Kapitel 17 Bieber

 
Ur Carlys perspektiv.
 
Jag ser Caty och TIM sitta i soffan tätt in till varadra så det är det hon har döljt för mig.
Jag tittar på henne med en blick som säger vi snackar sen och tar sen Liams hand och går upp för trappan in i mitt och Catys rum.
-"Vem va killen?"Undra Liam och jag ler mot han.
-"Tim"Säger jag och jag ser hur något i Liams ansikte ändras han ser liksom inte LIKA glad ut som innan.
 -"Vilke film ska vi se?"Frågar jag snabbt för att byta ämne.
-"Välj du"Svarar Liam och jag ler stort för då ska vi se min favorit film "LOL"
-"Den här ska vi se"Säger jag bestämt och håller upp den och Liam nickar sakta.
-"Och sen kan vi se toy story om du vill?"Lägger jag till och han nickar snabbt då.
Jag sätter i skivan i dvd innan jag sätter mig i sängen där Liam redan satt sig.
I mitten av filmen lutar jag mitt huvud mot Liam och han lägger armen runt mig.
 
Ur Catys perspektiv.
 
Jag reser mig upp från soffan för jag vet att Carly inte tagit sin medecin och att även fast hon är sur på mig så r hon min vän och jag vill inte att hon ska bli sjuk och kanske till och med död.
Jag styr stegen mot vårt rum och tar ett djut andetag innan jag öppnar dörren och får syn på Liam och Carly gulligt i hop trykta  i den stora sängen.
-"Carly du måste ta din medecin"Säger jag tyst och hon nickar innan hon pausar och reser sig upp.
Liam tittar på henne med frågande min och hon pekar på sitt hjärta och han nickar förtående nästan som han vet allt om henne.
Hon går förbi mig utan att att ge mig en enda blick.
 
Ur Liams perspektiv.
 
Carly pekar på sitt hjärta och det är då jag kommer på att hon har ju en hjärt sjuk dom så jag nickar och hon ger mig ett svagt leende innan hon går förbi Caty utan att ge henne en enda blick.
-"Liam du måste hjälpa mig hon hatar mig"Säger Caty och jag tittar på henne och jag vet att Carly inte hatar henne men hon förtjänar inte att bli kallad Carlys vän.
-"Hon hatar dig inte hon är bara väldigt besviken på dig"Säger jag utan att ge henne det minsta med känsla.
Helt plötsligt hör vi hur Carly skriker till och vi tittar på varandra och springer ut i köket.
 
Ur Carlys perspektiv.
 
Jag står i köket när Tim kommer in han ler mot mig.
-"Tim vad vill du?"Frågar jag honom med en kylig ton.
-"Jag vill att det ska bli du och jag igen"Säger han och innan jag vet ordet av så kysser han mig.
Jag trycker bort han.
-"VAD FAN GÖR DU!?"Skriker jag 
Han tar ett gräp om min hand led och jag skriker rakt ut för att det gör så ont.
Liam och Caty kommer ut i köket och Tim släpper gräpet om mig.
Liam springer fram till mig och kramar om mig och jag  känner mig tryg det gör jag värkligen med Liam.
-"VAD FAN GÖR DU!!?"Skriker Caty och hennes tårar rinner ner för hennes kinder.
--"Du trodde väl seriöst inte att jag ville ha dig jag va bara ute efter din kompis här igen"Säger Tim hårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0