Kapitel 28 Just one dream

Ur Lovisas perspektiv.
 
Jag är påväg till Mathilda min "goda vän" som jag redan från början utnytjade jag skulle snacka med henne om vart ett klassrum låg när jag hörde henne säga i telefonen"Frida Niall har inte ringt jag saknar han"
Jag visste inte vilken Niall det va men jag va tvungen att få reda på mer så jag fakade vara hennes vänt tills jag fick veta det och nu ska Harry bli min hur många jag måste såra på kuppen.
 
-Mathilda jag har saknat dig så sjukt mycket tänk hur lång tid tre veckor är du har blivit längre(Jag)
-Du är för söt Lovisa du kommer älska att va med mig och killarna i London(Mathilda)
-Ja det kommer jag säkert göra(Jag)
-Du ska föresten bo i Louis och Harrys gäst rum för jag gjorde typ om Nialls till en garderob(Mathilda)
-Det är klart det går bra(Jag)
Det går mer än bra jag kan ju alltid stöta på Harry och få han på fall för mig.
 
Ur Harrys perspektiv.
 
Jag väntar på Mathilda och hennes kompis Lovisa jag vet inte vem hon är men jag tror säkert hon är trevlig eller jag hoppas på att hon är trevlig.
Min mobil ringer och det står FRIDA<3 på skärmen så jag svarar så fort jag ka.
-Hej Frida(Jag)
-Harry hur är läget(Frida)
Louis kommer in i rummet och rycker i från mig mobilen.
-Hej Frida(Louis)
-GE TILLBAKA DEN(Jag)
-Kommer du hit(Louis)
-GEEE MIG DEN(Jag)
Jag rycker telefonen från Louis och ber han gå ut och till min förvåning lyssnar han.
-Hej Harry jag tänkte berätta att jag tänkte komma över några dagar jag årkar inte med min familj och jag hoppas värkligen att det är okej för dig att jag bor hos dig(Frida)
-Det beror på sover du med mig för vi har inget ledigt gäst rum  vi har lånat ut det till Mathilda som har en kompis från sverige som kommer på besök(Jag)
-Klart jag sover hos dig jag är i London om 2 timmar kan du hämta mig på flygplatsen eller ska jag ta taxi(Frida)
-Klart jag hämtar dig hjärtat(Jag)
 
Ur Lovisas perspektiv.
 
Då står man utanför deras dörr och nu börjar operation Harry Styles på fall.
-HALLÅ(Jag)
Louis kommer ut från köket och jag tror jag ska dö jag bor hos one direction jag har alltid älskat dom men Mathilda vet inget om det.
-Jag heter Lovisa(Jag)
Harry kommer från vardagsrummet med ett stort leende på läpparna och jag känner på mig att det här blir lättare än vad jag väntat mig.
-Louis kan jag låna bilen SNÄÄÄÄLLA(Harry)
Oj ska han ta mig på en dejt innan hans tjej får reda på något.
-Vad ska du ha dom till(Louis)
-Frida kommer hitt från Mullingar hon saknade mig för mycket och jag ska hämta henne på flygplatsen(Harry)
-JAG VILL FÖLJA MED (Louis)
-Får jag låna bilen om du följer med(Harry)
Mitt hjärta sjunker till botten när han nämner den där Frida hon ska inte vara här och förstöra min plan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0