Kapitel 2 Hope

Ur Nialls perspektiv.
 
Zayn sackar ofta om den här tjejen Bella som han är kär i och har vart det sen han va 13.
-Zayn varför får vi aldrig träffa Bella?(Jag)
Hans blick som va så glad försvinner snabbt in i sorg när jag frågar det.
-Jag berättar i kväll vi kan ha film kväll(Zayn)
-Hemma hoss Mig och Hazza(Louis)
Det är något med Bella som Zayn inte berättar han har vissat bilder på henne och det han har sakt är att hon flytta det är därför han inte har några nya bilder på henne men jag tror inte det är saningen för då skulle dom smsa och ringa jag känner Zayn.
 
När vi kommer hem till Louis och Harry senare på kvällen är jag fortfarande nyfiken på vad som igentligen hände med Bella.
 
Ur Liam perspektiv.
 
Vi alla sitter och väntar på Zayn som kommer in med en kartong som kanske inte är jätte stor men den är inte jätte liten häler.
-Okej efter som ni är mina bästa vänner tänker jag berätta det här för er jag ha inte berättat det för någon annan.(Zayn)
Han tar upp ett brev och jag läser igenom det:
 
Hej Zayn!
Jag har det bra i London men jag saknar ju dig jag har ju inte sett dig på snart 1 vecka det gör ont att vara utan dig och jag är lycklig att det bara är några dagar kvar tills vi ses igen.
Jag har sett Big Ben och London Eye och någon dag ska jag ta med dig till London och vissa dig alla dom här sakerna så att du också får uppleva dom.
Jag har träffat en kompis här hon heter Maria och är väldigt snäll men hon kan ändå inte få bort tankarna från dig och alla dom gångerna du klättrat in genom mitt fönster mitt i natten och sjungit för mig bara för att jag inte kan somna det kan ingen slå.
Jag saknar dig jätte mycket.Älskar dig ses snart din Bella!♥
 

-Det här är ju underbart hon älskar dig(Jag)
-Det är sskrivet för 6 år sen(Zayn)
-Men varför har du kvar det(Jag)
Han tar fram en bild på en flicka som ser ut att vara runt 16 hon ligger i en säng det ser ut som om hon sover.
-Är det Bella(Jag)
-Ja jag tog det när jag va 15 då hon också va det(Zayn)
-Men du sa ju att ni tappa kontakteten(Jag)
Zayn tar upp ett till brev där det stårt:
 
Zayn Malik 
Det här måste komma som en chock för dig men när Bella och hennes Far va påväg hem från London störtade deras plan Bellas Far dog omedelbart men Bella ligger i Koma och jag vet hur mycket hon gillade dig och det är därför jag ville berätta för dig först.Jag skriver ett brev för jag vill inte lämna sjukhuset dom vet inte när hon vaknar och jag vill va vid hennes sida när hon vaknar hur lång tid det än tar så tappar jag aldrig hoppet fören hon slutat andas helt men för hoppnings vis överlever hon.
Kram Tara!
 

Jag läser brevet om och om igen vad hände igentligen med Bella.
Jag ger det vidare till dom andra som ser lika förvirade ut som jag.
-Så vad hände med Bella(Louis)
-Hon låg i koma(Zayn)
-Men vad hände sen(Niall)
En tår rinner ner för Zayns kin och jag kramar om han.
-Hon ligger fortfarande i koma(Zayn)
-Men då finns det hop(Jag)
Zayn nickar svagt och tårarna rinner ner för hans kind det måste vara hemskt att missta den man älskar och inte veta om man någonsin kommer få se henne mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0