Kapitel 16

Ur Malins perspektiv 
 
Jag fattar inte hur dom kan göra så mot mijaget trodde vi va vänner.
-Hur kan ni göra såmot mig du såg ju hur dåligt jagmådde Eleanor(jag)
-Jag är ledsen men du skulle inte följt med vi sa att vi skulle fira din födelsedag(Eleanor)
Jag tittar på dom och känner hur jävla löjligt det va att gråta över Niall han och Eleanor planerade det här det sårar mig djupt att dom kan göra så mot mig. Jag knuffar mig förbi Niall och springer ut ur hotel rummet. 
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag springer efter Malin som sprungit ut ur rummet jag får inte förlora henne. Jag känner hur tårarna rinner ner för kinderna det gör ont att göra den man älskar ledsen och ja jag älskar Malin. 
-Malin snälla vänta(jag)
-Så du kan ljuga mer förmig eller(Malin)
Jag förtjäna nog den fast den gjorde ont för det jag gjorde mot Malin är oacceptabelt och hänsyns löst.
-Malin jag älskar dig(Jag)
-Niall du ljög för mig jag va så orolig för dig(Malin)
Det värmer för att hon va orolig för mig att jag kunde vart i fara.
-Malin jag ville bara ha dig här på din födelsedag jag ville vara med dig(Jag)
-Niall du kunde sakt det(Malin)
-Men då skulle du inte kommit du skulle inte gått med på att åka och komma med när vi hade turne du skulle tyckt att du störde jag känner dig Malin(Jag)
-Du och Eleanor kunde ju kommit på en lite mindre smärtsam lögn(Malin)
Hon faller helt plötsligt i hop på golvet och jag känner paniken växa.
Eleanor kommer utspringande och tar snabbt upp sin mobil och jag antar att hon ringer sjukhuset.
 
Två timmar senare
 
Jaag har suttit här på sjukhuset dom säger att det är närings brist.
-Eleanor hur mycket åt hon igentligen under tiden hon trodde jag va på sjuk hus(Jag)
-Hon åt inget(Eleanor)
-Drack hon något eller(Jag)
-Hon sa att hon hade druckit vatten (Eleanor)
-Eleanor fattar du inte hon dracka det aldrig(Jag)
En sköterska kommer ut till oss och säger att hon är vaken och att vi kan gå in.
Där i sängen ligger hon helt blek det gör ont att se henne så.
-Malin..(Jag)
Orden dör ut och jag känner hur tårarna rinner ner för mina kinder.
-Gråt inte Niall(Malin)
Hon reser sig och ger mig ett svagt leende och tårarna går inte att stoppa att jag och Eleanor gjort det här mot henne.
-Malin....(Jag)
-Niall det är inte ditt fel det var mitt fel som inte drack eller åt något(Malin)
-Vi skulle inte ljugit för dig(Jag)
 

Kommentarer
Postat av: Rikke

Meeeer sitter nästan och gråter

2012-07-15 @ 10:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0