Kapitel 14 Hope

Ur Bellas perspektiv.
 
allt va så jävla perfekt från första början av dagen vem kunde någonsin tro att en dag skulle kunna gå från perfekt till hemsk.
 
Vi satt oss på en bänk innan Niall bestämde att vi skulle åka till stranden bara för att och det gick vi alla med på och det ångrar jag så sjukt mycket nu.
Vi gick ut mot bilen och skrattade som vanligt Alva gick baklänges framför oss så hon kunde snacka med oss vilket jag också ångrar att hon gjorde.
jag hör skrikande däck sen Alva skrika och allt då menar jag allt går jätte snabbt Alva flyger i väg kansk 3 meter och vad gör jag jo jag bara står och glor på den blodiga inte rörandes Alva.
Jag hör hur Malin ringer ambulans men det enda jag kan tänka på är vad hände nyss jag va i min egen bubbla.
 
Nu sitter jag på en stol på sjukhuset och gråter Alva är inne på operation och jag får inte veta något om henne jag vet inte ens om hon lever.
Zayn sitter och håller om mig medans jag bara glor rakt fram jag vet precis vad som hände nyss eller rätare sakt för 5 timmar sen.
Alva bor i foster familj men ingen bryde sig tillräkligt mycket för att komma till sjukhuset det är ju helt sjukt att hon kan bo vid dom jag tänker övertala Paul och mamma att hon får bo med oss.....om hon överlever.
Tårana har runit nonstop sen vi kom hit och Zayn har viskat tröstande ord i mitt öra hela tiden.
Just är jag nästan somnat så rycks dörren till sjukhuset upp och in kommer Liam,Harry och Louis dom springer fram till Niall och kramar om han stackarn han hade liksom lite känslor för Alva efter att vi fikat dom kom väldigt bra överäns med varandra och maten.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag tycker om henne mycket kanske mer än vän men jag vet inte.Jag sitter med huvet nerböjt i händerna när jag känner armar som kramar om mig.Jag tittar upp och ser killarna och jag ler mot dom för dom är så stötande.
-Niall hur mår du(Louis)
-Hemskt(Jag)
Jag känner hur alla slutar krama mig sen hör jag en röst bredvid mig om säger"Niall ta det lugnt vad som än händer är vi här förvarandra och föresten hon gillar din keps hon snode den en gång när jag hade den på mig idag"Jag tittar upp och rakt in i Bellas ögon.
 
Två timmar senare får vi gå in till Alva för att hon har vaknat men hennes hjärta slår otakt.
-Hej på er(Alva)
Jag går fram till henne och sätter på henne min keps och hon ler mot mig och blundar och ett öronbedövande pip kommer från maskinen och alla hoppar till.
Hela rummet fylls av läkare.
 
Ur Zayns perspektiv.
 
-Zayn vad händer om hon inte klarar sig(Bella)
-Det tror jag hon gör(Jag)
 
Vi sitter yterliga 3 timmar innan en doktor kommer ut och ser på oss med sorgsna ögon.
-Hon ligger i koma och det sägs att hon kan höra er men jag vet inte om det är sant(Doktorn)
Jag ser hur Bella reser dig upp och går fram till doktorn.
-Hej jag heter Isabella och jag har svaret på den stora gåtan om man hör folk när man ligger i koma och det svaret är ja det gör man(Bella)
-Så Isabella hur kommer det sig att du vet det(Doktorn)
-För om det här hade hänt för några veckor sen skulle jag ligga inne på ett sjukhus och i koma(Bella)
-Då kanske du vet att det kan ta år innan hon vaknar(Doktorn)
-Du det är jag väl medveten om för mig tog 6 år innan jag vakna(Bella)
Dom snackar på och jag ser ur förstörd Niall är hur fan ska han klara av det här han blev kär vid första ögon kastet det syntes han är gladare än vanligt i hennes närhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0