Kapitel 6 My story

Ur Nialls perspektiv.

Det ska bli kul att träffa Malin igen och hänga med henne ho är värkligen underbart cool eller vad man ska säga hon har inte förändras något mer än att när man kommer in på hennes föräldrar så byter hon snabbt samtalsämne eller säger att hon måste gå.
Jag sitter med Liam vid köksbordet det va skönt med lite ledigt men det varar bara i 3 veckor till sen bär det av på turne.
-Niall vad ska du hitta på i dag(Liam)
Jag titta på klockan och såg att den är halv 12.
-1 Ska jag träffa Malin(Jag)
-Niall har en dejt(Liam)

När klockan är 5 i 1 står jag utanför skolan som Malin går i. När klockan är några minuter över 1 kommer Malin och hennes kompis ut.

Ur Malins perspektiv.

-Titta där står Niall lutad mot sin bil(Isabelle)
-Jag vet haha jag ska hänga med han i dag(Jag)
-Du måste ringa mig i kväll(Isabelle)
-Jag lovar jag ringer dig i kväll(Jag)
Jag kramar henne innan jag går bort mot Niall.
-Hej Niall(Jag)
-Hur va skolan(Niall)
-Skojar du med mig Niall du vet redan vad jag tycker om skolan den är förjävlig men jag måste sköta den för jag vill inte bli uteliggare inget har förändrats sen vi va små i alla fall inte så myckt har förändrats(Jag)
-Så hur är det med din mamma och pappa då(Niall)
Jag börjar få smått panik när han nämner pappa.
-Bra tror jag(Jag)
Snygg rädning.

Ur Nialls perspektiv.

Jag ser hur hon blir orolig när jag nämner hennes pappa hon ser helt avslappnad ut när jag säger mamma men när jag säger pappa flackar hon med blicken och ser ut som om hon tycker det är obehagligt.
-Jag och killarna ska ha fest på fredag ska du komma du kan ju ta med dig några kompisar(Jag)
-Okej(Malin)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0