Kapitel 8 Only You

Ur Louis perspektiv

 

Där står tanten som satt bredvid mig på planet.

-kan jag hjälpa dig med något(tanten)

-Vet du vart Kelley är(jag)

-Tjejen som bodde här innan mig(tanten)

Jag nickar

-nej hon flyttade (tanten)

Jag tackar och känner hur en sten i mitt bröst bildas hon har stuckit nu har jag ingen blekaste aning om hur jag ska få tillbaka henne. Jag går sakta tillbaka till hotellet. Min mobil ringer när jag kommit halvvägs och det står Liam på displayen.

-louis(jag)

-Hur är det med dig Louis du låter hemsk(Liam)

-hon har dragit(jag)

Vi Snackat ett bra tag och det känns lite bättre när vi lagt på men jag fattar inte är vart har hon tagit vägen. När jag kommer till hotellet så sätter jag mig på sängen och låter tårarna rinna jag har ingen aning om vart hon kan vara.

 

Ur kelleys perspektiv

 

Jag går på stan och det första jag ska göra är att skaffa ett engelskt nummer så att det inte blir lika dyrt att ringa till dom vännerna jag inte har. Jag kan i alla fall trösta mig med att här känner ingen mig här och vet om mitt förflutna alla förutom Harry,Niall och Louis. Jag fixar nytt nummer och studsar sedan ner mot gatans slut där jag stöter i hop med en tjej.

-Oj förlåt(jag)

-Det va mitt fel(tjejen)

-Jag heter Kelley du kan kalla mig kel(jag)

-Danielle(Danielle)

-Trevligt att träffa dig(jag)

-här det är mitt nummer vi kanske kan hitta på något nån gång(Danielle)

jag ler och nickar.

 

Ur Louis perspektiv

 

När jag kommer ut på Londons flygplats åker jag direkt hem till Liam jag har inte lust med att Harry ska se mig så här.

-Louis hej(Danielle)

-Hej Dani(jag)

-Du ser helt förstörd ut(Danielle)

-Jag vet jag hittade inte tjejen jag leta efter hon har flyttat(jag)

Jag följer med Danielle in och går direkt in på Liams rum och lägger mig på sängen och låter tårarna rinna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0