Kapitel 12 Älskar/Hatar

2012 December
 
Ur Alex perspektiv
 
Jag byter till lite andra kläder och tänker på det Eleanor sa till mig.Jag tar på mig ett svart linne och ett par Mjukis precis vad jag behöver just nu en mys kväll med dom jag gillar(och så finns det ju hon Isabella)
Jag skyndar mig ner till lobyn där dom sitter och väntar på MIG.
-"Så ska du och Niall hyra film och vi sticker och köper godis ?"Frågar Eleanor och jag nickar och ser mot Niall med en blick som ser ut SÅ mycket mer än vänskap.
Niall tar min hand och vi flätar i hop våra fingrar och börjar gå mot stället man kan hyra filmer.
Så fort vi är utom syn håll börjar vi skratta och Niall släpper min hand.
-"Såg du hans min seriöst stackars Zayn men vår plan värkar ju funka"Säger Niall och jag nickar mot han.
Okej nu ska ni få veta våran lilla plan det är så här INGEN mer än kanske Zayn gillar Isabella så jag och Niall ska låtsas vara KÄRA i varandra så att Zayn blir sotis efter som det märks LÅNG väg att han gillar mig och ska jag va ärlig gillar jag han med och liksom jag står inte UT av att se han och Isabella hon är liksom SÅÅÅÅ falsk.
-"Så vad ska vi se på för film?"Frågar jag och Niall ler stort innan han tar upp två skräkfilmer och jag nickar det kommer bli prefekt.
Vi tar en taxi till Louis och Harrys lägenhet där dom andra redan är och har fixat allt.
-"Så vad hyrde ni för film?"Frågar Isabella självsäkert.
-"Dom här"Säger Niall och vissar upp filmerna och Isabella stannar genast till.
-"Okej"Säger hon så självsäkert hon kan men hon låter inte säker alls.
 
Ur Zayns perspektiv.
 
Jag sitter bredvid Isabella som sitter och gömmer sig mot mig för att det är skräkfilm men jag ka inte konsentrera mig det enda jag kan se är Niall och Alex som sitter och myser i soffan lite längre bort.
-"Zayn"Säger Isabella och jag tittar ner på henne och hon kysser mig hårt jag vet inte varför men jag vill ara putta bort henne men jag kan inte hon är min flickvän.
Jag ser hur Alex tittar på oss sen hur hon tittar på Niall som nickar och innan jag vet ordet av det sitter DOM och KYSSER varandra.
Jag reser mig upp och drar med mig Niall ut i köket.
-"Vad tror du att du håller på med"Fräser jag till han och han höjer på ögonbrynet.
-"Du har en flickvän och varför ska inte jag få ha det"Säger han och jag vet inte vad jag ska svara till det han har ju faktiskt rätt.
-"Niall du vet att jag gillar henne"Säger jag tyst.
-"Men varför är du tillsammans med Isabella då?"Frågar Niall mig och jag rycker löst på axlarna jag vet inte vad jag ska göra seriöst Alex har jag vart kär i sen alltid typ och Isabella hon är INGET för mig.
-"Niall säg att det här bara är en plan för att jag ska dumpa Isabella"Säger jag desperat och Niall spriker upp i ett leende.
-"Är vi så förutsägbara"Hör jag en röst säga bakom mig och där står en leendes Alex.
-"D-D-DET ...."Jag får inte fram orden.
-"Det var bara en plan"Säger Eleanor som kommer upp bakom Alex och sen kommer Isabella med ledsen blick.
-"Zayn gubben dom här personerna gillar inte mig jag ber dig genast sluta vara med och att du går ut ur One Direction"Säger Isabella och jag hör hur ALLA flämtar till.
-"ÄR DU DUM I HELA HUVET DET HÄR ÄR MINA VÄNNER OCH ONE DIRECTION ÄR MITT LIV"Utbrister jag och hon ser sårat på mig.
-"Men vi då"Säger hon.
-"Det finns inget vi jag va ALDRIG kär i dig och det visste du om"Säger jag och hon tittar surt på mig innan hon vänder sig till Alex och slår till henne.
-"VAD FAN GÖR DU?"Skriker Alex men till min förvåning slår hon inte tillbaka hon står bara helt stilla.
-"Det här är ditt fel"Säger Isabella och slår till Alex igen och precis som föra gången står hon bara stilla vad är det med henne varför slår hon inte tillbaka.Niall och Harry drar ut Isabella ur lägenheten och jag springer fram till Alex som står helt stilla och tittar ut i tomma intet.
 
Ur Alex perspektiv.
 
Jag står och tittar på Erik som ligger på marken han är död helt död.Jag tar upp min hand mot kinden det gör ont riktigt onT Max fick in riktigt bra smälar på mig medans Johan fick in kniven på ett bra ställe.Hela jag är full av HAT han dödade min bror han ska INTE få komma undan med det precis om han kom undan med allt annant han gjort.
Jag reser mig upp och tittar på mina inindade händer men ångrar mig snabbt jag drar av bandaget och låter blodet rinna jag förtjänar inte att leva om inte Erik gör det.

Jag vaknar till vanligt tillstond när Zayn ruskar om mig.
-"Varför gjorde du inget varför stog du bara där?"Frågar han mig med panik i röste.
-"Jag slås inte Zayn"Säger jag kort och han tittar på mig.
-"Det kallas självförsvar Alex"Säger han.
-"Jag SLÅR inte folk Zayn jag vet vad våld leder till"Säger jag kallt och han ryggar undan.
 
--------------------
Kapitel 12 vad tycker ni.....Är det bara jag som inte gillar den här Isabella? xD
Kommentera klarar ni av 3 komentarer till nästa?
 

Kommentarer
Postat av: johanna

bäst <3

2012-08-27 @ 21:04:14
Postat av: Anonym

mer mer mer mer <3<3<3<3 jag är kär i din novell <3

2012-08-27 @ 21:04:35
Postat av: Olivia <3

Nej jag håller med jag gillar inte heller henne ocj jag vill att Alex och Zayn ska bli tillsammans de passar så bra.. <3 Skit bra!

2012-08-27 @ 21:19:48
URL: http://lovveonedirection.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0