Kapitel 17 My story

Ur Nialls perspektiv.
 
Malin tittar på mig med ett plågat utryck i ansiktet och en tår rinner ner för hennes kind.
-Niall det kanske är bäst att det slutar här(Malin)
Det känns som om jag får en kniv i hjärtat.
-Vad menar du(Jag)
-Niall jag är så ledsen jag klara inte mer du har förändrats så mycket(Malin)
Jag känner hur tårarna rinner ner för mina kinder och hur Eleanor följer mig ut så det är så här det slutar min och Malins historia slutar den här det är ju inget vättit slut.
 
Två dagar senare.
 
Malins perspektiv.
 
Jag sitter på ett plan på väg till Sverige ja ni hörde rätt jag kom hem i går och min mamma sa vi åker och hälsar på dina kusiner i Sverige nu när du fyller 18.
Jag bara nicka jag skulle hälst bara vilja göma mig under täcket jag är ledsen för att jag typ dumpade Niall men han har förndrats och är inte den personen jag kände.
-Malin ska det inte bli kul att träffa Miranda(Mamma)
-Jo Miranda hon är snäll(Jag)
 
När vi landar så står min moster Elsa och väntar på oss och hon ler stort när hon ser oss.
-Malin vad stor du har blivit(Elsa)
-Mm(Jag)
Hon tar min pakning och vi går ut i bilen och jag tar och sätter i musik i öronen.
-Mamma varför följde inte David med(Jag)
-Han skulle mede Lovisa hem till hennes familj hon går ju i privatskola du vet.(Mamma)
 
Ur Tinas(Malins mamma) Perspektiv.
 
-Så Tina varför är Malin så deppig(Elsa)
-Hon och hennes kille gjorde slut för bara någon dag sen(Jag)
 
Tre timmar senare står bilen parkerad i Grängesber ett ställe i dalarna.
 
Ur Malins perspektiv.
 
Jag ser hur Miranda kommer ut springande och jag springer och möter henne i en kram gud vad länge sen det va jag såg henne det var flera år sen jag har värkligen saknat henne.
-Kom jag ska vissa dig vart du ska sova du ska sova i mitt rum(Miranda)
Miranda är 15 och väldigt snäll och speciel.
Jag ler men mitt leende försvinner när jag ser bilderna på hennes väg det är på dom fem killarna jag hälst av allt inte vill tänka på...Louis,Liam,Harry,Zayn och....Niall.
-Visst är dom snygga(Miranda)
Hon står och tittar på bilderna och jag försöker le men det värkar inte gå så bra.
-Niall och hans flickvän sägs det att dom har gjort slut det är bra för hon förtjänar inte han hon va säkert bara ute efter uppmärksamhet.
Jag känner hur en klump i magen växer att min kusin kan säga så om mig.
Min mobil börjar ringa och jag ser att det står Liam på det men jag årkar inte svara.
-Ska du inte svara(Miranda)
Jag skakar på huvet.
-Då gör jag det för att säga att du inte har tid(Miranda)
Jag hinner inte säga något innan hon har mobilen vid örat.
-NEJ(Jag)
 
Ur Mirandas perspektiv.
 
-Hallå det är Miranda på Malins mobil(Jag)
-Hej jag heter Liam är Malin där(Liam)
Jag känner igen rösten men det är omöjligt inte kan det vara Liam Payne från One Direction vad skulle han vilja min kusin.
-Det beror på vad du vill henne(Jag)
-Seriöst det är viktigt(Liam)
-Hon vill inte snacka med dig(Jag)
-FILIP OCH ULRIK IN THE HOUSE(Filip)
Jag skrattar även fast jag snackar med Liam Filip är min bror och Ulrik han är Filips vän dom va med i lilla melodifestivalen i hop Ulrik är typ känd.....Nämnde jag att han heter Munther i efternamn.
-Ursäkta men kan jag få snacka med Malin(Liam)
-Ledsen men Malin har inte lust(Jag)
-MEN FÖR I HELVETE MIRANDA GE HIT TELEFONEN JAG SA JU ÅT DIG ATT INTE SVARA MEN NU SKA JAG SNACKA MED LIAM OCH SE VAD HAN VILL(Malin)
Jag räker över telefonen och det är då det slår mig Liam-Malin-Niall-One Direction.
Malin va tillsammans med Niall och jag antyde typ nyss att hon va en HORA faaan.
 
Ur Malins perspektiv.
 
-Hej Liam(Jag)
-Malin äntligen vem va den innan jag snacka med(Liam)
-Min kusin(Jag)
-Hon lätt inte som du på dialekten(Liam)
-Hon är Svensk(Jag)
-Kul hälsar hon på i London(Liam)
-Nej jag är i Sverige (Jag)
-Men...Varför(Liam)
-Fråga inte mig det va mammas ide(Jag)
-Jag ska snacka lite med Filip och Ulrik nu hej då(Jag)
-Malin vänt...(Liam)
Jag lägger på och går ut till killarna och Urik tittar storögt på mig.
-Hej Malin(Filip)
-Filip HEEJ(Jag)
Ulrik fortsätter glo på mig.
Jag hör hur Miranda kommer ut ur sitt rum.
-MALIN JAG ÄR SÅ SJUKT LEDSEN JAG VISSTE INTE FÖRLT FÖR DOM DÄR SAKENA JAG SA OM DIG OCH NIALL JAG VISSTE INTE(Miranda)
-Ta det lugnt det är nog ändå så varenda jävel ser mig(Jag)
Ulrik och Filip tittar oförstående på mig.
-Malin du fattar inte hur coolt det är att du känner dom(Miranda)
-Det är inte coolt(Jag)
Jag går med bestämda steg ut ur huset till vattnet som är litte längre ner.Jag ser några barn stå och bada lite längre bort på den vanliga badstranden(Kyrkvicken)
-Malin vad var det där om(Filip)
-Oj Filip jag hörde dig inte komma(Jag)
-Vad var det där inne om(Filip)
-Inget specielt(Jag)
Min mobil ringer och det är Niall och jag klickar bort han.
-Inget specielt säger du så varför klickade du juste ett samtal det trode jag aldrig om dig(Filip)
-Det är ingen stor grej(Jag)
Ulrik kommer ner till oss och ler mot mig och sen tittar han mot Filip.
-Så vad var det där om(Ulrik)
-Varför vill alla veta det det va inget specielt okej(Jag)
-MALIN JAG TOG NER ALLA BILDER PÅ DOM FÖR JAG TYCKER DU SKA TRIVAS SÅ BRA SOM MÖJLIGT HÄR(Miranda)
Hon ropar från altalen seriöst kan det bli mer upenbart att något har hänt.
Filip reser sig upp och går in men kommer typ ut lika snabbt igen.
-MALIN DET ÄR NÅGOT FEL PÅ MIRANDA HON HAR TAGIT NER ALLA BILDAR PÅ DOM DÄR KILLARNA I ONE DIRECTION(Filip)
Jag känner ett stygn av sorg när jag hör ha säga One Direction.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag har försökt ringa henne men hon klickar mig hela tiden det är förjävligt jag gillar henne men hon vill göra slut på oss men kanske har jag förändrats kanske har jag förändrats för mycket.
-Niall du kan inte sitta på ditt rum hela tiden vi kom tillbaka till London i går för att Paul gav oss ledigt från grejerna i LA så för guds skull sitt inte hela tiden på ditt rum gå och snacka med henne(Louis)
-Det blir nog svårt jag snacka med henne nyss hon är i Sverige(Liam)
-SVERIGE(Jag)
-Japp(Liam)
-Vad gör hon där(Jag)
-Hon hälsar på sina kusiner(Liam)
Jag sätter mig på sängen och lägger huvet i händerna varför händer igentligen det här jag älskar henne men hon hon är inte redo hon har nog fortfarande svårt för den här Isabelle grejern.Om jag inte kysst Isabelle första gången så skulle det aldrig hänt och då skulle Malin kanske bara kanske forfarande vara min tjej.
 
Ur Ulriks perspektiv.
 
Jag ångar inte att jag följde med Filip till Grängesberg deras stuga jag visste att hans kusin skulle komma men han sa inte att hon va 18 och så snygg.
Jag undrar igentligen vart hon kommer i från hon snackar ju Svenska men hon har dialekt och i bland säger hon fel.
Jag hör hur en låt börjar spelas och hur Malin ler jag vet inte varför men för första gången svarar hon.
-ELEANOR(Malin)
Hennes leende försvinner snabbt.
 
Ur Malins perspektiv
 
-ELEANOR(Jag)
-Malin snälla lägg inte på jag måste värkligen snacka med dig(Niall)
Jag tittar på Ulrik som tittar konstigt på mig.
-Var är Eleanor(Jag)
-Med Louis(Niall)
-Varför är jag inte förvånad föresten vad du än gör gå INTE in i rummet(Jag)
Känner hur jag börjar le jag glömde värkligen att Niall hade den invärkan på mig han får mig att le av att bara höra hans röst.
-Malin varför gjorde vi egentligen slut(Niall)
-Jag vill inte ta det här samtalet över telefon Niall(Jag)
-Malin vi måste snacka om det(Niall)
-Men inte över telefon för det vill jag inte jag vill ta det face to face(Jag)
-Malin tack(Niall)
-För vad(Jag)
-För att du inte la på(Niall)
-Det va så lite Niall (Jag)
-MALIN VI SKA ÄTA NU(Ulrik)
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag hör en röst i bakrunden en killröst jag blir genast svart sjuk.
-Vem är det(Jag)
Jag försöka låta nyficken och värkar lyckas.
-Det va Ulrik Filip min kusins vän han är ganska känd här i Sverige sök på Ulrik Munther så får du höra hur jävla GRYMT bar han är(Malin)
-okej(Jag)
-Jag ska äta vi ses när jag kommer tillbaka till London(Malin)
Så fort vi lagt på går jag in på datorn och söker på Ulrik Munther på YouTube och det första som kommer upp är : Ulrik Munther Soldiers Melodifestivalen 2012.
Jag klickar upp den och tittar noga på han och blir genast mycket mer svartsjuk efter som han skulle lugnt kunna få tjejer som han vill och han är ganska bra på att sjunga med.
Jag måste träffa Malin innan Ulrik sätter in en stöt på henne.
-LIAM VILL DU FÖLJA MED TILL SVERIGE?(Jag)

Kommentarer
Postat av: Natali

Mer! :D

2012-07-15 @ 22:34:15
Postat av: rikke

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2012-07-16 @ 12:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0