Kapitel 13 Älskar/Hatar

2010 Januari
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag går sakta efter Erik och Simon till skolan seriöst jag är inte ett JÄTTE stort fan att vara i skolan jag skulle häldre vara hemma och lära mig spela mer piano.
-"Erik om jag nån gång hittar en kille och blir kär i han skulle du respektiera han då?!"Frågar jag Erik samtidigt som Zayn kommer upp i mitt huvud.Säg det inte till någon men jag är lite Hemligt kär i han och jag vet inte om Erik kommer gilla det.
-"Det beror ju på vem det är om han är en bra kille skulle jag göra det men om han inte är det så skulle jag inte"Svarar han och jag suckar lite tyst jag vet att Erik inte gillar Zayn för att han hänger med Johan och dom det gör inte jag häller altså jag gillar inte att han hänger med dom.
-"Simon kommer du ALLTID finnas vid min sida?"Frågar jag Simon och han tittar back på mig med en orolig min.
-"Varför håller du på och frågar så där hela tiden det är klart jag kommer"Svarar Simon och jag ler mot han dom är värkligen underbara.
 
2012 December
 
Ur Zayns perspektiv.
 
Hon har rätt hon av alla mäniskor skulle man bli förvånad om hon gjorde någon illa genom att så den eller något liknande.Hennes ord är starka och det gör att man ryggar undan för henne.Hon släpper inte in folk i hennes liv.
-"Alex varför släpper du inte in folk i ditt liv?"Frågar jag tyst egentligen till mig själv men hon tittar upp på mig.
-"För jag är rädd att förlora dom"Svarar hon enkelt och jag tittar storögt på henne seriöst hon beter sig som hon gör för att hon är rädd att förlora dom.
-"Varför släppte du in Niall i ditt liv då?"Frågara jag henne och hennes ögon blir mildare så fort man säger Niall.
-"För att han på minner om min bror och jag vet att jag ALDRIG skulle kunna bli KÄR i min bror"Säger hon och jag tittar o förståendes på henne.
-"Zayn det du inte förstår är att Niall ger mig samma känsla som Erik gjorde och det gör att jag släpper in han i mitt liv för jag behöver någon som han anleningen till att jag inte släpper in dig i MITT liv är för att jag är rädd att bli kär i dig"Säger hon och nu är jag mer förrvirad än tidigare.
-"Så du säger att du skulle kunna li kär i mig?"Frågar jag henne och hon nickar sakta och jag tar ett steg fram och lägger mina armar runt henne och kramar om henne.Jag känner hur hon slappnar av i mitt gräpp.
 
Senare på kvällen när Alex gått till sitt hotell så tar jag upp Nialls mobil och han kollar på mig med en frågande min och jag ler bara samtidigt som jag ger han min mobil.
Jag ger in på hans bilder och den första bilden som kommer upp på Alex sen tidigare i dag då dom träffades.
-"Niall varför har du en bild på Alex?"Frågar jag han och han ler mot mig.
-"För att jag vill och det är den jag har som kontakt bild när hon ringer"Svarar han glatt och jag ler mot han.
-"Föresten kom hem till mig i morgon jag och Alex tänkte ha en fest du kan välm HJÄLPA till"Säger Niall och jag nickar det gör jag SÅ gärna så efter som då får jag vara med Alex.
 
Dagen där på.
 
Jag vaknar ovanligt tidigt för att vara en fredg då vi är lediga klockan är bara halv 9 när jag vaknar.Jag reser mig upp och tar på mig ett par Jeans,en tröja där det står Yes på och så en rutig shorta.
Jag Gör frukost och sätter mig framför tv det finns inget bra att titta på så jag tittar på repris från någon komidi serie som inte ens är ROLIG.
Min mobil ringer efter 50 minuter och det står Nial på skärmen.
-"Hallå"Svarar jag.
-"Hej Zayn det är Alex"Säger Alex från andra andan av telefonen och genast blir jag gladare.
-"Jo Zayn jag är i Nialls lägenhet men han sover skulle du vilja komma hitt och va med och väcka han?"Frågar hon sen och jag börjar skratta men svarar endå ja.
Jag skyndar mig till Nialls lägenhet och går in och där sitter Alex med en vatten pistol i handen.
-"Här" säger hon och ger mig den innan hon springer ut och hämtar en till sig.
-"Kom nu"Säger hon och jag börjar skratta sen när blev vi så här bra vänner ...VAD SA NIALL TILL HENNE I GÅR?
Jo det va så här i går var hon och Niall ut på en promenad för att Niall ville snacka med henne sen efter det har hon betet sig så här glatt och spralligt.
Vi smyger till Nialls sovrum och Alex hoppar fram som en ninja och börjar skjuta på Niall och jag skjuter med.Niall flygger upp ur sängen och ser surt på oss innan alla börjar skrattar.
-"Jag ser att ni kommer bra överens"Säger Niall och tittar på oss och Alex ler innan hon skuttar upp ur Nialls säng där hon hamnade när hon börja skratta.
-"Ska vi börja fixa?"Frågar hon glatt.
Jag och Niall nickr som svar och hon ler sitt underbara leende mot mig.
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bäst mer <3

2012-08-28 @ 13:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0