Kapitel 14 My story

Ur Malins perspektiv.
 
När jag och Eleanor vaknar nästa morgon tittar jag på klockan och ser att den är 10.
-Malin jag tittade just på mobilen det är den 19/6 i dag när sa du att du fyllde år nu igen(Eleanor)
-23/6 hur så(Jag)
-Det är ju om fyra dagar du blir 18(Eleanor)
-Ja och stor gjer Niall kommer ju ändå inte vara här på min födelsedag så det är inget att fira(Jag)
-Malin Malin du kan inte säga så du måste festa du fyller ju 18(Eleanor)
-NEJ ELEANOR INTE UTAN NIALL(Jag)
Hon tittar på mig och ler och jag ler tillbaka innan jag går in på toan för att duscha.
 
Ur Nialls perspekitv.
 
Jag vaknar klockan 6 på morgonen av attmin mobil ringer.
-Hallå(Jag)
-Oj sorry Niall väckte jag dig(Eleanor)
-Klockan är 6 har det hänt någo(Jag)
Jag hör själv hur panik slagen jag låte.
-Nej jag ville bara veta om du vet vilken dag det är om 4 dagar(Eleanor)
-Ja det är den 23 DEN 23(Jag)
Fan det är ju Malins 18 års dag hur kunde jag glöma det och jag är inte hemma då jag måste åka hem men vi ska ju spela.
-Kan inte du och Malin sätta er på ett plan ner hitt snälla(Jag)
-Jag vet inte hon vill ite göra så stor grej av det hela(Eleanor)
-Men hitta på något som får henne att åka med(Jag)
-Då får du lova att inte svara i mobilen innan vi kommer(Eleanor)
-Vad har du i dina tankar(Jag)
-Du ska ligga på sjukhuset(Eleanor)
-Vad snackar du om(Jag)
-Hon ska tro att hon åker ditt för att du är skadad och ligger på sjukhuset(Eleanor)
-Är inte det ganska elakt(Jag)
-Jo men hon kommer inte följa med annars(Eleanor)
-Okej då när åker ni(Jag)
-I dag(Eleanor)
-Bra(Jag)
 
Ur Malins perspektiv.
 
När jag kommer ut så lägger Eleanor i från sig mobilen med ett skräckslaget ansikts utryck.
-Niall är skadad vi måste åka ditt han ligger på sjukhuset(Eleanor)
Jag fattar inget men jag märker inte att jag faller fören jag ligger på golvet.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Meeeeeeeer !!!!!

2012-07-13 @ 22:59:41
Postat av: Erika Anestedt

Mer nu

2012-07-14 @ 00:41:09
URL: http://erikasfilmblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0