kapitel 11 Hope

Ur Zayns perspektiv.
 
Jag går bort till kiosken och där bakom står Linda och hånglar med en kille.
-LINDA VAD FAN GÖR DU(Jag)
-Zayn vad gör du här(Linda)
-Va ute på promenad bara och får se tjejen som hånglade med mig igår stå och hångla med en annan kille(Jag)
-Vem är han(Killen)
-Det är Zayn(Linda)
-Killen som du låtsas va tillsammans med för att han ska hjälpa dig bli känd(Killen)
-Vem är du(Jag)
-Simon Lindas kille vi har snart vart tillsammans i 1 år(Simon)
-Linda det är slut bara så du vet(Jag)
-Nej snälla Zayn(Linda)
Jag går bort till Bella och den där andra tjejen Malin som står och snackar.
-Bella du hade rätt(Jag)
-Det har jag alltid lilla du och det vet du(Bella)
-När slutar du skola(Jag)
-1 hur så(Bella)
-Jag hämtar dig vid skolan så kan vi se på film hemma hos oss med killarna(Jag)
-Jag gör det om Malin följer med(Bella)
 
Ur Bellas perspektiv.
 
-Ursäkta oss i någon muínut(Malin)
Hon drar mig en bitt från Zayn coh jag ler mot henne.
-Är du dum i huvet eller du vet hur mycket jag gilar One Direction jag kan inte va i samma rum som dom(Malin)
-KOM IGEN(Jag)
-Okej bara för din skull inte för deras(Malin)
-Jag älskar dig(Jag)
-Vi är på(Jag)
-Bra ses vid 1(Zayn)
 
Ur Zayns Perspektiv.
 
När klockan närmar sig 1 går jag hem till oss och så fort jag kommer innan för dörren så kommer Louis mot mig.
-Jag vet vad du tänker säga och du hade rätt jag gjorde det för att jag gillade Bella och det var dumt av mig att reagera så(Jag)
Han tittar med förvånad blick på mig och jag ler.
-Jag får låna din bil(Jag)
-Vad ska du med den till(Louis)
-Jag ska hämta Bella och hennes kompis Malin så kommer vi hit och ser en film som inte är toy story(Jag)
Han räker över nycklarna till mig och jag går ut till bilen och kör i väg mot skolan.
 
När jag kommer fram står Bella,Malin och en till tjej dom hoppar runt och sjunger.
Så fort jag hoppar ur bilen hör jag hur dom sjunger på "Summer of 69"
-Bra ni sjunger tjejer(Jag)
Dom hoppar till innan dom börjar garva så sjukt mycket.
-Jag måste gå nu om jag ska hinna med bussen men vi ses i morgon och shoppar och föresten Bells älskar din tröja(Tjejen)
-Tack Alva klart vi ses i morgon 9 i parken?(Bella)
-Ja hej då älskar er tjejer(Alva)
Hon springer i väg mot bussen och juag tittar på Malin och Bella.
-Hur gammal är hon hon såg inte ut att gå i 6an(Jag)
-Hon går i 9an och är 16(Bella)
-Hur gammal är du då Malin du ser inte häller ut att gå i 6an(Jag)
-Jag är 17 och har legat i koma i 4 år efter en flygplans olycka(Malin)
-Samma flygplan som du Bella?(Jag)
Dom nickar och vi går tillsammans till bilen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0