Kapitel 7 Bieber

 
Ur Carlys perspektiv.
 
När jag vaknar dagen där på så ler jag lite för mig själv i dag är det fredag och det betyder sista dagen innan helg.
Caty har världens huvud värk så hon ska vara hemma och det gör mig faktiskt nervös efter som jag har inte vart i skolan utan henne och det blir ju inte lättare med det här med Tim.
Jag skydnar mig att göra mig i årdning för bussen kommer om 5 minuter och jag har verkligen inte tid med att missa den.
Jag skyndar mig ut och det första jag ser är bussen som åker från hållplatsen seriöst har jag otur i dag eller vad. Då är det väl bara att vänta på nästa buss som kommer om en halvtimme och då kommer jag missa typ en kvart av engelskan toppen.
 
Ur Liams perspektiv.
 
Vi sitter i Louis bil och är på väg till studion och jag sitter i mina egna tankar om Carly det gjorde så ont att vet att hon var typ tillsammans med han Tim men det kändes värre att veta att någon kunde säga att hon inte var snygg.
-"Är inte det där Carly?" Frågar Niall samtidigt som han pekar på en tjej som står vid busshållplatsen.
-"Jo kolla hon ser inte särskilt glad ut hon ser irriterad ut det ser man på den minen hon har" Svarar Louis samtidigt som han kör in mot sidan och öppnar fönstret.
 
Ur Carlys perspektiv.
 
En svart stor bil kommer och stannar framför mig och av någon konstig anledning är jag inte rädd för att det ska vara mördare eller något annat.Helt plötsligt sticker Louis ut huvet och ler mot mig.
-"Tjenare kexet står du här och smullar?"Säger han och bryter sedan ut i skratt som jag genst hänger med i.
-"Nej jag har min vanliga tur och missabussen"Svarar jag.
-"Men hoppa in då så kör ja dig till skolan"Han har ett löjligt flin på läpparna när jag öppnar dörren och möts av 3 glada ansikten.Liam sitter i sin egen lilla värld han värkar inte märka mig fören jag sätter mig bredvid han för då tittar han upp och ler det där underbara leendet som bara han det leendet som man inte kan låta bli att le tillbaka mot.
Vi åker under tystnad till skolan eller rättaresakt Liam och jag är tysta dom andra snackar hela väge.
-"Carly då var vi framme"Säger Louis helt plötsligt.
-"Tack för sjusen Louis"Svarar jag och ler mot han.
-"Ska du ha sjus hem också? När slutar du?"Frågar han
-"Det behövs inte jag hade tänkt stanna lite efter skolan kanske vara i biblioteket"Svarade jag.
Jag vet att jag ljög med att gå till bibliotekt men jag vill inte att dom ska få veta att jag dansar det vet igen om mer än Caty och Justin och så ska det förbli jag älskar att dansar men jag gör det för att tänka och det gör jag bäst ensam och om alla viste det skulle det bli svårt.
-"Okej pluggis"Skämtar Louis med mig.
Jag ler mot han innan jag hoppar ut ur bilen .
 
Skoldagen går segt jag har ingen att snacka med efter som Caty är hemma.
Det ringer för sist gången idag all springer ut ur klassrummet medans jag inte känner att jag har brotom alls jag ska ända gå till dans studion här i skolan.
Jag tar upp mitt block där jag satt och kladda under lektionen och mina ögon fasnar på orden jag skrev när jag tänkte på Liam då jag inte visste vad jag skrev det står: Kärlek gör fan ont
Och så är det ett hjärta över.
Jag går bort i den folk tomma koridoren och lägger in mina grejer i mitt skåp.När jag stängt skåpet så ställer jag mig mot det och tankarna på Liam kommer igen vd var det jg kände för han är det så här det käs att vara kär för i så fall älskar jag känslan av att vara kär samtidigt som jag hatar den jag älskar att känna glädjen av att tänka på Liam och hatar att inte veta vad han tycker om mig.
Jag tar min väska med mina danskläder i där jg har röda mjukis och ett svart linne.
Jag byter snabbt om sen skyndar jag mig in i dans salen och slår på musik.
 
(Lyssna på den här när du läser om du vill veta vad hon dansar till  http://www.youtube.com/watch?v=S8pObbOSS9g)
 
Jag tar dom första stege och känner mig fri jag älskar värkligen att dansa det är det bästa jag vet.
 
Ur Liams perspektiv.
 
Vi går så tyst vi kan genom skolan vi hör musik längre i från.
Vi har vart och tittat i biblioteket om Carly var där vi tänkte överaska henne men hon måste ha ljugit för oss när hon sa att hon skulle till biblioteket.
-"Killar ni måste se det här"Säger Niall helt plötsligt.
Han står vid en stor dörr vi skyndar oss ditt och tittar in och där ser vi Carly som står och dansar och jävlar vad bra hon va undra varför hon sa att hon skulle till biblioteket.
Helt plötsligt så slutar hon dansa och tittar åt vårat hål.
-"KILLAR NI BEHÖVER INTE GÖMMA ER JAG VET ATT NI GÄR DÄR"Ropar hon och vi kommer in genom dörren och hon ler ett litet leende som snabbts bytts ut mot en allvarlig min.
-"Vad gör ni här?"Frågar hon oss.
Musiken är fortfarande på och Louis börjar dansa han med i stället för att svara på Carlys fråga. Hon ser bara mer irriterad ut men helt plötsligt så faller hon i hop på golvet. Vi springer fram till henne och  Niall letar efter hennes puls och pustar ut när han hittar den.
-"RING AMBULANS ELLER NÅGOT"Skriker jag och Louis skyndar sig att ringa ambulans.
 
Ur Carlys perspektiv.
 
Jag vet vad som händer jag har vart med om det tidigare och jag vet också vad som väntar mig det är en lång lång tid i mörker och smärta härligt eller inte.

Kommentarer
Postat av: :)

Meeer! :)

2012-07-28 @ 19:28:58
Postat av: Tova

Åh det e hennes hjärta!! Du måste skriva mer nu!!!!!

2012-07-28 @ 20:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0