Kapitel 4 Älskar/Hatar

2012
 
Ur Nialls perspekitv.
 
-"Vänta nu du är den där tjejen från festen Alex"säger jag till tjejen som sitter bredvid mig.Hon nickar bara till svar.
-"Ska du till London?"Frågar jag henne och hon nickar igen.
Liam lutade sig bak til mig när vi fick spänna av säkerhets bältena.
-"Nialler hur är läget?"Frågar Liam och jag nickar lite diskret åt Alex hål och han tittar ditt och spärar up ögonen.
-"Jo det är väl bra"Svarar jag som om nicken aldrige existerat.
Han vänder sig om och hon tjejen Matilda sticker upp sitt huvud över oss.
-"HEEEJ"säger hon med sin ljusa stämma Jag hör en liten suck från Alex och försöker hålla mig för skratt.
 
2008
 
Ur Alex perspektiv.
 
-"Tänkt att ni blivit så stora mina barn"Säger mamma till oss och jag ler medans Erik bara suckar.Jag slutar 6an och Erik slutar 7an idag det ska bli kul att komma upp på Eriks skola igen.Jag ska sluta på mellanstadiet och gå upp i högstadiet.
-"Ska det bli kul att komma upp på högstadiet tjejen?"Frågar Erik mig och jag nickar mot hon och han rufsar till mig i håret.
-"Kom igen ställ er nära varandra vi tar en bild"Säger mamma och vi gör självklart som hon säger.
-"Vi ses snart mamma"Säger jag och Erik när vi går ut genom dörren.
-"Tänk vad skönt det blir för dig nu Erik när du inte behöver stå imot mobbarna själv för då kommer jag igen"Säger jag.
-"Jag är inte mobbad längre"Svarar Erik och jag ler strort mot han.
-"Grattis dom måste inset att du var en snäll person.
 
Ur Eriks perspektiv.
 
Jag vet tt det var fel att ljuga för min syster men jag vill inte oroa henne för högstadiet jag vill att hon ska ha det kul och inte bara vara min livvakt.Hon måste skaffa sig vänner som hon kan vara med och lita på.
 
2012
 
Ur Alex perspektiv.
 
-"Du vet mitt namn nu vill jag veta ditt?"Flygger det ur mig till den blonda killen.
Han vänder sig till mig med ett leende på läpparna.
-"Jag heter Niall trevligt att träffas"Svarar han och hans leende blir störe och han ger mig en känsla av glädje.
-"Så vad ska ni göra i London?"Frågar Niall mig med ett leende.
-"Klassresa"Säger jag med en suck.
-"Tycker du inte det är kul?"Frågar han mig sen och jag skackar på huvet.
 
Resten av resen pratar vi men jag ute sluter det om att min bror blivit mobbad för han vet redan att han är död så då behöver han INTE veta hela historian.
Det knastrar till i högtalaren och kapten säger tack för att vi kte med dom och blablabla vi landar i london om 10 minuter bla bla bla bla tack.
Jag lyssnade SÅ mycket på det han sa.
 
När vi landat så tittar jag bort och ser Zayn han tittar på mig med sorgsen min och jag ler lite mot han innan jag går bort mot min klass.Man kan väl hata någon som man inte vill se ledsen eller?
Jag hinner inte tänka så mycket på det innan hon den blyga tjejen i klassen stella tror jag hon heter kommer fram till mig.
-"Alexandra vill du dela hotelrum med mig?"Frågaar hon försiktigt och jag ler mot henne innan jag nickar och hennes anikte glider upp i ett leende så fint.
-"Så Stella har du hittat någon sov kamrat eller ska du vara ensam som alla andra gånger"Ropar Matilda och jag känner ilskan stiga i mig.
Jag krokar fast min arm i Stellas och tar upp min väska med ett leende.
 Hon ler mot mig och vi går ut mot bussen som ska ta oss till hotelet.
 
Ur Zayns perspektiv
 
Log just Alex mot mig jag trodde hon hatade mig vad har jag gjort eller har jag gjort något som få henne att le.
-"Zayn vi måste gå nu"Säger Liam och jag nickar mot han och springer i kap killarna som kommit en bit.

Kommentarer
Postat av: Emma! <33

OMG jag skulle kolla om du skrev och när jag såg att du hade lagt ut ett nytt kapitel blev jag sjukt glad!! :D Men vill ha MEEEER!!!! :) <333

2012-08-17 @ 23:29:03
URL: http://emmaslliviord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0