Kapitel 6 Bieber

 
 
Ur Carlys perspektiv.
 
Det har gått en vecka sen jag börja skolan här och jag och Tim är praktiskt taget tillsammans.
Justin har åkt hem och i kväll ska killarna altså Liam,Louis,Harry,Zayn och Niall komma till mig och Caty på film kväll.
Just nu sitter jag bredvid Tim i hans hängmatta.
-Vi måste snacka Carly! Tim anväänder sån där seriöst tonfal så jag tittar upp på han och han tittar er på mig.
-Ja Tim vad är det? Jag hör hur ostabil min röst låter men jag hoppas inte Tim märkte det.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Liam har vart nere ända sen vi va hos Carly föra gången jag hoppas värkligen det blir bättre den här gången Liam måste bli gladare.
-KILLAR KOMMER NI SÅ SKA VI GÅ!! Det är Harry som ropar självklart han vill ju inte bli försenad han vill ju träffa Caty men jag tror inte Caty är något intreserad av Harry för hon ger han knappt en blick när han söker uppmärksamhet av henne.
 
Ur Catys perspektiv.
 
Jag hör hur dörren slås igen nere det måste vara Carly som är hemma.
-CARLY!! Jag ropar hennes namn men får inget svar jag ska just gå ner till henne när jag se henne med ögonen rödgråtna i dörren.
-Carly vad har han gjort mot dig? Jag låter sjukt orolig men jag är sjukt orolig hon är min bästa vän.
-Killar är svin...Viskar hon fram och jag springer fram och kramar om henne min stackars bästa vän.
-Han strula med andra tjejer han sa till mig att jag inte var snygg nog...Hon hulkar av snyftningarna hela tiden och jag hör hur det plingar på dörren det måste vara killarna.
-Jag går in på mitt rum ha så kul jag kanske kommer ner...Hon säger det tyst innan hon släpar sig i väg mot sitt rum.Hur fan kan han den där killen säga så till henne hon är underbar.
Jag går ner och öppnar för killara och dom ler alla utom Liam han ler inte utan ser helt nere ut.
-Vart är Carly? Frågar Niall.
-På sitt rum hon kommer nog inte ner hon är upprörd för att Tim är dum i huvet! svarar jag.
Jag ser Liams oroliga blick innan han sakta går förbi mig och upp för trappan upp mot Carlys rum...
 
Ur Liams perspektiv.
 
Jag knackar försiktigt på dörren och får ett svagt kom in från andra sidan.
Jag kliver in och ser Carly sitande i sängen men en kude som hon kramar om.
-Carly hur mår du? Frågar jag.
-Liam jag visste inte att det va du jag trode det va Caty..Svarar hon kanske inte riktigt det svaret jag ville ha på min fråga men men.
Jag går fram och kramar om henne och hon snyftar till.
 
Ur Carlys perspektiv.
 
Jag blev väldigt förvånad över att det va Liam som stog där men samtidigt VÄLDIGT glad att det va han.

Kommentarer
Postat av: Malin

Meeeer!

2012-07-28 @ 08:24:31
Postat av: Tova

Mermermer!!!!

2012-07-28 @ 16:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0