Kapitel 6 Älskar/Hatar

2012
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag sätter mig bredvid Stella i resturangen och hon ler mot mig.
-"Så Alex vem är du vän?Frågar hon mig.
-"Niall"Svarar jag kort och hennes ögon blir stora som golfbollar.
-"Niall som i Niall Horan från One Direction"Säger hon chokat.
Jag nickar och hon ler mot mig jag ler SJÄLVKLART TILLBAKA.
När vi kommer tillbaka till rummet så ringer min mobil och det står ett okänt nummer på så jag svarar efter som vad ska jag göra ignorera det NEJ TACK.
-"Hallå"Säger jag kort.
-"Alexandra det här är Matilda  vad gör du?"Frågar hon glatt och jag undrar vad hon igentligen vill för FAN heller att hon är så här snäll.
 
2010
 
Jag sitter och pluggar till mitt prov när min mobil får ett sms och deet står att det är från Erik.
 
FROM:Erik..
 
Kram?
 
Jag ler och reser mig upp innan jag springer in i hans rum han ler mot mig och jag kramar om han.
 
2012
 
Jag fick veta att hon såg bilder från i dag och ville vara vän med mig för att träffa killarna i One Direction hon var visst JÄTTE kär i han Harry.
Jag tittade snabbt igenom mina sms från långt tillbaka men stannar snabbt på ett namn.....Erik.
Jag öppnar vår konversatinon.
 
22:32 To Erik:
Var är du?
 
22:45 To Erik:
ERIK SERIÖST VAR ÄR DU?
 
23:04 To Erik:
Erik svara ERIK!!
 
23:32 To Erik
Nej Nu kommer jag ut och letar efter dig vad du än tycker om det!!!
 
Jag minns den natten det var den natten jag hälst inte ville minnas det var då Erik dog.
Min mobil plingar till och jag får panik av att se namnet från den som skicka smset det är ERIKS mobil.
Jag öppnar det men får en stygn av besvikelse när jag läser smset.
 
FROM Erik:
Hej jag hittde Eriks mobil när vi var ut och gick jag fattar inte hur den kunat ligga kvar på brottsplatsen sen 2010 det är ju 2 år och den funkar fortfarande vill du ha den?//Johan.
 
Jag vill inte att Johan ska han Eriks mobil det är Eriks han ska inte röra den inte alls.
Jag funderar på att svara men skiter i det han ska inte veta att jag har samma nummer som för 2 år sen.
 
Ur Nialls Perspektiv
 
Vi sitter i soffan och jag bestämmer mig för tt ringa Alex och fråga om hon vil hitta på något i morgon hon kanske vill komma hitt till mig och killarna.
Jag tar upp mobilen och killarna tittar på mig.
-"Niall vem ska du ringa?"Frågar Louis med en retfullton och jag suckar seriöst ha ska alltid retas.
-"Jag ska ringa Alex om det nu är så viktigt att veta"Svarar jag och jag ser hur Zayn spänner sina käkar sa jag något fel?.
-"Jag funderar på att gå hem duscha och göra en twitcam"Säger jag och lla tittar på mig innan dom nickar svagt och jag ser hur Liam ger Zayn en blick som betyder typ vi två snackar senare den har han använt många gånger förut på mig.
 
Ur Zayns perspektiv.
 
Jag vet inte varför men jag blir svartsjuk på att Niall får spendera så mycket tid med Alex seriöst jag vill vara han just dom gångerna det skulle vara fantastiskt att vara med Alex....Ja jag vet jag har känslor för Alex det är ingen hemlig het jag har haft det hela tiden men jag trodde dom skulle försvinna med tiden men jag hade visst fel.
Niall säger ngot som jag inte hör men rycks upp ur mina tankar av och jag ser hur Liam ger mig en blick som typ betyder vi snackar sen bara du och jag och jag vet vad det kommer handla om det kommer handla om hur jag känner för Alex.
 
Ur Nialls perspektiv.
 
När jag kommer hem så duschar jag och slår på datorn jag bestämmer mig för att äta lite innan jag har twitcam.
Jag går till kylen och tar fram en macka som jag snabbt äter upp innan jag går tillbaka till datorn och börjar med min twit cam.
Jag får massa roliga frågor och skrattar ganska mycket.
Jag får VÄLDIGT myckert fråger om Alex men svarar inte på så många av dom för liksom vad är jag och Alex är vi bara vänner eller är vi något mer det vet jag inte.
 
Ur Alex perspektiv
 
Stella stt och titta på mig bortifrån sin säng.
-"Alex vad är du och Niall för varandra?"Frågar hon helt plötsligt.
-"Vi är bara vänner tror jag jag vet inte"Svar jag och ler mot henne hon ler tillbaka.
-"Ni skulle pssa bra i hop"Säger jaghelt plötsligt med det är sant dom skulle det efter som båda är underbara och så.
..........
 
Kapitel 6 här har ni jag tänkte skriva i går men hade inte tid men nu är det uppe och det kommer nog inte bli jätte BRA upptadering efter som jag börjar skolan och så jag börjar ju 7an och får med läxor.
5Kommentarer till nästa

Kommentarer
Postat av: johanna

bäst <333333 snälla mer för mig?<3

2012-08-20 @ 17:09:16
Postat av: Tova

Meeeeeeeeeer!!!!

2012-08-20 @ 18:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0