Kapitel 15 Älskar/Hatar

2012 December
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag vet inte hur länge vi bara satt och titta in i varandras ögon men jag vet vart det sluta det var den mest UNDERBARA kyssen jag NÅGONSIN fått i HELA mitt liv.
-"WOW"Säger Zayn och jag ler mot han men självklart kommer Isabella och förstör kvällen.
-"Zayn kom genast med mig NU"Säger hon och vad tror ni att han gör jo han reser sig och går med henne bort som om jag inte fanns här seriöst.
Jag ser hur dom pratar och sen hur Isabella ger Zayn en örfil.Jag reser mig och springer fram till henne och putar bort henne från Zayn.
-"Vad fan tror du att du håller på med"Säger hon till mig och jag tittar med ilska på henne.
-"Får bort dig från Zayn tror du själv att han vill ha dig"Säger jag och jag ser att hon bir arg.
-"Jag tror nog att han häldre dejtar en perfekt Model som MIG än en slampa som DIG.
Där går min gräns men jag hinner inte slå till henne fören Simon kommer ut ur lägenheten och tar tag i mig och säger precis som förra gången "Kom nu Alex du vet att det är inte bra med bråk du av alla mäniskor borde väl veta det"
Jag tar ett djupt andetag innan jag vänder på klacken och går.
-"När kom du egentligen Simon?"Frågar jag han och han ler glatt mot mig.
-"Nyss typ men jag såg aatt du behövde hjälp så jag kom"Säger han och jag börjar skratta han ska alltid vara där när jag behöver han.
 
Ur Zayn perspektiv.
 
Jag tittar stumt efter Alex hon hade vart nära att slå Isabella bara för att Isabella slog MIG men när Isabella slog henne så stog hon bara där jag förstår inte.
-"Zayn du kan ju inte kyssa henne när VI är tillsammans"Säger Isabella till mig.
-"Det finns inget VI längre Isabella"Säger jag och hon ser överlägset på mig.
-"Hur vet du det alla andra tror det och det är nog för mig"Säger Isabella.
-"Inte i morgon då ska vi ha en intevju och jag ska allt se till att frågan om DIG kommer upp"Säger jag och hon ser surt på mig innan hon vänder på klacken och går sin väg.
Jag springer i kapp Alex och Simon in i huset där jag hittar Alex dansande med Danielle och Eleaanor mitt på bordet till Up All Night.
-"Vad gör ni?"Frågar jag och Alex kommer ner till mig med ett leende på läpparna.
-"Dansar kom igen var med"Säger hon och drar med mig upp och fortsätter dansa och det som förvånar mig är att hon inte druckit NÅGONTING hon är helt nyckter.
Vilket inte Louis,Niall och Harry är och kanske inte jag heller i alla fall inte HELT nyckter.
-"Jag vill också dansa"Skriker Louis innan han hoppar upp på bordet han med och örjar dansa och när vi kommer till min del så kommer Niall och Harry också så då brakar bordet i perfekt timing till :
 
Don't even care about the table breaking, 
We only wanna have a laugh.

Vi börjar genast skratta medans Niall inser att han måste köpa ett nytt bord och tittar surt på oss men lyckas inte så bra utan börjar skratta han med.
-"Seriöst jag tror jag går hem"Säger jag  till alla.
-"Jag följer med"Säger Alex med ett leende och tillsammans lämnar vi Nialls hem och går hem till MIG.
Så fort vi kommer in börjar vi skratta för jag kanske druckit två glas och Alex har inte druckit alls och ändå så beter vi oss som om vi va fulla.
-"Såg du Isabellas min när jag puttade undan henne"Frågar Alex mellan skratten och jag tittar på henne.
-"Varför gjorde du det när hon slog mig och inte dig?"Frågar jag henne för jag vill VÄRKLIGEN veta varför.
-"För att jag bryr mig om dig"Svarar hon kort och jag ler mot henne och hon biter sig i läppen lite löst innan hon slutar.
-"Gör det där igen"Säger jag.
-"Vad??"Frågar hon och jag får världens bästa ide.
-"Äh det va inget jag gör det i stället."Säger jag och lutar mig fram mot henne.
Jag kysser henne och mitt i kyssen biter jag lite löst i hennes läpp och hon börjar fnissa.
-"Ja ha du menar det här"Säger hon och biter sig i läppen så där otroligt gulligt.
 
Vi sitter i min soffa och dricker te Alex har lånat en tröja och mjukis av mig så att hon slapp sitta i kläningen.
-"Så hur kommer det sig att du inte fryser ute mig mer?"Frågar jag henne och hon ler mot mig.
-"Niall sa bara en sak"Säger hon med ett leende och jag ler mot henne för hon är så UNDERBAR.
-"Vad exakt sa han?"Frågar jag hene och hon ler mystiskt.
-"Det förblir hemligt för evigt"Säger hon med en retfullton i rösten.
-"Seriöst vad dryg du är"Säger jag och hon ler mot mig innan hon kramar om mig.
-"Och det är därför du gillar mig"Säger hon med bäbis röst och jag skrattar.
-"Ja det är därför jag gillar dig"Säger jag och hon ler mot mig innan hon kysser mig och SJÄLVKLART kysser jag henne tillbaka.
Jag ler mot henne och hon ler tillbaka och innan jag vet ordet av så sitter vi och skrattar åt inget alls.
-"Alex är vi typ tillsammans nu?"Frågar jag henne och jag hör hur töntigt det låter när jag säger det och hon fnissar till lite.
-"Om du vill"Svarar hon och jag känner hur jag får fjärilar i magen av att höra henne säga dom orden.
-"Klart jag vill"Säger jag självsäkert och hon fnissar lite lätt mot mig.
-"Jag ska ha en intevju i morgon och jag tycker det är bäst att vi håller det hemligt ett tag anars så kommer alla tro att jag är en player och..."Mer hiner jag inte säga innan hon trycker sina läppar mot mina.
-"Jag fattar du vill det bästa för bandet"Säger hon.
-"Jag kommer till dig direkt efter intevjun jag lovar"Säger jag och hon nickar.
 
Vi måste somnat där på soffan för jag vaknar av att Niall och Liam väcker mig och då ligger Alex i mina armar och sover.
-"Vi måste åka"Säger Liam och jag nickar och reser mig upp.
Jag vill inte väcka Alex så jag låter henne sova och skriver en lapp.
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag vaknar och det första jag ser är Zayns lägenhet jag måste somnat här i går.Jag ser en lapp ligga på bordet så jag ser vad det står på den.
 
Hej sötis!
Jag ville inte väcka dig för att du sov så söt men vi ses när jag kommer hem från intevjun.
Puss & Kram Zayn!


Kommentarer
Postat av: Tova

L.O.V.E!!!!

2012-08-28 @ 17:56:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0