Kapitel 8 Hope

Ur Zayns perspektiv.
 
När vi landar i London känner jag en lättnad att vara tillvaka men också en saknad av att inte veta var Bella är.
När vi sätter oss i bilen lutar jag mitt huvud mot Liam och somnar
 
"Det underbara leendet flygger förbi och hör hennes skratt.
-Zayn jag har saknat dig såå mycket(Bella)
-Bella jag har saknat dig också(Jag)
Hon kommer fram och lägger armarna om mig och jag ler stort mot henne och hon ler ungefär lika stort mot mig.Jag lutar mig fram och är bara några centimeter från hennes läppar...."
 
Jag vaknar av att Liam puttar på mig och jag tittar mig yrvaket om kring vi är hemma i London och utanför vårt hus.
-Sovit gott Zayn(Liam)
-Mm(Jag)
Jag släppar mig sakta ur bilen och ska just säga hej då till Paul när jag ser att det är en annan än Paul som kör oss.
-Var är Paul(Jag)
-Hans flickvän flytta hem till han i dag och skulle visst va med henne(Liam)
-Kan vi inte gå och hälsa på(Niall)
-Niall vi kan inte komma o inbjudna till Pauls hus(Liam)
-Men det gör vi ju alltid(Niall)
-Äh jag vill se på Toy story(Liam)
-Ja men den är hos Paul(Harry)
-Då får DU gå och hämta den(Liam)
-Jaja jag gör det väl(Harry)
 
Ur Harrys perspektiv.
 
Jag börjar gå bort mot Pauls hus och knackar inte som vanligt.
-PAUL!(Jag)
-HARRY VAD GÖR DU HÄR(Paul)
-LIAM VILL SE TOY STORY OCH DEN ÄR HÄR(Jag)
-Den ligger nog i bokhyllan vid tven där ni killar brukar sova när ni sover här(Paul)
Jag går upp för trappan och in i rummet som vi brukar ha och just när jag går in hör jag en tjej skrika jag tittar och ser en tjej stå uta tröja.
Jag går snabbt ut och blir helt röd i ansiktet.
Det va något bekant med den där tjejen jag  vet bara inte vad.
-Jävla pedo(Tjejen)
Hon går förbi mig med en tröja p sig den här gången och jag går in och hämtar filmen.
-Paul jag drar tillbaka hem till killarna(Jag)
-Men då kan du ju ta med dig Isabella(Paul)
-BELLA JAG HETER BELLA(Bella)
Då slår det mig vem det är det är ju Bella BELLA tjejen som vi va och hälsa på.
-Kom då Bella du får ju träffa din älskade ZAYN(Jag)
Hon kommer ut och jag ler mot henne men hon ler inte tillbaka och ger mig en sur blick innan hon tar på sig sina skor och följer med mig.
 
Ur Zayns perspektiv.
 
Linda kom hem till oss för att se på Toy story med oss och det känns bra att ha henne här men jag kan inte sluta önska att det var Bella.
-Jag är tilbaka(Harry)
Han kommer in med dvd och bakom han kommer BELLA.
-Hej(Bella)
-Bella hej(Liam)
Just när jag ska resa mig och krama henne så kysser Linda mig och jag ser hur hon ler elakt mot Bella efter kyssen.
-Så Bella hur gammal är du 14?(Linda)
-19(Bella)
-Nej seriöst du kan inte vara 19 du måste sluta ljuga(Linda)
-Hon ljuger inte hon  är 19 ja har kännt henne sen jag va 3(Jag)
-Hur förklarar du då att hon ser ut som hon gör(Linda)
-Jag har legat i koma i 6 år(Bella)
Hon ler ett överlägset leende innan hon sätter sig bredvid Harry i soffaan och jag känner ett stygn av svart sjuka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0