Kpitel 18 My story

Ur Liams perspektiv.
 
-Niall vad snackar du om Sverige?(Jag)
-Malin är där jag måste snacka med henne(Niall)
-Niall du vet inte vart hon bor och du ka inte åka ditt och bara rusa in det funkar inte så(Jag)
-Men det är en riktigt HET kille med henne(Niall)
-Niall du anar inte hur fel det där lät och föresten Malin skulle ALDRIG dejta någon efter att ha gjort slut med dig för bara några dagar sen(Jag)
-Men han är känd han är HET tänk om(Niall)
-Niall vissa mig killen i stället(Jag)
Han tar fram sin mobil och vissar en bild på en kille något som tjejer skulle kalla snygg och gullig.
-Jag slår vad om att dom dejtar nu(Niall)
-Niall han är känd i SVERIGE Malin bor i ENGLAND(Jag)
 
Ur Malins perspektiv.
 
Vi sitter vid matbordet och mamma tittar leendes på mig.
-Malin anledningen till att jag tog dig hitt är för att jag vill berätta en sak för dig(Mamma)
-Vad(Jag)
-Jag har hittat en kille han bor i London och vi ska flytta i hop(Mamma)
-Kul(Jag)
Jag lyssnar inte så noga det är väl kul att hon träffat en kille.
-Och jag tänkte att du skulle få lägenheten vi bor i du är ju snart 18(Mamma)
-Mamma jag fyller 18 i morgon och jag tar gärna lägenheten(Jag)
-Och en sak måste du lova mig(Mamma)
-Vad(Jag)
-Gör någonting inte bara sitta hemma utan fortsätt leva ditt liv som du gjorde innan HAN kom in i det du kan ju häga med Isabelle som du gjorde innan(Mamma)
Jag ser hur Ulrik och Filip tittar konstigt på mig.
-DU KAN INTE FÖRVÄNTA DIG ATT JAG SKA GLÖMA NIALL DET VET TILL OCH MED DU OCH ISABELLE SKA JAG ALDRIG MER SNACKA MED FATTA DET(Jag)
Jag reser mig upp och springer upp och tar upp mobilen och ringer den enda personen som värkligen förstår mig Liam.
-Hallå det är Liam(Liam)
-Li..am(Jag)
-Malin gråter du(Liam)
Jag mårkte inte att jag grätt fören han sa det.
-Ja(Jag)
-Vad har hänt(Liam)
-Min mamma tog upp Isabelle(Jag)
-LIAM VEM SNACKAR DU MED(Niall)
Jag blir så glad att höra hans röst just nu bryr jag mig inte i att vi har gjort slut utan jag vill värkligen höra hans röst.
-Liam kan jag få snacka med ha(Jag)
-Visst(Liam)
-Niall jag har någon som vill snacka med dig(Liam)
-Jag vill inte snacka med någon just nu jag är depig(Niall)
-Okej då säger jag det till Malin(Liam)
-GE MIG TELEFONEN(Niall)
-Malin(Niall)
-Hej Niall(Jag)
-Malin(Niall)
Vi snackar i kanske 2 timmar innan Ulrik kommer fram och knackar mig på axeln.
-Malin hur mår du(Ulrik)
-Niall jag måste lägga på och tack(Jag)
Vi lägger på och jag vänder mig mot Ulrik.
-Jag mår mycket bättre(Jag)
-Vad var det där inne om(Ulrik)
Jag känner hur mitt leende försvinner och jag ger han en blick.
-Det har du inte med att göra(Jag)
Jag går förbi han och känner hans blick i ryggen.Seriöst han är dryg det är nästan som om han gillar mig.
-MALIN(Miranda)
-Miranda jag vill att du följer med till London(Jag)
-Vill du(Miranda)
-Klart jag vill(Jag)
Jag ler mot henne vi ska åka hem i morgon och jag vill ha med mig Miranda.
-Mamma kan inte Miranda följa med(Jag)
-Gumman det går inte för vi måste fixa med flytt kartonger men hon kan väl sätta sig på ett plan nästa vecka(Mamma)
-Jaja(Jag)
 
Två dagar senare
 
Home Sweet Home äntligen hemma i London igen.
När jag va i Sverige så färgade jag mitt hår lite jag har det rödbrunare nu det är så mycket snyggare på mig.
 
Jag bestämmer mig för att gå till dans studeon jag har inte vart där på evigheter.
-Mamma jag går nu(Jag)
-Vart ska du(Mamma)
-Jag ska till dans studeon(Jag)
-Ha så kul(Mamma)
Jag har på mig svarta mjukis byxer en rosa sport BH och en lila munk tröja över.
När jag kommer in i lokalen så känner jag mig hemma jag älskar värkligen att dansa.
Jag började att gå igenom danserna till:
Grenade
och sen
Don´t wake me up.
Jag tar av mig munk tröjan och börjar dansa.
När jag dansat klart till dom slår jag på min favorit Stronger och dansar den dansen jag och några tjejer ur min dans grupp gjort.
Jag tar upp en av kepsarna  vi hade när vi dansa i den låten och tar på mig den.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag är ute på promenad och ser hur det lyser i den gamla dans lokalen är inte det bara den där gruppen som är på sommar lov som danasr där.
Jag går försiktigt in och just innan jag ska öppna dörren hör jag hr Stronger med Kelly Clarkson börjar spelas.
Jag tittar in och ser en tjej i bara sport BH,Mjukis och en keps.
Hon är bra på det hon gör.
Jag ska just öppna när jag hör fotsteg bakom mig.
-Ursäkta men vad gör du här(En tjej)
Jag vänder mig om och ser en tjej i kanske 17 års åldern.
-Du är Niall Horan(Tjejen)
-Hej(Jag)
-Om du ursäktar(Tjejen)
Hon går förbi mig in i rummet och tjejen som är där inne vänder sig till henne man ser inte hennes ögon tackvare kepsen.
 
Ur Malins perspektiv.
 
-Selina(Jag)
-Malin du kan inte gissa vem som jag stöte i hop med här utanför(Selina)
-Vem?(Jag)
-Niall Horan från One Direction(Selina)
Sa hon just Niall.
Jag reser mig och går mot dörren.
-Vad gör du Malin han kan ju tro att du är ett fan(Selina)
-Nja det här är lite mer kompliserat än så låt oss säga så här jag känner han(Jag)
Jag går ut igenom dörren och där står som sakt Niall.
-Hej jag heter Niall(Niall)
Jag brister ut i skratt.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Tjejen framför mig brister ut i skratt ett skratt jag mycket väl känner igen MALIN.
-Malin(Jag)
-Hej på dig Niall(Malin)
Hon tar av sig kepsen och jag ser mer av hennes hår det är rödbrunt.
-Vad har du gjort med ditt hår(Jag)
-Färgat det(Malin)
-Inte viste jag att du dansa(Jag)
-Jo men det gör jag(Malin)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0