Kapitel 24 Hope

Ur Nialls perspektiv.
 
Jag börjar bli orolig tjejerna har snart vart inne på toan i 5 minuter och det känns inte bra.Jag tittar på tjejen i disken och står och ler mot oss och det är något med henne som Alva inte gillar för hon snackade med Alva innan hon stack.
-Ursäkta vet du vad det är med Alva(Jag)
-Nej hon har alltid vart så där konstig ända sen 4an(Tjejen)
Känner den här tjejen Alva sen långt tillbaka men jag trodde ju att Alva hade bott i London i hela sitt liv och att hennes föräldrar dog för ett bra tag sen och hon fick flytta till fosterfamilj.
-Hur känner du Alva(Jag)
-Hon gick i skola med mig ända upp till 7 då flyttade hon medans hennes familj fortfarande bor kvar(Tjejen)
Vänta hennes föräldrar är ju döda det här stämmer inte.
Jag går förvirad från tjejen och just då kommer Bella och Alva ut från toan och Bella ser helt chockad ut medans Alva är aldeles röd gråten.
Jag springer fram och kramar om henne.
-Gumman hur är det med dig(Jag)
Jag ser hur Bella och Alva bytter blickar och Alva nickar svagt mot Bella som ler ett svagt leende.
-Jag måste berätta en sak för dig sen(Alva)
Jag kramar henne samtidigt som jag nickar.
 
När vi kommer till hotell rummet som jag och Alva delar på så sätter jag mig i soffan och klappar bredvid mig som om Alva ska sätta sig där.
-Berätta nu(Jag)
-Mina föräldrar är inte döda och jag kommer inte från London jag kommer från sverige (Alva)
Hon säger det fort och tyst det är svårt att höra men det hörs att hon gråter när hon tittar ner.
-Varför har du inte sakt något(Jag)
Nu reser hon sig snabbt upp och ser arg ut.
-SKULLE DU TYCKA DET VA KUL ATT BERÄTTA FÖR NÅGON ATT DU BLEV MISSHANDLAD HEMMA ATT DIN MAMMA ANVÄNDE DIG SOM PIGA OCH ATT DU BLEV MOBBAD I SKOLAN SKULLE DU DET(Alva)
-Du kunde ha berättar(Jag)
-Jag ville inte berätta för jag ville inte att det skulle vara sant(Alva)
-JAG TRODDE DU LITADE PÅ MIG(Jag)
-Det gör jag Niall jag önskar bara att det hade vart för att mina föräldrar dött jag flytta inte för att dom misshandla mig(Alva)
-Du kunde ha berättar jag trodde vi sa allt till varandra(Jag)
Jag är arg för att hon inte sa saningen jag trode hon litade på mig.
-OM DET NU ÄR SÅ JÄVLA VIKTIGT ATT DU SKA VETA OM MIN BAKRUND KANSKE DU BORDE VETA ATT JAG LÅG PÅ SJUKHUS 3 GÅNGER FÖR ATT JAG NÄSTAN DÖTT FÖR MIN PAPPA SLAGIT MIG(Alva)
Det gjorde ont att höra allt hennes pappa gjort mot henne.
-Alva du kunde berättat från första början(Jag)
-Jag kunde det men jag vill inte att folk ska se mig som tjejen som blev mobbad och mishandlad häldre tjejen med döda föräldrar för ända sen 4an så har jag önskat att mina föräldrar ska dö så jag kommer bort från dom(Alva)
Jag såg in i hennes ögon och såg att hon talade saning.
-Alva det här kommer aldrig funka om du inte är ärlig(Jag)
-Så du gör slut med mig...(Alva)
-Jag hade fel om dig  Alva jag lovar att inte störa dig mer bara du lovar att inte göra något dumt(Jag)
-Jag lovar inte att inte göra något dumt för jag vet redan nu att jag kommer göra något dumt(Alva)
Hon går ut på balkongen.
Jag följer efter henne men när jag kommer ut så är hon inte på balkongen jag tittar mig omkring och ser henne sitta högst upp i det stora trädet bredvid balkongen hon är en bra klättrare.
 
Ur Alvas perspektiv.
 
Han hade dumpat mig för en dum grej som jag bara ville glöm.
Jag tar upp min mobil och ringer Nora min socialtant eller vad man ska säga.
-Hallå det är Nora(Nora)
-Hej Nora(Jag)
-Alva det var längesen du hörde av dig hur är det med dig(Nora)
-Piss jag skulle vilja bytta foster familj igen jag trivs värkligen inte i den jag är i nu(Jag)
-Är dom inte snälla(Nora)
-Jo dom är underbara men jag skulle vilja komma bort från London inom 3 veckor hälst skulle jag vilja åka tillbaka till sverige(Jag)
Jag visste att det var riskabelt men jag ville bort från Niall och det kändes bäst just nu.
-Det ska jag väl försöka fixa då(Nora)
-Tack(Jag)

Kommentarer
Postat av: rikke

meeeeeeeer

2012-07-06 @ 20:20:46
Postat av: rikke

meeeeeeeer

2012-07-06 @ 20:20:47
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2012-07-06 @ 20:40:22
URL: http://flizanlizan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0