Kapitel 5 Älskar/Hatar

2012
 
Ur Zayns perspektiv.
 
Jag kommer i håg Alex förkrosade ansikts utryck när hon såg Erik bli slagen första gången där i skogen det var förvridet av smärta men försökte döljas av hennes attityd som Johan inte gilla.
-"Zayn du har vart helt från varande hela resan och nu så förvrrids ditt ansikte av smärta vad är det egentligen du tänker på vi är oroliga för dig brorsan"Säger Liam och jag bestämmer mig för att berätta hela historian för killarna.
-"Ni vet killarna som vi va fest med han Johan som höl sitt tal jag va med han ooch hans kompisar för att om man va med dom så var det minst chans att bli mobbad och det ville jag ju inte bli så jag hängde med dom.Erik killen som är död nu i vet ahns grav och det vi va vid han ville inte vra med i Johans gäng  så Johan bestämde sig för att göra livet för ett helvete för han i alla fall lite så han fatta att han skulle vara vän med oss.Sen efter något dagar börja han killen Simon den röd håriga i vet i vår klass och dom blev genast bra vänner.Johan blev arg och bestämde att vi skulle vara på Erik ännu mer.Jag gjorde inget jag var bara med dom när dom gjorde allt hemskt mot Erik dom slog han retade han för saker jag gillade med han som hans snäll het den sa dom va hemsk.Sen ett år senare börja hans syster hon tjejen Alex fast hon hete Alexandra då dom enda som kalla henne Alex var hennes bror och Simon.En dag så tog vi med Erik ut i skogen för att Johan skulle ge han det han förtjäna som Johan utrök det.Johan frågade Erik om vad han sagt till sin syster då svara han att han hade sagt att inte följa efter.Men efter ett slag på Eriks kind hörde vi alla ett desperat skrik om att dom ska sluta alla vänder sin blick mot där ljudet kom i från och där stog hon tjejen Alexandra med ett hårt ansikts utryck men jag såg smärtan baokm det och det gjorde ont i mig att se det och det gör det fort farande för den saken.Det på gick i flera år jag bara stog oh titta på när dom slog den stackars killen och han syster fick lida hela tiden av att se hennes bror bli slagen men sen kom den dagen då Johan berätta att han blivit kär.Vå frågade i vem och han svarade Alexandra och han gik och snacka med henne och sa att han skulle älska henne för evigt om hon blev tillsammans med han.Hon svarade nej för han sårat hennes bror så mycket och Johan blev helt förstörd och tog ut sin ilska på Erik och jag vet inte varför jag bara stog och titta på.Sen när han gick upp på högstadiet och Alexandra var kvar på mellan stadiet så såg Johan sin chans att mobba han mer.Han såg till att Erik inte berätta för sin syster och när Alexandra kom upp i 7an så belv dom ett par och Johan sket i Erik för ett tag men när Johan kysste en tjej som heter Yasmin så gjorde Alexandra slut och det var typ när Alexandra gick i 8an då gick vi ju i 9an.Johan blev sitt vanliga elaka jag och gjorde saker mot Erik sen när jag gick ut 9an och börja på gymnasium så hamna jag på ett annat än dom andra killarna men Erik hamnade på samma och då var vi bara på fritiden sen efter det åkte jag på x Faktor och jag vet inte VAD som hände med Erik efter det men det slutade i alla fall i Döden och Alexandra är värkligen inte samma person längre"Säger jag och känner att mina ögon tåras av varje ord jag säger för det är så hemskt det dom gjort mot Erik han kunde inte levt livet.
-"Zayn det här viste vi inte om"Säger Paul med alvarlig röst som tyder på att han inte är stolt över det jag gjort och jag är inte heller stolt över att jag gjort så mot någon.
 
Ur Alex perspektiv.
 
Vi ska bo i olika rum med olika teman i alla det kommer bli kul.
Jag och Stella får rum 378.Vi går sakta genom koridoren och kommer fram till rat rum och jag öppnar försiktigt och skiner upp i ett leende när jag ser ett PIANO där inne jag ÄLSKAR att spela instrument och att sjunga.
-"Jag går i i duschen säger Stella och jag nickar innan jag går fram till painot och sätter mig.....Undra om jag fortfarande kan den där låten Erik lärde mig.Jag sätter händerna på tangenterna och börjar spela.
(http://www.youtube.com/watch?v=zQME-ChSwNM)
 
Jag känner hur jag spelar för allt jag kan det känns så bra så fritt att bara kunna sitta där och spela.
 
2007
 
-Nej Alex där ska du trycka med handen"Säger Erik till mig och jag skrattar och gör som han säger men det låter fortfarande inte lika bra som när Erik spelar.
-"Spela du för mig en gång snälla"Säger jag och han nickar innan han börjar spela den underbar melodin jag ÄLSKAR så mycket som jag aldrig kommer glömma.
Han spelar dom  sista tornerna innan han ber mig försöka igen och jag säger inte i mot den här gången går det bättre och Erik ler mot mig.Erik kommer bli en stor kompisitör när han blir stor och han kommer bli så KÄND.
 
2012
 
En tår rinner ner för min kind när jag kommer och tänka på hur mycket Erik skulle ÄLSKAT att bli kompositör.Det kommer fler tårar efter den första det går inte att stoppa.
Helt plötsligt känns det som om jag sitter i vårt vardagsrum hemma och spelar och bredvid mig sitter Erik och lyssnar gillande.Jag dras tillbaka till värkligheten när någon tar på min axel.
-"Vad var det där för något det lät underbart vackert"Säger Stella som står bakom mig med tårar i ögonen.
-"Min bror skrev den...."Säger jag tyst och reser mig upp och lägger mig ner på sängen.
-"Han va duktig"Säger hon.
-"Han lärde mig så mycket han försökte lära mig alla hans noter utantill så jag skulle kunna tänka på han när han blev en känd kompositör men det hände aldrig"Säger jag med tårar i ögonen.
 
2006
 
Ur Eriks perspektiv.
 
Jag sitter vid pianot i vardagsrummet med toma not blad framför mig då allt kommer så fort till mig.
(http://www.youtube.com/watch?v=a_Am4cHMBKM&feature=related)
Jag spelar för allt jag kan och alla mina känslor allt killarna i skolan gjort mot mig allt kommer ut när jag spelar allt jg vill är att bli en känd kompsitör.
-"Det låter vackert"Hör jag Alex säga och jag ler hon gör mig alltid glad min underbara syster ingen kan ta hennes plats.
-"Tack"Säger jag.
-"Kan du lär mig den?"Frågar hon mih och jag nickar och flyttar mig så hon fr plats på piano stolen.
-"Sätt händerna här och tryck ner det fingret sen det."Säger jag smtidigt som jag pekar på hennes fingrar hon gör som jag säger och jag flyttar hennes händer och hon fortsätter och jag ler så där sitter jag och Alex för första gången vid pianot för att jag ska lära henne spela och jag vet att det inte är sista gången.
Alex reser sig upp och går ut ur rummet och jag fortsätter spela och helt plötsligt höt jag en fiol spela jag vänder mig om och ser Alex stå där med sin fiol och spelar med mig i min musik.
-"Du är duktig Erik"Säger Alex och jag ler.
-"Du är inte så dålig själv"Säger jag tillbaka och hon ler ett uderbart vackert leende mot mig.
 
2012
 
Ur Stellas perspektiv.
 
Alex bror var en underbar kompositör jag fattar inte hur man kan missat det han kanske skulle blivit något stort om han inte dött.
-"Jag ska gå ut och ta en promenad jag klarar inte av det här stället ses vid middagen Stella"Säger Alex och jag nickar.
 
Ur Alex perspektiv
 
Jag går ut och börjar gå lite var stans jag vet ju knappt vart något finns här i London men jag tycker det är vackert det här skulle Erik ha älskat mycket precis som jag älskar det.
Jag vet att ALLA tror att jag är tjejen som ALDRIG skulle kunna gör något stort jag är tjejen som stöter bort folk det är vad folk tror om mig.Men det är bara ett spel jag är bara rädd att släppa in folk i mitt liv för att jag är rädd att förlora dom eller att dom inte går att lita på.Jag kan saker och jag ÄLSKAR att spela piano särskilt musik som min bror skrivit.
Jag sätter mig ner på en parkbänk den är ganska kall och det förvånnar mig efter som det är i Juni.
-"Hej sitter du här?"Säger en röst jag mycket väl känner igen Niall.
Han står framför mig med ett leende på läpparna.
-"Ska du med och gå en runda?"Frågar han och jag nickar lite svagt.
 
Niall och jag har gått och snackat han får mig att känna mig tryg.
-"Vet du Louis säger att vi kanske ska ta in en apa i stället fr bandet på scen så att det blir lite liv i det hela"Säger Niall helt plötsligt och jag börjar skratta han är för go Niall.
-"Vad är klockan?"Frågar jag Niall.
-"Halv 6 hur så?"Frågar hn mig som svar.
-"FAN jag måste tillbaka till hotellet vi ska vara vid resturangen om 10 minuter och vi är en evighet från hotellet"Säger jag.
-"Kom jag bor inte så långt här i från vi kan be Harry eller Louis köra dig till hotellet det tar 5 minuter är i från med bil."Säger Niall och drar med mig bort mot några hus längre bort.Han går raka vägen fram till ett hus och går bara in och ropar "LOUIS HARRY"Så högt han kan och bara någon sekund senare står Louis och Harry framför oss och tittar med stora ögon på Niall.
-"Kan någon av er köra Alex till hennes hotel?"Frågar han och man ser att dom slappnar av lite.
-"Jag gör det "Säger Louis och jag ler mot han.
-"Vart bor du då?"Frågar han mig.
-"Hilton"Svarar jag och han nickar innan han tar bil nyckliarna och vi går bort mot en svart bil jag har ingen aning om vilket märke för jag är inte bra på bilar.
 
Efter 5 minuter är vi framme och jag tackar Louis för att han typ räddade mitt Liv.
När jag kommer in i resturangen så står alla där förutom Matilda jag ler det betyder att jag inte är sist.
-"Alex"säger Stella och ler mot mig och jag ler tillbaka.
-"VART HAR DU VART?"Frågar min lärare och jag ler mot han.
-"Jag har vart ute på en promenad och träffade en vän till mig så vi snackade jätte länge du sa ju att vi fick ledigt fram till middagen så jag antog att man fick gå ut från hotellet"Sa jag och fick inget svar tillbaka vilket betyder att jag lyckats.
 
Ur Zayns perspektiv
 
Jag kommer hem till Harry och Louis men Louis är inte hemma alla andra killarna står och snackar i köket men inte Louis.
-"Var är Louis"Frågar jag dom.
-"Han är och lämnar Alex på hennes hotell NIALL KOM HIT MED HENNE"Säger HARRY och höjer rösten vid Niall.
----------------------------------------------------
5+ klarar ni att skriva 5 komentarer för det är det som behövs för nästa kapitel.
säger bara en sak det blev GANSKA så långt

Kommentarer
Postat av: Tova

Meeeeeeer!!!!!!!!!!!

2012-08-18 @ 10:53:13
Postat av: Johanna

Meeeer <3
Får man spämm?<3

2012-08-18 @ 22:22:23
Postat av: Linnea

meeeeeeeerrrr längtar!!!:)

2012-08-18 @ 23:07:30
Postat av: Anonym

mmeeeeeeeerrrrrrrrrr längtar!!:)

2012-08-18 @ 23:08:35
URL: http://linneazzlife.blogg.se
Postat av: Linnea Hägglund

Mer får man spamma ?=)

2012-08-18 @ 23:09:24
Postat av: Emma! <33

Meeeeeeeeeerrr!!!!!!!! Längtar så sjukt mycket!!!!! :D

Svar: Jag ska skriva mer u jag skrev ett i gårr sen så damapde allt och allt försvan :( men nu ska jag skrive.......IGEN
Erika A

2012-08-20 @ 10:43:02
URL: http://emmaslliviord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0