanda om jag ville bada med dom och utan att vara sur jag rycker på axlarna och innan jag vet ordet av så är jag i poolen för att Louis och Niall har puttat i mig.
-Haha du skulle sett din min Harry du såg livrädd ut(Mira)
-Jag är Mira föresten(Mira)
-Vänta nu jag känner igen  er killar frå någonting stå helt stila tills jag kommer tillbaka(Mira)
Hon och Amanda springer upp på Amandas rum och kommer ner med en tidning där det står Frida på jag minns att vi haft en intevju med den tidningen förut men jag minns inte vilket nummer.
-Det var som tusan(Amanda)
-Vad(Niall)
-Varför berättade ingen för mig att i va kända?(Amanda)

Trackback
RSS 2.0