Kapitel 9 My story

Ur Malins perspektiv.
 
Jag hade kanpt gått ut ur mitt rum på en vecka Eleanor kom över i bland och det var så snällt av henne hon är värkligen en riktig vän.
-Malin hur mår du(David)
Jag ler mot min  yngre bror han må va dryg och elak i bland men han bryr sig.
-Jag har mått bättre(Jag)
-Kan inte du följa med mig och köpa kläder som jag ska ha när jag träffar Lovisa snällaa(David)
-Kan jag väl du är ju min bror och du gillar ju henne så du kan ju inte se ful ut tillsammans med henne(Jag)
Jag ler mot han och ha ler tillbaka.
-Jag ska bara byta om vänta 10 minuter bara(JAG)
Jag gick in i min garderob och tog fram ett par chock rosa shorts och en lime grön T-shirt där det står I LOVE YOU BUT SOME TIMES I HATE YOU MORE THEN I LOVE YOU.
Den passar ju in i läget liksom.
Jag springer ner i hallen där David står.
-Kom nu(David)
 
Vi går i timmar i affärer och när vi hittat det vi behöver och lite till så går vi för att fika.
-Jag vill ha en cola Malin(David)
-Okej(Jag)
Jag ställer mig i kön när jag hör bekanta röster från dörren där står Liam,Harry och Niall.
Jag hoppas för allt i världen att dom inte ser mig men för säkerhets skull tar jag ner solglasögonen jag har på huvet.
 
När jag kommer tillbaka till bordet ler David mot mig.
-Killen som såra dig gissar jag?(David)
Jag nickar och han börjar skratta och jag kan inte låta bli att skratta David må vara 13 men han ser absolut inte ut att vara det han är sjukt mogen för sin ålder.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag vänder mig om mot det bordet där jag hör skratt i från och ser det mörkbruna håret som jag inte skulle ta fel på vart jag än är men det förstås hennes skratt skiljer sig det är  Malin men hon är inte ensam hon sitter med en kille jag sitter förlångt i från för att se hur gammal han är men det är bärgis hennes kille.
-Niall lyssnar du äns på oss(Harry)
-Nej(Jag)
Louis,Eleanor och Zayn kommer in genom dörren och Eleanor går direkt fram till Malin som kramar om henne när hon ser henne.
 
Ur Eleanors perspektiv.
 
-Det här är min bror David men det viste du ju redan(Malin)
-Hej igen David(Jag)
-Kan ni inte följa med bort till vårat bort snälla(Louis)
-Jo visst(Malin)
Jag blir faktist lite förvånad men hon ler mot mig och jag ler tillbaka.
 
-Hej Malin(Harry)
-Hej(Malin)
Hon sätter sig bredivd mig och David sätter sig bredvid henne.
-Så satsar du på yngre killar nu eller(Louis)
-Louis det är min bror David(Malin)
Louis blir röd i ansiktet han lyssnade nog inte så noga när vi va där borta.

Kommentarer
Postat av: E

Hej! Skulle du vilja göra ett länkbyte? I sidomenyn? :) Skulle också vara jättekul om du började läsa min novell och bara säger vad du tycker! Ny i novellbloggandet, så vill bara höra vad någon som skrivigt ett tag tycker! :) KRAMAR! <3

Svar: Jag har inte länk byte för om jag har med en vill alla men jag läser gärna din blogg
Erika A

2012-07-08 @ 00:22:12
URL: http://onedhistorier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0