kapitel 25 Hope

Ur Bellas perspektiv.
 
Vi kom hem för 2 veckor sen och Alva flyttade i går hon har lovat att komma och hälsa på men hon vill inte berätta vart hon ska flytta.
Jag sitter på mitt rum och tittar tomt ut i den lime gröna väggen när jag hör dörren öppnas och jag hör en röst jag inte hört på flera månader.
-Hej Bells(Maria)
-MARIA(Jag)
Jag slänger mig in i hennes famn och låter tårarna rinna Alva är borta och jag vet inte vart.
Killarna vet inte att hon har stukit hon och Niall bråkade på Sverige och jag fick inte veta att hon skulle dra fören i går innan hon åkte med den där tanten Nora tror jag det va.
-Gumman hur är det med dig(Maria)
-Alva..(Jag)
Hon kramar mig hårdare och jag fattar att mamma och Paul berättat.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Vi är påväg över till Bella och Alva jag kan inte vänta på att få se Alva jag må ha gjort slut för att hon ljög men jag gillar henne fortfarande och funderar på att försöka få henne tillbaka idag.
-HALLÅ BELLA(Zayn)
-Hon är uppe på sitt rum med Maria hon är väldigt upprörd(Tina)
-Okej(Jag)
Vi springer upp till Bellas rum där inne hittar vi en gråtande Bella i Marias famn.
-Vad har hänt(Jag)
-Berättade inte mamma(Bella)
-Nej vad(Jag)
Hon tittar på mig innan hon springer ut ur rummet och in på toan.
Jag vänder mig om för att leta reda på Alva och reda ut vårt bråk.
Jag går in i hennes rum och ser att det är tomt och då menar jag tomt inget av hennes grejer är där.
Jag får en obehaglig känsla och letar runt i rummet och är jag öppnar en byrolåda hittar jag ett papper jag vet att jag inte borde läsa det men jag kan inte motstå.
 
Hej Alva!
Vi har sett din ansökan om foster hem i Sverige och hittat ett långt i från ditt vanliga hem i stockholm.
Vi kommer att hämta dig den 23/7 så ska vi se till att allt årdanar sig.
Hälsningar socialtjänsten!

Jag fattar inte har hon flyttat till Sverige utan att säga något.
Jag springer in till killarna som ser helt förvirrade ut.
-MARIA SÄG ATT HON INTE STUKIT(Jag)
-Hon stack i går och kommer inte tillbaka på ett bra tag kanske för att hälsa på Bella men inte annars(Maria)
 
Ur Alvas perspektiv.
 
Jag kom fram till den lilla byhålan Grängesberg i Dalarna jag står på stationen och tittar mig omkring.
Jag bestämmer mig för att ta bussen till adresen jag fått.
Jag går bort mot busshålls platsen.
 
-Hej jag undrar om det finns en busshålplats nära den här adresen(Jag)
-Ja föreningsbacken(Busschafören)
 

Kommentarer
Postat av: ayya

Mer snygg desin

Svar: tack du skulle bra veta hur sur jag blev när det först inte funka som jag ville
Erika A

2012-07-06 @ 22:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0