Kapitel 1 Just one dream

Ur Nialls perspektiv.
 
Jag och killarna har vart i studion hela dagen det har vart riktigt najs jag gilllar det som jag hör och jag tror våra fans kommer gilla det med.
När jag och killarna kommer ut så skriker alla tjejer som står där utanför jag tycker det är kul att se hur dom gillar oss så mycket men jag gillar värkligen inte när dom gråter för att dom ser oss.
-Titta det är han  som är Niall den blonda och den med krulligt hår är Harry.(en tjej)
Jag tittar mot det hållet jag hört det det är en tjej som har blont rakt hår som står och berättar för en tjej som har brunt små vågit hår hon är gullig.
-Niall kommer du eller(Liam)
-Och det där är Liam han är typ One Direction PAPPAN(Tjejen)
-Ja Frida jag behöver inte veta vilka som är vilka jag är bara här för att du inte ville gå själv jag bryr mig inte i att dom är kända dom är säkert jätte kul att umgås med (Den tjejen med vågit hår)
-Vad fan Mathilda du kan inte säga så där självklart skulle det vara coolt att hänga med dom men liksom tänk efter man kan ju inte säga något för tänk om man gör bort sig(Frida)
-Det får du nog snart veta efter som du vann den där tävlingen och jag fattar inte hur du lyckas tvinga med mig(Mathilda)
Jag känner en ryckning i min arm och vaknar från att lyssna på deras samtal.
-Kommer du Niall vå måste åka(Harry)
Jag följer med han till bilen men jag kan inte släppa det där med att den där Mathilda inte alls va hyper hon snackade om oss som vi va 5 vanliga killar vilket vi är.
-Föresten glöm inte att dom där tjejerna som vann tävlingarna och deras kompis som dom får ha med sig  kommer i kväll och träffar er efter konsärten(Paul)
*
Jag står på scen det enda jag kan tänka på är att jag kanske ska få träffa den där Mathilda tjejen jag såg tidigre i dag tjejen som satt sig på mitt minne under hela dagen.
*
När vi kommer ner från scen så får vi gå in i ett rum och vänta på att fansen ska komma.
 
Ur Mathildas perspektiv.
 
Frida var typ hyper medans jag inte fattat grejen med att vi ska träffa One Direction so what stor grej liksom jag skulle kunnat träffa 5 vanliga killar i stället för det är ju precis vad dom är.
Jag har på mig blå chinos och en svart t-short medan Frida har tajta jeans och en lilla tunika med paljeter självklart det är Frida vi snackar om hon älskar glitter.
Vi förs in i ett rum av en vakt och där inne sitter One Direction det blir knäpptyst och några börjar gråta tyst.
-Hej jag heter Mathilda(Jag)
Killarna drar genast blicken från alla andra bort till mig och jag ler mot dom.
-Så vad gör ni för något(Jag)
-Spelar xbox(Harry)
-Får jag testa(Jag)
En av killarna ger mig en kontroll medans dom andra tjejerna står som förstelnade sätter jag mig och spelar fifa.
Jag kör mot Zayn och han skriker högt när jag gör mål och vinner.
-JAA JAG VANN(Jag)
Jag vänder mig till dom andra tjejerna som bara glor.
-Ska ni bara stå där som om ni sett en miljon kronor eller ska ni göra något eller i alla fall säga något(Jag)
 
Ur Nialls perspektiv.
 
den här tjejen va häftig hon va med oss som hon skulle vart med vilka killar som helst och jag gillar sättet hon är på.
-Frida kan vi dra jag är hungrig(Mathilda)
-Me Mathilda du åt ju innan du kom hitt det var ju typ en timme sen(Frida)
-JA fattar du inte att jag är utsvullten jag har inte ätit något på en timme(Mathilda)
-Niall jag tror jag hittat din försvunna själsfrende(Louis)
-Jag är också hungrig(Jag)
-Varför tog ni upp ämnet mat nu är Niall hungrig tjejer(Harry)
-Ja han är väl hungrig han med det är väl inget fel på att avar hungrig(Mathilda)
-Niall är det jämt(Harry)
-Och det är Mathilda med jag vaknade förut av att hon va ute i köket för att bara ta en natt macka klockan  på morgonen hon hade ställt alarm för att ta den(Frida)
-Ja vem gör inte det(Mathilda)
-Jag drar till Nando´s någon som hänger med(Jag)
-Jag gör jag älskar det stället(Mathilda)
*
Några timmar senare så åker jag hem från Nando´s med ett stort leende på läpparna Mathilda är värkligen schysst hon är anorlunda och jag gillar det.
Jag tar upp min mobil och letar reda på Mathildas nummer som hon lagt in tidigare hon heter Mathilda the best i min mobil och jag hetr Niall the best i hennes mobil.
Jag skriver ett snabbt sms till henne som det står så här på:
-Hej Mathilda det var kul att snacka med dig du värkar värkligen schysst vill du hitta på något i morgon du kanske kan komma över till mitt och Liams ställe asså om du vill.xxNaill the best!
 
Ur Mathildas perspektiv.
 
Jag fick ett sms från Niall och log när jag läste det sen svarade jag:
-Klart jag vill hänga med dig i morgon du är ju nästan lika bäst som mig och det är inte illa xxMathilda the best!
Jag smsade med Niall ett tag tills Frida kommer in i mitt rum undra vad hon vill nu då hon skulle ju sova.
-N-N-NIALL TWITTRADE OM DIG(Frida)
-Ja ha och?(Jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0