Kapitel 7 Älskar/Hatar

2012
 
Ur Zayns perspektiv.
 
Liam följer med mig hem och vi sätter oss i min soffa.
-"Så Zayn jag såg nog allt när Niall sa att ha skulle ringa Alex så vad hände varför reagerade du som du gjorde?"Frågar han mig och jag visste att den frågan skulle komma jag kan inte ljuga för Liam jag kan inte ljuga för någon av killarna så det är bara att berätta saningen.
-"Jag hade känslor för Alexandra förut och jag antar att jag fortfarande har det"Säger jag och jag ser hur något i Liam ansikte ändras han ser oroligt på mig.
-"Du är kär i någon som hatar dig Zayn"Säger han.
Jag nickar bara till svar.
 
2004
 
Jag måste berätta för henne nu hur jag känner annars jag kanske ALDRIG får henne att bli tillsammans med mig.
-"ZAYN"Hör jag John ropa då var det dags igen att mobba lilla oskyldiga Erik som råkade vara Alexandras bror hon hatar säkert mig vid det här laget efter allt det jag gjort liksom jag hänger med dom som mobbat hennes bror jag må inte vart med på det men liksom jag är med dom och det är illa nog.
 
Ur Eriks perspektiv.
 
Jag hör hur Johan ropar på mig då var det dags igen.
-"Erik du behöver inte gå och det  vet du om du stannar så kanske dom skiter i dig"Säger Alex innan hon går förbi mig bort mot killarna.
 
Ur Johans perspektiv.
 
Jag hatar den där lilla tjejen Alexandra hon pajar alla våra grejer mot Erik för hon är tjej och vi kör efter mobbarnas regler man får inte slå tjejer och inte slå någon offentligt där det finns vittnen.
-"LÅT MIN BROR VARA DIN JÄVLA IDIOT"Skriker Alexandra till mig och det förvånar mig att hon kallar mig idiot att hon inte är rädd för att jag ska slå henne.
-"Är du inte rädd att jag ska slå dig"Säger jag till henne och hon ler mot mig.
-"Du skulle väl knappast vara sååååååååå feg att du slår en tjej det är ju sååååååå omoget"Säger hon och jag ser hur hennes ögon visar hat bara HAT.
 
2012
 
Jag har fortfortfarande inte inset att VI dödade Erik seriöst det kan inte var möjligt.
-"Jag vet inte varför folk  säger att jag är oskyldigt"Säger jag till mig själv för det finns folk som säger att jag va osyldig men jag är skyldig det vet jag så väl.
Jag minns alla gånger Alexandra kallat mig idiot för att jag gjort hennes bror illa nu fattar jag att hon hade rätt det fattade jag inte då.
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag ska träffa Niall i morgon det kommer bli jätte kul.
-"Så vad ska du och Niall göra i morgon medans alla andra shoppar?"Frågar Stella mig.
-"Jag vet inte det får vi se"Säger jag med ett leende.
 
Ur Liams perspektiv.
 
Jag måste snacka med Niall liksom om Zayn nu är kär i Alex måste vi alla vara där och stöta han och Niall kan inte stöta på Alex för att det är inte rätt mot Niall men därimot om hon vissar att hon gillar Niall med om nu Niall gillar henne så kan vi ju inte förstöra för dom.
 
Nästa dag.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
Jag är på väg mot Alex hotel hon skulle fixa något så jag bestämde mig för att hämta upp henne och hon gick med på det.
Jag går fram till  rum 378 och knackar på och en tjej med långt röd brunt hår öppnar.
-"Du måste se det här"Säger hon tyst innan hon drar med mig till ett rum där jag hör piano spel i från.
(http://www.youtube.com/watch?v=ZTK3FCHYrJY&feature=relmfu)
Jag går närmare när jag ser att det är Alex som sitter vid pianot jag har ALDRIG hört något så vackert i hela mitt liv.
Det är underbart allt i hop det låter så sorgligt och Alex får det att låta så enkelt men jag vet att det inte är så enkelt som det ser ut för jag har försökt.
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag hamnade vid pianot som många andra gånger jag vet inte varför men det bara blev så jag älskar att spela det gör att alla känslor spelas på ett och samma ställe.
Jag slutar spela tvärt när jag hör hur någon rör på sig och då rycks jag tillbaka till värkligheten.
Jag tittar mot ljudet och ser Niall stå där.
 
Jag reser mig upp och ler mot han som om inget har hänt.
-"Vänta här så ska jag bara hämta min tröja så kan vi gå"Säger jag och han ler mot mig med.
Jag går ut ur rummet och hömtar min tröja innan jag återvänder till Niall.
.....................
Sorry för kort kapitel men är sjukt tröt liksom men kommentera.
+3 Ni va så dåliga på att kommentera på det förra så jag sänker pressen lite.

Kommentarer
Postat av: Anonym

BÄST

2012-08-21 @ 21:33:55
Postat av: Emma! <33

Meeer!! Vill Ha Mer, Vill Ha Meeeeeer NUUUUUUUUUU!!!!! :D <3 Grymt bra!! :)

2012-08-21 @ 22:00:12
URL: http://thisismylifeinwords.devote.se/
Postat av: T.K

Jätte bra!!!

2012-08-22 @ 14:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0