Kapitel 5 Bieber

 
Ur Carlys perspektiv.
 
Jag och Blondinen Caty gjorde oss i årdning för skolan det skulle bli kul men ändå inte för jag vill inte bli behanlad anorlunda för att jag är Justin Biebers kusin.
Jag tar på mig vita byxer ett linne med något mönster typ blommor eller något sen tar jag en vit tröja över det.
Caty har på sig en musse pigg tröja och solglasögon det är fint på henne men ho passar ju i allt.
Jag hör hur min mamma ropar på mig men jag skiter i det jag måste värkligen bli klar med mitt smink.
Jag drar ett sista drag med läppglanset och sen ler jag ett snett leende mot min spegelbild.
Jag går ner för trappan och äter ett äpple innan jag och Caty går mot skolan.
-Nu kör vi och rockar det här stället eller vad säger du! säger Caty och jag ler och nickar.
 
Vi går med bestämda steg in i skolan och jag hör hur folk börjar viska och det mästa är ju typ det valiga "titta ser du hon det är Justin Biebers kusin ja det är sant"
Hon ler och går bort mot rektorns rum.
vi får nycklar till skåpen och böcker jag ler och tacka han.
Jag och Caty går bredvid varandra i tystad ända tills vi kommer till skåpen.
-Carly jag har matte först vad har du?Frågar Caty.
-Jag har musik mitt favorit ämne. Svarar jag med ett stort leende.
Jag kramar om henne innan jag går bort mot musiksalen det är ganska lätt att hitta efter som det står stora skyltar vart allting finns det känns ganska bra.
Jag går in och sätter mig och ungefär samtidigt kommer en ung kvinna in.
-Hej elever som ni alla redan vet så ska vi få en ny elev i våran klass. Hon säger det som om det vore det självklaraste i världen.
-Kan du inte presentera dig själv? Frågar hon sen.
Jag reser mig och ler mot klassen som står och glor på mig jag är ju van vid att folk tittar på mig jag är ju faktiskt Justin Biebers kusin och har stått med han på scen några gånger.
-Hej jag heter Carly och flyttade hitt med min mamma,pappa och bästa vän Caty från Kanada.
-Carly kan du inte berätta lite om dig vad du gör på fritiden? Frågar hon den där irriterande läraren seriöst måste jag stå och säga att jag hänger med Justin Bieber och hans vänner för att jag inte kan skaffa mig någon annan än Caty. alltså det är inget fel på Caty det är bara det jag vill kunna leva normalt och leva som normala ungdomar och inte behöva oroasig för falskhet bara för att träffa in kusin.
-Vill du att jag ska berätta vad jag gör på fritiden visst men varför? Jag frågar et kyligt och alla i klassen bara glor på mig och slutar viska med varandra.
-Vi vill ju veta lite om dig! Svarar läraren med gullig ton.
-Okej jag ska berätta vad jag gör jag häger med min kusin och hans kompisar och i bland med Caty och då menar jag dom gångerna jag inte ligger på sjukhuset bara för att jag har fel på hjärtat och du behöver inte säga men det där är ju privat det behöver du inte berätta för hela klassen för typ halva världen vet redan om det tack vare att min kusin sa det i en intevju!
Jag ler lite elakt mot henne hon står helt målös.
En kille längre ner öppnar munnen och säger:
-Får man fråga vad din kusi heter?
-Justin Justin Bieber fler frågor?
Alla glor på mig.
 
När musiken är slut så andas jag ut och skyndar mig bort till mitt skåp där Caty står och väntar.
 
Resten av skoldagen går ganska snabbt när det bara är fem minuter kvar av sista lektionen hör jag hur alla i klassrummet börjar skrika och jag tittar mig omkring och in i klassrummet kommer ingen annan än Justin Bieber.
-Carly vill du följa med och äta senare? Frågar Justin och jag börjar stor skratta och alla glor på mig.
Justin ler stort innan läraren skickar ut han.
När jag kommer ut ur klassrummet så går jag bort mot mitt skåp där han killen som fråga vem min kusin va på musiken tidigare står.
-Hej jag heter Tim vi kanske kan hitta på något någon gång?
-Nej jag tror inte!
Jag ler och går bort mot Justin som str lite längre bort och skriver autografer och tar bilder.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tova

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012-07-27 @ 20:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0