Kapitel 7 Only You

Ur Louis perspektiv

Jag och Niall sitter i en soffa hemma hos Liam. Liam är ute med danielle så vi gick hit för alla vet att Liam har mat hemma och jag behöver verkligen snacka med någon om den här kelley grejen så jag och Niall väntar på Zayn för han brukar vara så klok och i vanliga fall skulle jag ju fråga Liam i första hand men det kändes inte rätt att störa han i hans träff med Danielle dom ses ju inte så ofta.'

-Jag är här nu(Zayn)

-Bra jag ville snacka med er om att jag ska åka till Sverige för att träffa kelley jag gillar henne och jag måste få säga det till henne och jag vill inte säga det via telefon och för den delen så tog jag bort hennes nummer för jag ville sluta tänka på henne men det gick inte så nu har jag bestämt att säga som det är till henne(jag)

-Men vad hände med Eleanor (Niall)

-Har du inte hört att dom har gjort slut(Zayn)

-Det har du aldrig sagt till mig(Niall)

-jag sa det innan Zayn kom hit då du satt och åt på chips(jag)

 

När jag vaknar nästa morgon så tar jag min res väska som jag packade i går kväll. Jag sätter mig i bilen och kör till flygplatsen där jag parkerar och checkar in. Det är inte så många fans som har fått veta att jag ska åka men dom som har det dom skriver jag glatt autografer till inte för att jag fattar hur dom kan ha kommit på att jag skulle till Sverige. Jag går till planet och sätter mig på Min plats som är bredvid en tant i kanske 74års åldern.

-Hej ska du också till Sverige(tanten)

-ja jag ska ditt och ordna saker i mitt kärleks liv(jag)

-Jag ska ditt för jag har hittat en jätte fin lägenhet där(tanten)

När jag kliver av planer så hämtar jag mitt bagaget innan jag tar en taxi till hotellet jag ska bo på. Jag bestämmer att jag inte ska åka till kelley förren i morgon för jag vet inte riktigt vad jag ska säga för jag har en känsla av art det inte funkar med:

Hej Kelley sorry för att jag dissade dig när du försökte få tag i mig att jag tog bort ditt nummer och att jag inte berättade att jag gillade dig.

Jag lägger mig på sängen och vet inte hur länge jag legat där men jag måste ha somnat för jag vaknat klockan 7 nästa morgon. Jag som inte brukar va uppe tidigt tar tid på mig jag sätter mig i badet i kanske en halv timme innan jag lugnt klär på mig och går ner och äter frukost i lugn och ro. Jag går ut på Stockholms gator och börjar gå mot tunnelbanan.

Ur kelleys perspektiv

Jag vaknar i den stora sängen jag har i MITT rum jag ler självklart jätte stort jag älskar det jag gillar verkligen att bo med Filip han och jag har samma stil och han har sagt att jag får bo här hur länge jag vill och det är sjukt bra för Filip värkar vara lite ensam av sig. Jag reser mig upp och går ner där jag hittar Filip och ett stort bord fullt med FRUKOST jag går och sätter mig mittemot Filip och ler mot han.

-Så vad hade du tänkt göra i dag(Filip)

-Shopping(jag)

Han ler mot mig och jag kan inte låta bli att le tillbaka Filip är en så omtänksam person alla skulle ha turen att bo med han.

Ur Louis perspektiv

Jag går upp för den långa metal trappan ända upp till kelleys lägenhet. Jag knackar på och hör fotsteg och sen öppnas dörren och där står......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0