Kapitel 16 Älskar/Hatar

2013 Januari
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag och Zayn har vart tillsammans ett tag nu men inte gått ut med det.Jag sitter hemma och funderar på vad jag ska göra då jag kommer på att killarna ska ha en intevju typ NU.Jag slår på tv och kommer i perfekt tid till killarnas intevju.
-"Här är ONE DIRECTION"Säger tjejen på tv och jag ser hur Zayn kommer in först och sätter sig närmast tjejen sen kommer rästen av killarna in.
-"Så vi tänkte köra twitter frågor"Säger tjejen igen som föresten heter Anna.
-"Okej"Svarar Harry med ett leende mot publiken och dom flästa skriker högt.
-"Den första är till Zayn och det är från @LoveZaynMalik Vill du gifta dig med mig?"Säger Anna.
-"Självklart"Svarar Zayn och blinckar med ena ögat mot kameran och jag känner hur något huger till inom mig.Borde jag inte vara van alla dom här gångerna han förnekat att det fanns något mellan oss eller att han sagt att han är singel men självklart kan jag inte lära mig det.
Jag låter som vanligt mina tårar rinna det är det enda sättet att bli av med smärtan.Det känns som om Zayn skäms över mig men jag vet att det igentligen är för den här kändis grejen.
Jag reser mig upp och ser att pappa har skickat ett sms han vill träffa mig konstigt.
Jag klär på mig Jeans short och en shorta som jag stoppar innanför shortsen.

Jag säger hej då till Simon...Ja jag flyttade till Simon jag hade ju INGEN annan stanns att bo liksom.
Jag skyndar mig till Cafet där vi skulle träffas och jag ser hn direkt när jag kliver in han sitter med en kvinna som måste vara hans nya fru.
Jag skyndar mig fram till dom och han ler stort när han ser mig.
-"Alexandra hej"Säger han glatt.
-"Jag känner igen dig jag va och såg konsärt med dig du var fantastisk"Säger kvinnan glatt och jag ler mot henne.
-"Spelar du Alexandra?"Frågar min pappa.
-"Ja"Svarar jag kort jag sätter mig ner och vi snackar ett tag och jag får reda på att kvinnan heter Lotta och att hon har två barn en son i min ålder och en dotter i kansek 13 års åldern.
-"Så hur är det med mamma och Erik nu för tiden?"Frågar pappa och jag stirrar storögt på han och han tittar på mig.
-"Sa jag något fel?"Frågar han och jag bara glor på han.
-"Alexandra?"Fortsätter han.
-"Alex"Säger jag kort och Lotta tittar frågande på mig.
-"Så hur är det med din bror och mamma?"Frågar Lotta mig och jag tittar surt på dom men det är inte dom jag är sura på utan det är min mamma hon lovade att hon hade berättat.
-"Jo mamma har det bra tills jag ringer henne sen efteråt"Säger jag och pappa ser argt på mig.
-"Alexandra du kan väl inte säga att du ska vara elak mot din mamma"Säger han strängt.
-"Hon sa att hon hade berättat" säger jag med tårar i ögonen och just då ser jag killarna komma in genom dörren WTF skulle inte dom typ till studion.
-"Berättat vad?"Frågar min pappa.
-"Att Erik är död han dog 2010 men jag måste gå nu där borta är mina vänner"Säger jag och pekar bort mot killarna och Lotta tittar på mig.
-"Känner du ONE DIRECTION?"Frågar hon och just då får Zayn syn på mig och en syn av lättnad i hans blick han springer fram och kramar om mig och jag skrattar.
-"Jag va så orolig varför sa du inte hur du kände"Viskar han i mitt öra och jag fattar inte vad han snackar om innan jag kommer på dom måste snackat med Simon den enda personen jag berättat för hur det känns att hör Zayn säga sånna saker.
-"För jag ville inte att du skulle vara orolig"Viskar jag tillbaka och han tittar in i mina ögon och jag ser att hans är tårfyllda.
--------------------------
Så jvla dåligt men skit samma.
3 KOMMENTARER TILL NÄSTA

Kommentarer
Postat av: johanna

mer mer <3<3<3<3<3

2012-08-28 @ 19:28:03
Postat av: Anonym

bäst<3

2012-08-28 @ 19:31:43
Postat av: Olivia <3

Du är bäst <3 mer mer....

2012-08-28 @ 19:55:29
URL: http://lovveonedirection.blogg.se
Postat av: Emma! <33

Nice!! Meeeeeeer!!!! JAG VILL HA MEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :) <33

2012-08-28 @ 21:51:09
URL: http://thisismylifeinwords.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0