Kapitel 8 Älskar/Hatar

2011
 
Ur Alex perspektiv.
 
 
 -"Så Alex vad tycker du om att gå ut och äta med Andreas familj"Frågar min mamma mig Andreas är hennes nya kille och dom planerar att flytta i hop ett år efter att hon förlorat sin son.
Jag vet att jag inte har något val så jag rycker bara på axlarna och ber henne gå ut.
-"Var klar om 1 timme"Säger hon glatt och jag mmar bara till svar jag har VÄRKLIGEN inte lust med att träffa någon Andreas familj.
 
2010
 
Jag tar ett djupt andetag och lägger mig ner på sängen och suckar tungt i morgon så ska jag till skolan för första gången på 5  veckor det va 5 veckor sen dom dödade min bror.
Jag sluter ögonen och sommnar snabbt.
 
Jag är mitt ute i skogen det är  vinter vad gör jag här.
-"HALLÅ ÄR DET NÅGON HÄR?"Ropar jag och tittar mig omkring.Jag vänder mig om och ser Erik vart är jag egentligen.
-"Erik..."Säger jag innan jag springer fram och kramar han.
Jag känner hur snön försvinnner under mina fötter och tittar upp lite och ser att det är 2009 då Erik hade vart borta i 2 dagar bara för att han inte ville gå till skolan jag hade trot att ha va död eller något jag kramar han igen hårt.
 Tårarna rinner ner för mina kinder jag hade vart så orolig så himla orolig för min bror.
-"Erik vart har du vart?"Hör jag Simon säga bakom mig och jag hulkar till jag vet inte riktigt om jag vil veta men samtidigt vet jag att jag MÅSTE få veta vart han har vart under två dagar.
-"Jag va vid den gamla ldan vi hitta när vi va mindre."Svarar Erik lugnt och jag kramar honom hårt.
Jag vill ALDRIG att han ska försvinna igen.
Helt plt plötsligt är jag tillbaka i skogen med Erik bredvid mig.
Vi går och snackar ett tag och det känns så himala bra att gå där och snacka med han.
Jag vill inte att det ska försvinna jag vill vara kvar här for evigt.
 
 
Jag vaknar upp med ett ryck och märker att allt va en dröm seriöst jag som trivdes så bra där.
Jag reser mig upp och går fram till garderoben och tar fram ERIKS tröja och drar över huvet jag måste få vara nära han om att ha hans kläder är det jag måste så är det det jag gör.
 
2012
 
Jag och Niall går hem till han och sätter oss i soffan han har i sin lägenhet.
-"Ska vi se på film?"Frågar Niall och jag nickar och han ber mig välj så jag går fram och letar jag hittar the last song och LOL.
-"Vilken?"Frågar jag Niall och han ler mot mig och pekar på LoL.
-"Okej"Svarar jag med ett leende och sätter i skivan innan jag sätter mig bredvid Niall.
-"Den här filmen är Grymt bra"Säger jag och Niall mmar och jag skrattar.
 
I mitten av filmen rycks dörren upp och in kommer han jag tror är Liam.
-"Niall kan jag snacka med dig?"Frågar han Niall och Niall nickar.
 
Ur Nialls Perspektiv.
 
-"Niall vad tror du du håller på med märker du inte att Zayn gillar henne"Viskt skriker Liam på mig och jag tittar på haan innan jag skiner upp i ett leende.
-"Tror du jag ...och ....Alex"Säger jag mellan små skratt som slinker ut ur mig.
-"Är det inte så?"Frågar han mig.
-"NEEJ vi är bra vänner"Svarar jag även fast jag inte vet men det känns mer som om vi bara är vänner och att hon inte gilar mig på DET sättet.
Liam ler ursäktande innan han slinker ut ur dörren igen och jag börjar skratta lite lätt.
 
-"Niall vad ska vi göra nu?"Frågar Alex när filmen är slut.
-"Vi kan gå till ett ställe jag vet du skulle ÄLSKA"Svarar jag med ett leende på läpparna.
 
2010
 
Ur förfatarens perspektiv.
 
Erik,Simon och Alex är ute och ska gå på bio Alex valde filmen The Last Song den hade hon hört av en vän va JÄTTE bra så hon fick med sig killarna på den.
-"Så Simon ska gå på tjej film"Säger någon bredvid dom och det är självklart Johan som är där och ser Erik.
-"Det är bra för att Alex vill se den"Svarar Erik och försöker låta stark men han vet hur konstig hans röst måste låta för det är mellan räddsla och mod.
-"Kan jag få snacka med dig Johan i enrum"Slinker det ur den unge pojken.
-"Visst"Säger Johan med ett självsäkert leende.Erik trodde han va smart att snacka med Erik när han va själv men det han inte visste va att alla killar stog utanför och vätade på att just han och Johan skulle komma ut så att dom skulle kunna slå till.
När dom ser Erik och Johan komma genom proten går dom fråm och Erik får genst en klump i halsen är det här rätt val men han kan ju inte backa ur nu.
-"Jag vill att ni låter mig va"Säger han så självsäkert han kan men Johan och hans Gäng bara skrattar och putar på han.Det var ingen av dom som visste då att det var den sista kvällen i Eriks liv och att DOM skulle vara de som gjorde det till sista kvällen i Eriks liv.
Dom slår Erik lite varstans.
Alex står med Simon och dom börjar bli oroliga och bestämmer sig för att gå ut och leta efter Erik.
När Alex kommer utanför dörren ser hon hur alla killar står och puttar på Erik och självklart så ska hon hjälpa han och går in i klungan och försöker få bort dom från Erik men förgäves för helt plötsligt hörs ett skrik från Erik och allt stannar upp och Erik faller till marken med en kniv innkörd i ryggen.
Alex tittar stelt på kniven sen på den lik bleka Johan som står bakom Erik.
-"Du....du....du...du.."Säger Alex och Johan ser storögt på Eriks livlösa kropp och han inser att det var hns fel att Erik dog det var Johan som dödade Erik.
-"Johan vad gjorde du med han"Frågar Max och Johan står helt stil.
-"Jag skulle skrämma honom och blev puttad och kniven kom rakt in i skuldebladet på han.
-"Du..du dödade han"Säger David och går fram till Alex med ett bandage som han lidr runt hennes händer och det är inte förens då hon inser att han blöder riktigt rejält men det bryr hon sig inte i hon känner ingen smärta hon känner tom het bara tom het.
 
2012
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag tänker tillbaka på kvällen då Erik dog och tittar på min hand där jag har ett regält  R (Jag vet inte hur man stavar till det me jag tror ni fattar) som jag fick den där kvällen.Jag ryser till och Niall tittar på min hand och drar efter andan.
-"VAD HAR DU GJORT"Utbrister han och jag tittar på han och sen tillbaka till min hand.
-"Försökt räddat min bror"Svara jag tyst och Niall tittar storögt på mig innan han kramar om mig.
Vi fortsätter gå tills vi kommer till en STOR grå bygnad och jag tittar skeptiskt på Niall som bara ler.
-"Du ska få se."Säger han bara när han möter min blick.
 
Ur Louis perspektiv.
 
Niall har ringt och sagt åt oss att vänta här och se till att inte synas så skulle vi få se på något men vad vet jag inte.
Helt plötsligt drar Zayn efter andan och jag ser att han tittar på något så jag tittar ner på scen där Niall och...ALEX står vad det de här han skulle vissa mig seriöst tänker han vissa oss hur lycklig dom är så Zayn får känna smärta eller?
Jag är på väg att resa mig upp när Liam drar ner mig.
-"Vad gör du?"Frågar jag i en viskning.
-"Du ska stanna jag vill veta vad det är Niall vill vissa oss."viskar han som svar och jag sätter mgi men är fortfarande sur.
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag ser den stora scen och mitt på den står ett piano ett ensamt piano.
Jag tittar på Niall och han ler mot mig.
-"Jag sa ju att du skulle ÄLSKA det "säger han glatt.
 -"Vad gör vi här?"Frågar jag frånvarande och tittar bara på det magnifika instrumentet som står framför mig.
-"Du satt och spela piano tidigare och du va grym jag tänkte att du kanske vill tästa"Säger han och jag skiner upp i ett leende och går fram till pianot medans Niall sätter sig nere där det brukar vara publik.
(http://www.youtube.com/watch?v=Zx1dq1IIPDs)
 Jag sätter handern på tagenterna och börjar spela på både ljusa och mörka både svarta och vita.
Jag har ALDRIG spelat den här sen Erik dog det var hans personliga favorit men på något konsigt viss älskar jag den och kan inte låta bli att spela den för om det ska vara sista gången jag spelar den så ska det vara på ett sånt här ställe.
 
Ur Förfatarens perspektiv.
 
Zayn sitter och tittar på tjejen han är kär i när hon gör något som får henne att sjunka in i en egen värld det är precis som när han står på scen det är otroligt att man kan se en person utstråla såna känslor genom att bara göra det man ÄLSKAR.
Louis och Liam sitter båda helt stumma efter att hon tagit dom första torerna det är underbart vackert kanske inget normala ungdomar skulle sitta och spela men när Alexandra eller Alex gör det så ser det så UNDERBART bra ut dom trode seriöst inte att någon kan göra något så underbart nu fattar dom hur sian fans känner sig när dom står på scen.
-"Wow hon är sjukt grym på det där"Viskar Harry till dom andra killarna och alla nickar.
-"Nu fattar jag varför Niall ville ha hitt oss han visste att hon kunde spela och ville vissa oss det är han inte för go"Viskar Louis och Harry fnissar till lite men dom tystar snabbt och fortsätter lyssna på musiken.Massa tankar går runt i deras huvud men den som dycker upp oftast är hur något så litet som Alex kan skappa något så stort som det där.
 
Ur Zayns perspektiv.
 
Jag känner hur tom heten inut i mig blir stor av att se Alex där uppe sittandes och spela och här sitter jag längst bak i en nersläkt salong och den enda hon ser är Niall som sitter där framme och ler mot henne.
 
 Jag vet inte vad som far i mig men jag drar med mig killarna fram till Niall och sätter mig där och fortsätter titta.
När Alex tar dom sista tornerna så tittar hon på Niall och får en liten chock när hon ser oss andra där.
-"DET DÄR VAR AS GRYMT"Utbrister Louis efter en lååååång pinsam tystnad.
-"Tac..k tror jag"Säger Alex och för en gångs skull så låter hon inte så självsäker som hon brukar det är precis som musiken gör henne till en annan tjej en tjej som ka vara både självsäker och blygg.
-"Jag måste gå"Säger hon och reser sig upp och det är nu eller aldrig jag måste få henne att fatta att jag gillar henne hon msået veta vad jag känner om henne.
Jag reser mig upp och går efter henne.
-"ALEX"Ropar jag och hon vänder sig om.Jag joggar snabbt fram till henne och hon tittar på mig.
 
-"Jag menade aldrig att göra din bror illa jag RÖRDE han inte jag ville inte såra DIG och jag visste att du skulle blivit sårad om jag gjorde något altså mer sårad än när jag va med dom där jävla IDIOTERNA och seriöst jag ÅNGRAR sjukt mycket att jag inte hängde med dig,Erik och Simon ni värka ha så SJUKT mycket roligare och så skulle ni inte tvingat mig att börja röka"Säger jag och jag ser rakt in i hennes ögon som ser ut att ha medlidande för första gången i hela mitt liv ser jag det.
-"Zayn..."Hon tystnar mitt i sina ord och står bara och tittar på mig in i mina ögon.
Jag lutar mig fram för att jag är tvungen att känna hennes läppar mot mina det jag velat i SÅÅÅÅ många år men aldrig vågat.Jag trycker dom mot mina läppar och HON KYSSER MIG TILLBAKA jag kan inte fatta det hon kysser mig tillbaka.
Hon avslutar kyssen och tittar mig i ögonen med ett litet leende på läpparna ett leende jag inte sett sen hon va med Simon på festen för flera veckor sen.
-"Alex får jag kalla dig det?"Frågar jag och hon ler och nickar sakta och jag ler mot henne.
-"Vill du typ gå ut med mig i kväll"Frågar jag sen och jag ser hur hennes leende ansikte går ner till ett sad face igen.
-"Jag kan inte jag måste paka jag va bara här i några dagar med min klass vi åker i morgon tillbaka till Bradford"Säger hon och jag känner hur besviken jag blir.
-"Okej"Svarar jag tyst.
-"Kanske nästa gång jag slutar ju skolan om en vecka och jag ska bo hemma hos min pappa under sommarlovet bara för att mamma vill vara med Andreas och hans familj"Säger hon och jag hör hur hon utalar Andreas med hat i rösten.
-"Okej ska det inte bli kul att träffa din pappa?"Frågar jag henne och hon ler lite svagt.
-"Jo jag har ite sett han sen jag va 7 och jag tror inte ens han vet om att Erik blev mördad"Säger hon och skrattar lite inte för att jag vet vad som är roligt men okej.
-"Jag måste värkligen gå nu hälsa Niall att det va JÄTTE kul att hänga med honom och att vi värkligen måste ses igen"Säger hon med ett leende innan hon skyndar iväg.
Jag går bort mot den grå bygnaden där jag möter Niall.
-"SÅÅÅÅ"Frågar han.
-"Hon ska INTE gå ut med  mig"Säger jag och Niall tittar med ledse blick på mig.
-"Jag är ledse brorsan"Säger han.
-"Varför då jag kysste henne och hon kysste mig tillbaka och den enda anledningen att vi inte ska gå ut i kväll är för hon åker hem i morgon och måste paka vi ska ju faktiskt ses när hon är med sin pappa under sommaren."Säger jag och Niall lysser upp.
-"Du fixa det brorsan"Säger han glatt och jag ler mot han.
------------------------------
Nja det belv ett så där bra kapitel kanske inte det bästa men vänta bara det kommer hända grejer dom kommer INTE få det så lätt för sig om vi säger så.
 
4+ till nästa så Kommentera
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0