Kapitel 10 Hope

Ur Bellas perspektiv.
 
Nu undrar ni säkert varför jag pussade Harry jo det va för att han gav mig en blick sen på Zayn och då skulle jag bara ge igen för jag klarar inte av att stå som inget har hänt när den jag är kär i sitter bara några meter i från mig och hånglar med en annan tjej det gör ont och igentligen skulle jag inte hem då jag gick från dom men jag klararde bara inte av att vara kvar.
Jag går med släpiga steg upp på mitt rum och tar på mig mjukis byxer och ett linne det jag alltid sover i.
När jag tvättat bort sminket,Satt upp håret i en tofs,borstat tänderna och gåt på toa så går jag ner för trappan för att dricka vatten och ta mina medeciner som jag måste ta.
-TITTA HON GÅR NÄSTAN NAKEN(Louis)
Alla vänder sig till mig och jag börjar skratta efter som jag inte alls är nästan naken.
-Nej det va hon ju inte(Harry)
-Ska inte du sova(Zayn)
Han säger det så kyligt att jag rycker till och tittar på han med sårad blick men han vägrar möta min blick.
-Jo men jag måste ta mina medeciner eller ska jag hamna på sjukhus igen tycker du(Jag)
Jag säger det lite argare än vad jag tänkt mig men jag va seriöst arg på vad han gjort han snacka med mig som om jag vore någon jävla hjärtlös person.
Han mumlar något obetydligt men killarna värkar hört för dom vänder sig direkt till Zayn och ger han blickar som jag inte kan tyda.
Jag tar med mig medecinen upp jag vill inte ta spruta ner när dom står och glor på mig.
-AH du har en nål och en spruta(Louis)
-Ja?(Jag)
-Vad ska du med dom till det är väl inte knark(Louis)
-Jag knarkar inte det är min medecin(Jag)
Jag går upp och känner Louis blick i ryggen.
 
Ur Louis perspektiv.
 
Vi går ut i köket och äter mat och alla väntar på att få gå hem för då ska vi allt ta ett snack med Zayn som han beter sig i kväll är ju helt dumt han sa att Bella säkert skulle få det bra på sjukhus efter som Harry skulle va med henne hela tiden.
-Zayn du vet att alla kommer snacka med dig när vi kommer hem(Niall)
-Ja jag vet det(Zayn)
När vi ätit klart så går vi hem och så fort vi stängt dörren så börjar alla fråga saker till Zayn och han bara håller käften och går upp på sitt rum och låser in sig.
-DU VET ATT DET HÄR ÄR INTE ÖVER ZAYN DET DU GJORDE I DAG DET VAR OACEPTABELT DET DU SA TILL BELLA DET VAR LÅGT ÄVEN FÖR DIG HON HAR INTE GJORT DIG NÅGOT ELLER HUR(Jag)
Jag brukar vara den som skrattar och skojar men nu är jag fullt seriöst man gör inte så till personer man gillar.
 
Ur Zayns perspektiv.
 
Jag vet att jag gjorde fel jag vet det så mycket men vad ska jag säga hon kysste nästan Harry eller det var ju bara en kind puss men endå det gjorde ont.
Fast om hon nu gillar mig på samma sett som jag gillar henne då borde det gjort ont att se mig och Linda sitta och kyssas i soffan och om jag ska vara ärlig så vill jag inte sitta och kyssas i soffan med Linda det kändes fel och jag kunde inte låta bli att gämföra kyssarna med den kyssen jag fick med Bella när vi var 13.
Jag håller just på att somna när jag får ett sms från Linda där det står:
 
"Zayn vi kan inte ses i morgon jag har min bästis på besök över dagen hon är värkligen underbar jag älskar dig"
 
Jag årkar inte svara så jag låter det vara.
 
"Jag springer på den underbart vackra ängen där borta står hon med det underbara bruna håret och med det där underbara leendet på läpparna.
Jag kramar om henne och hon ler fortfarande lika stort.
-Zayn jag har värkligen saknat dig(Bella)
-Jag har saknat dig med Bella(Jag)
Jag kysser henne och det känns underbart men sen när jag ska titta in i dom där underbart fina bruna ögonen ser jag in i ett par is blå ögon jag drar mig i från personen och framför mig står Linda och inte Bella.
Jag vänder mig om och där står Bella jag går mot henne men när jag kommer nära ser jag att hon inte är ensam bakom henne står Harry och håller om henne.
-Jag är så ledsen Zayn jag gick vidare precis som du gjorde(Bella)
-Jag älskar dig(Jag)
-Jag önskar jag kunde säga det samma(Bella)"
 
Jag vaknar med ett ryck och kollar klockan den är 9 så jag bestämmer mig att gå upp.
-ZAYN NU SKA VI SNACKA(Louis)
Jag går ut genom dörren jag bryr mig inte i att fixa håret utan drar en mössa över håret.
sen går jag snabbt ut jag tar den striden när jag ränsant tankarna lite.
Jag går genom en park och längre fram ser jag BELLA och en annan tjej ska inte dom va i skolan.
Jag går snabbt fram till dom och den ena tjejen bara tittar på mig med stora ögon.
-Ska inte ni va i skolan(Jag)
-Vår lärare är sjukt och vi har ingen vikare så vi har ledigt i 1 timme om du måste veta det och varför skulle du igentligen bry dig(Bella)
Hennes röst är kylig och jag rycker till av att hon kan använda den rösten till mig fast det förstås jag andvände den till henne i går.
-Jag bara undra(Jag)
-Okej ska du gå och leka med din lilla tjej nu eller(Bella)
-Hon är med sin bästis(Jag)
-Jaha det såg ut som dom va mer än vänner när vi gick förbi dom eller vad säger du Malin(Bella)
-Du sa ju att du inte skulle säga något till han(Malin)
 
Ur Bellas perspektiv.
 
-Jag sa att jag inte skulle säga något om vad dom gjorde(Jag)
-Bella sluta ljug för mig nu(Zayn)
-Om du inte tror Bella kan du ju allt gå och titta bakom kiosken där borta(Malin)
Jag ler mot henne och hon ler tillbaka hon är en bra vän och hon va med på samma plan som mig och har också legat i koma fast bara i 4 år efter som hon bara är 17.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0