Kapitel 12 Hope

Ur Louis perspektiv.
 
Jag har fortfarande inte smält det där som Zayn sa han är kär i Bella.Bella och Harry låtsas va typ tillsammans bara för att göra Zayn avis för att alla vet att han gillar henne och Linda inte är bar för han.
-Hallå vi är tillbaka(Zayn)
Vi går ut i hallen och det första jag ser är hur Bella tittar på Zayn hon ler och snurrar en hårslinga runt hennes fingrar.
-Bella hej(Harry)
-Jag måste snacka med dig Harry nu(Bella)
Hon drar med sig Harry bort och Zayn tittar på mig med frågande blick och jag rycker på axlarna.
-Vem är du då(Jag)
-Jag heter Malin och är Bells kompis(Malin)
-Okej vilken film vill du se då(Jag)
-Twilight(Malin)
Just då kommer Bella och Harry ut ur Harrys rum och bella ler stort när hon hör Twilight.
-JAAA TWILIGHT (Bella)
-Okej då vi ser Twilight(Jag)
Dom skuttar upp och ner och gör något handslag innan dom börjar garva as mycket.
 
Ur Bellas perspektiv.
 
Jag va och snacka med Harry om vad som hänt i dag med Zayn och att vi inte behöver låtsas mer för om det häder något mellan mig och Zayn så händer det om ödet vill det inte för att vi fixar det.
När jag kommer ut hör jag hur Malin föreslår Twilight och det går jag självklart med på det är mina nya favorit filmer efter som jag såg dom med mamma på sjukhuset efter att jag vaknat det fanns inte så mycket att göra om ni fattar.
 
Vi alla sätter oss i vardags rummet och jag hamnar mellan Zayn och Malin perfekt.
När sista filmen närmar sig  sitt slut känner jag hur ögonen blir tyngre och helt plötsligt har jag somnat.
"Den vackra ängen är framför mig och där framför mig står Zayn med det där underbara leendet som ma kan döda för.Jag har på mig min blå kläning som jag hade på min 13 års fest då ajg och Zayn blev tillsammans.Jag springer fram och kramar om Zayn och han tar fram en kniv och går fram till det stora trädet där han ristar in Z♥B jag ler mot han och sätter mig under trädet och Zayn sätter sig bredvid mig.
Jag letar efter hans hand och ler mot han när hans ögon gnistrar så där underbart som bara hans ögon kan.
-Jag ska åka till London i 3 veckor det ska bli kul men jag kommer sakna dig(Jag)
-Jag kommer sakna dig mer (Zayn)
-Jag ska skriva det lovar jag dig och så dom 3 veckorna kommer gå snabbt sen är vi tillsammans igen eller hur(Jag)
-Klart vi är dom 3 veckorna kommer du ha kul i London och jag ha kul här sen så ses vi igen(Zayn)
Jag känner hur allt blir mörkt och helt plötsligt befiner jag mig på ett plan jag ser pappa bredvid mig och ler stort jag är på väg hem från London och ska snart få se Zayn.
Jag tittar ut och et första jag ser är att det brinner på vingen jag skriker till och en knastrig röst i högtalarna säger:
-Vi kommer störta hål er lugna(Kapten)
Jag tittar på pappa med tårar i ögonen sen går allt så ffort det slutar med att jag ligger ner kyld i vatnet och blir uppdragen av en rädnings båt medans jag hör dom säga att min pappa är död jag kan inget göra men mitt hjärta krossades och det enda jag tänker på är När ska jag få se Zayn igen.
Jag ser ett ansikte framför mig men inte vems ansikte som helst utan pappas det är aldeles vit jag rycker till.
-Det var du som skulle dött i stället för mig(Pappa)"

Jag vaknar med ett ryck och ser mig omkring det är ingen vaken och Malin är inte kvar hon har väl gått hem.Jag känner en hand på min axel och rycker till igen.
-Bella hur mår du(Zayn)
-Mardröm(jAG)
Han kramar om mig och jag kramar om han tillbaka det finns inget bättre än att krama Zayn man känner sig tryg i hans armar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0